Dempings panelen maken

Gestart door KayaRahnee, april 10, 2012, 20:10:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Ik heb het plan opgevat om zelf akoestische dempings panelen te maken, enfin....... proberen te maken.
Als dempings materiaal werd mij vooral Akotherm type D40 50mm aangeraden.
Ik wil een houten frame maken met daarin het dempings paneel, daarover wil ik een doek gaan spannen.
Deze doek zou ik willen verfraaien door graffiti te spuiten.
Iemand een idee welke doek en verf hiervoor geschikt kunnen zijn zodat het doek niet word dichtgesmeerd met verf waardoor de absorptie waarde vermindert word?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Whisper.nl

Zoek eens contact met Marantz81 = aka Arjan.

Die is daar/hier heel bedreven in.

Kijk ook eens bij de set van. Dan kun je hele proces lezen.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

marantz81 heeft ze niet "beschildert". Hij heeft ze wel afgewerkt met speakerdoek. Als je doek gaat "beschilderen" zal dat een heel open structuur moeten hebben wil het geluid er nog in kunnen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

KayaRahnee

Citaat van: lo op april 10, 2012, 21:03:05
marantz81 heeft ze niet "beschildert". Hij heeft ze wel afgewerkt met speakerdoek. Als je doek gaat "beschilderen" zal dat een heel open structuur moeten hebben wil het geluid er nog in kunnen.


Is inderdaad het probleem, verf op waterbasis zou aangeraden zijn maar weet niet of deze verkrijgbaar is in spuitbussen.

Citaat van Wicher Donga:
Het doek kan in principe van alles zijn zolang het maar voldoende lucht door laat, even proberen om er doorheen te blazen.
Qua verf gebruik je natuurlijk zo dun mogelijke verf want je wil alleen de vezels/garen voorzien van verf en niet de ruimte er tussen.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

bramdg

miss je dan wat uitleven met waterverf hé  :mrgreen:

En is het echt nodig ? klinken er ondertussen nog geen zalige klanken door de woonkamer ?
welke match is het nu geworden met je primaluna ? of nog steeds op zoek ?

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

KayaRahnee

Citaat van: bramdg op april 10, 2012, 21:23:06
miss je dan wat uitleven met waterverf hé  :mrgreen:
En is het echt nodig ? klinken er ondertussen nog geen zalige klanken door de woonkamer ?
welke match is het nu geworden met je primaluna ? of nog steeds op zoek ?

Het gaat op z'n Limburgs hé.......nogal traaaaaaag :wink:
Alle gekheid op een stokje, vanwege mijn mobiliteitsprobleem niet altijd makkelijk om te gaan luisteren en ga er mij dan ook niet druk over maken. Het komt op termijn allemaal wel in orde.
Ben wel gecharmeerd geraakt door ProAc D15/D18.
Intussen speel ik voorlopig met m'n oude Denon amp, Marantz CD6004 en B&W DM2 MKII speakers.
Ook inmiddels voor een prijsje DNM kabel gekocht (interlink en LS).
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

bramdg

#6
Ja vooral genieten en genieten hé .....en zoals je zegt komt wel ok

Hier is echt wel weer een andere wereld open gegaan sinds ik een prima luna heb  :roll:

allé miss klinkt dat te te ....maar toch een andere beleving  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

Het topic staat hier in Akoestiek waarin ik beschreven heb hoe ik de panelen gemaakt heb en meer uitleg  :yes:

Het doek moet idd luchtdoorlatent zijn (speakerdoek)

KayaRahnee

Citaat van: bramdg op april 10, 2012, 21:45:53
Ja vooral genieten en genieten hé .....en zoals je zegt komt wel ok
Hier is echt wel weer een andere wereld open gegaan sinds ik een prima luna heb  :roll:
allé miss klinkt dat te te ....maar toch een andere beleving  :yes:

Da is chic zeg, sinds wanneer heb je de PrimaLuna Prologue Two?
Daarom vind ik het al nodig om rustig en weldoordacht een speakerkeuze te maken, dat verdient de PrimaLuna....toch?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: Marantz 81 op april 10, 2012, 21:53:18
Het topic staat hier in Akoestiek waarin ik beschreven heb hoe ik de panelen gemaakt heb en meer uitleg  :yes:
Het doek moet idd luchtdoorlatent zijn (speakerdoek)

Bedankt Marantz 81 voor de tip.
Speakerdoek.....interessant......zou ik daar graffiti techniek op kunnen gebruiken? Zou een mooie oplossing zijn.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

bramdg

#10
iets meer dan 2 weken .....onverwacht  redface
Ja zeker ik ben momenteel erg tevreden hoe het nu klinkt ...kan altijd beter maarja
Nee echt het was een wilde gok maar de B&w P5'n klinken.  pompom
De verkoper zei ook dat ze toch wel een wat warmere luidspreker vragen....en dat klopt wel denk ik.

Ja ze verdienen een zoektocht naar een mooie luidspreker.
hier zal het toch wel sonus faber worden (veeeeeeeel laterrrrrrrr :-) :-) )
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

Citaat van: KayaRahnee op april 10, 2012, 21:12:11
Is inderdaad het probleem, verf op waterbasis zou aangeraden zijn maar weet niet of deze verkrijgbaar is in spuitbussen.

Citaat van Wicher Donga:
Het doek kan in principe van alles zijn zolang het maar voldoende lucht door laat, even proberen om er doorheen te blazen.
Qua verf gebruik je natuurlijk zo dun mogelijke verf want je wil alleen de vezels/garen voorzien van verf en niet de ruimte er tussen.

je zou het met een spuiter op compressie kunnen doen ?


ben wel benieuwd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

KayaRahnee

Citaat van: John Wx op april 10, 2012, 22:03:01
je zou het met een spuiter op compressie kunnen doen ?
ben wel benieuwd

Dit ga ik zeker voorleggen aan een bevriend binnenhuisarchitect, hij gebruikt graffiti techniek in z'n ontwerpen, welliswaar op muren of behang.
Ik ga zeker zijn idee vragen.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

Citaat van: KayaRahnee op april 10, 2012, 22:10:03
Dit ga ik zeker voorleggen aan een bevriend binnenhuisarchitect, hij gebruikt graffiti techniek in z'n ontwerpen, welliswaar op muren of behang.
Ik ga zeker zijn idee vragen.

kan maar zo een gat in de markt worden


er zijn meerdere die panelen maken en leveren maar daar doe je de hele woning van stukadoren en schilderen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Citaat van: KayaRahnee op april 10, 2012, 21:58:54
Bedankt Marantz 81 voor de tip.
Speakerdoek.....interessant......zou ik daar graffiti techniek op kunnen gebruiken? Zou een mooie oplossing zijn.

Ik zou het niet weten ,maar het is wel van belang dat het doek luchtdoorlatent is omdat het dempings materiaal erachter zit en dan zijn functionaliteit zou verliezen  byebye