Arjan
Dat noppenschuim dat jij bedoeld dat gebruik ik zelf ook al een paar jaar .
Ik heb een plank genomen van spaanplaat van 60cm breed en 110cm lang en 1.5cm dik .
Die heb ik kompleet over de volle afmetingen beplakt met dat noppenschuim .
Het werkt prima is mijn bevinding
Ik heb die plaat staan tegen de gangmuur/halletje , direct onder het trapgat en naast mijn luister plek .
Ik kan je wel aanraden om iets over het noppenschuim heen te spannen , luidspreker doek bijvoorbeeld .
De reden , het is uit eigen bevinding zeer gevoelig voor stof oppikken uit je ruimte .
Ik heb nu ook tevens wat testen gedaan met de binnenkant van mijn vitrinekast bekleden met noppenschuim , ook daar treden bij mij helaas reflexies op die hinderlijk zijn .
Een vitrinekast aan de binnenkant bekleden met noppenschuim is natuurlijk geen porum , maar daar heb ik geen boodschap aan , mij gaat het enkel om het resultaat .
Ik heb namelijk destijds de 2 ruiten verwijderd van de vitrinekast omdat die als een gek gingen rammelen met muziek op hoog volume .
Doordat ik geen ruiten meer ervoor heb gaan de geluidsgolven nu rechtstreeks de vitrinekast in en dat reflecteerd als de pest op sommige frequenties .
Ik denk dat ik dan wel luidsprekerdoek over dat noppenschuim heen ga spannen om het nog enigszins toonbaar te maken in die kast
de plank met noppenschuim onder het trapgat .
Je ziet hier ook goed hoe het stofdeeltjes aantrekt .
Groeten EDWIN B