AV8003 geen TrueHD & DTS-HD Master

Gestart door michaeldecharon, maart 31, 2012, 10:32:23

Vorige topic - Volgende topic

michaeldecharon

Citaat van: WimPeu op april 03, 2012, 18:00:16
Hmmm zou bijna even in de auto stappen met mijn Oppo...
Meen je dat echt?

michaeldecharon

Gisteravond op de valreep een andere HDMI-kabel 1.3b gekocht en even leek het erop dat het zou gaan werken. In tegenstelling tot de andere kabels en de vorige keer gaf het display meteen het juiste HD formaat aan, echter wederom zonder geluid. Grrrr!

Gisteravond alle kabels en alle hdmi-connectoren gebruikt en uitgeprobeerd, maar nog steeds geen oplossing. En nu zorgt de nieuwe kabel er ook niet meer voor dat het display meteen het juiste formaat laat zien. En op verschillende forums al gelezen dag de BD-speler van Philips, die ik had geleend ook al handshake problemen oplevert icm Marantz. Die is dus ook niet voor de test te gebruiken. 

WimPeu

Citaat van: michaeldecharon op april 04, 2012, 18:31:11
Meen je dat echt?

Ik woon bij Emmen..als het probleem dit weekend nog speelt wil ik wel een poging wagen icm mijn Oppo. Ik heb in een grijs verleden ook een AV-8003 gehad dus weet er een beetje van. Kan niks beloven natuurlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: WimPeu op april 04, 2012, 19:17:13
Ik woon bij Emmen..als het probleem dit weekend nog speelt wil ik wel een poging wagen icm mijn Oppo. Ik heb in een grijs verleden ook een AV-8003 gehad dus weet er een beetje van. Kan niks beloven natuurlijk.
Ik heb vertrouwen in Bartje.     :wink: clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Dank je.. notworthy  Denk trouwens dat het probleem in de AV zit maar goed ik begin nu ook wel nieuwsgierig te worden. Steeds denk ik..dat moet ik toch zo aan de praat hebben.  :yes:
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

michaeldecharon

Vandaag maar eerst een Nvidia kaart regelen ipv de nieuwe AMD, kijken of dit wel werkt voordat Wim voor niks komt.

michaeldecharon

Ik begin nu toch ernstig te twijfelen aan mijn AV8003, ik hoop toch echt dat deze niet kapot is.

Want ook de Nvidia deed har werk niet.

Tot nu toe dus op geen enkele wijze TrueHD of DTS-HD Master Audio aan de praat gekregen.

Moet in geval van de HDCP alle HDMI-kabels van het type 1.3 zijn? Of is het gewoon mijn oude plasma, die niet 1.3 compatible is en daardoor de chain breekt?

WimPeu

Je moet nog HD Audio hebben als je een CRT zou hebben dus dat kan het niet zijn. Ik ben inmiddels ook bang dat het probleem in de AV zit..

still life

Citaat van: still life op april 03, 2012, 17:26:09
ervan uitgaande dat je AV niet defect is, moet het een instelling zijn of foutieve aansluiting

dit wordt al aangegeven door de indicatie knippert op je display:
loop je settings nog eens na of je hdmi wel prioritair staat ?
schakel alle decodering uit vanaf je bron
heb je ook effectief 7.1 speakers aangesloten ?
als je digitaal aansluit kom je er bvb niet over spdif of coax voor de HD-formaten
anders de BR laten decoderen & analoog naar je AV gaan

overigens kun je ook prima uit de voeten zonder die HD-formats, maar dat is weer naast de kwestie..  :-D

:wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

michaeldecharon

michaeldecharon

Ik ben er mee gestopt! Krijg het niet voor elkaar en ben er al dagen mee bezig.

Wim bedankt voor je aanbod om langs te komen, maar kan nu ff geen apparatuur zien. De rest ook bedankt voor alle adviezen!

lo

Even een paar dagen rust, misschien dient de oplossing zich dan nog aan.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

michaeldecharon

michaeldecharon

Gisteren toch maar weer eens geprobeerd de boel aan de praat te krijgen.

De nieuwe videokaart geretourneerd en in de tussentijd een complete pc geleend waarvan ik weet dat HD-audio werkt.

Na vele tests kan ik maar één conclusie trekken, het moet liggen aan de AVR. Want ik kreeg wederom geen geluid.

Ik zal nog maar eens contact leggen met Marantz Europe.

Janver

Ik zou de winkel gewoon maar contacteren; die geven de garantie.
Hier kan uw reclame staan!