Nagalm beheersing

Gestart door Marantz 81, december 05, 2010, 14:21:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

Zie dit KLIKKDERKLIK verhaal betreffende het goedkoop aanpakken van Nagalm  :yes:

Ga hier binnenkort zelf mee aan de slag  :-)

Zoals je ook kunt lezen is het moeilijk om te zeggen hoeveel oppervlakte je nodig hebt mijn woonkamer is 30 vierkante meter en heb veel last van nagalm  nopompom woning is van geheel beton  , 6,20 L / 4,80 B / 2,60 H

Ik ga om te beginnen 2 platen aanbrengen aan het plafond boven de mijn bankstel 1 meter uit de wand

Ga dat grijze noppenschuim bij de gamma KLIKKERDEKLIK halen en dan zoals in het verhaal omschreven staat een houten frame maken waar je het schuim in plakt en daaroverheen doek spannen en dat ziet er nog mooi uit ook  :yes:  zelf maak ik dan beugels zodat ze 5 cm los hangen van het plafond 

Deze 2 panelen zijn dan samen 1 vierkante meter oppervlak  byebye




lo

Steeds meer mensen weten de weg naar soundscapes van Toine Dingemans te vinden pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond


lo

Voorzichtig, voor hetzelfde geld leest renes59 mee :evil:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

#4
Of voor minder geld.  :wink:

Maar goed, die prachtige donkergrijze panelen komen er hier niet door de WAF.

HiFi gek

#5
Arjan

Dat noppenschuim dat jij bedoeld dat gebruik ik zelf ook al een paar jaar .

Ik heb een plank genomen van spaanplaat van 60cm breed en 110cm lang en 1.5cm dik .
Die heb ik kompleet over de volle afmetingen beplakt met dat noppenschuim .

Het werkt prima is mijn bevinding  :yes:

Ik heb die plaat staan tegen de gangmuur/halletje  ,   direct onder het trapgat en naast mijn luister plek .

Ik kan je wel aanraden om iets over het noppenschuim heen te spannen , luidspreker doek bijvoorbeeld .
De reden , het is uit eigen bevinding zeer gevoelig voor stof oppikken uit je ruimte .

Ik heb nu ook tevens wat testen gedaan met de binnenkant van mijn vitrinekast bekleden met noppenschuim , ook daar treden bij mij helaas reflexies op die hinderlijk zijn .
Een vitrinekast aan de binnenkant bekleden met noppenschuim is natuurlijk geen porum , maar daar heb ik geen boodschap aan , mij gaat het enkel om het resultaat .
Ik heb namelijk destijds de 2 ruiten verwijderd van de vitrinekast omdat die als een gek gingen rammelen met muziek op hoog volume .
Doordat ik geen ruiten meer ervoor heb gaan de geluidsgolven nu rechtstreeks de vitrinekast in en dat reflecteerd als de pest op sommige frequenties .
Ik denk dat ik dan wel luidsprekerdoek over dat noppenschuim heen ga spannen om het nog enigszins toonbaar te maken in die kast






de plank met noppenschuim onder het trapgat .
Je ziet hier ook goed hoe het stofdeeltjes aantrekt .






Groeten  EDWIN  B

renes59

Citaat van: lo op december 05, 2010, 14:32:58
Voorzichtig, voor hetzelfde geld leest renes59 mee :evil:

groet,

lo
Die gaat tegenwoordig naar de Fixit, is dichterbij.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op december 06, 2010, 14:03:22
Die gaat tegenwoordig naar de Fixit, is dichterbij.

:schater:  top



ga jij nog een fohn proberen of ga je gelijk voor de bladblazer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Citaat van: renes59 op december 06, 2010, 14:03:22
Die gaat tegenwoordig naar de Fixit, is dichterbij.

En net zo'n uitgebreid assortiment?
:-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

gerard

Citaat van: jwx op december 06, 2010, 14:51:31
ga jij nog een fohn proberen of ga je gelijk voor de bladblazer

Ik heb wel een verfstripper, zou dat werken?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Mexicaanse Hond

Citaat van: gerard op december 06, 2010, 15:40:46
Ik heb wel een verfstripper, zou dat werken?
Dat is toch zo'n stripper die gebodypaint is?  :angel:

lo

 :schater: :schater:

Arjan, sorry voor de topic vervuiling.

Nu weer effe streng:

Heren, graag weer on topic aub notworthy

groet,

lo :wink:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

Citaat van: jwx op december 06, 2010, 14:51:31
:schater:  top



ga jij nog een fohn proberen of ga je gelijk voor de bladblazer
Ik heb een bladblazer, die maakt alleen 110 dB lawaai. Dus als ik een cd gedaan heb toeteren mijn oren nog en is het verschil niet hoorbaar met een onafgestofte cd. Ik heb dan nagalm in de oren. Gehoorbescherming is in bestelling bij de Fixit.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Ben ondertussen wel benieuwd of Arjan al resultaat heeft geboekt.

renes59

Ook gelijk voor rondvliegend stof en statische deeltjes. De kans op nagalm via de gezichtsbescherming is aanwezig.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.