AV8003 geen TrueHD & DTS-HD Master

Gestart door michaeldecharon, maart 31, 2012, 10:32:23

Vorige topic - Volgende topic

michaeldecharon

Ik heb aangegeven dat HDMI is enabled en niet op through staat, als ik namelijk through selecteer wordt het geluid enkel op mijn tv afgespeeld.

WimPeu

Probleem zou toch in de bron moeten zitten en niet in de AV.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

michaeldecharon

Gezien ik blijkbaar geen BD-speler heb, die TrueHD of DTS-HD Master ondersteund probeer ik nu zoveel mogelijk combinaties qua software uit op de pc.

pillie

Alle videokaarten vanaf de HD6XXX serie hebben de mogelijkheid om DTS-HD en Dolby TRUE HD door te sturen mits het in de media player software word ingesteld.
Met VLC en Total media theater lukte het bij mij niet alleen met Power DVD 12 kon ik de audio uitgang direct doorsturen naar mijn SR6006 om  DTS-HD te krijgen.
Ik neem aan dat je alleen met HDMI naar je AV8003 gaat en niet nog eens met optisch of coaxiaal.

Ik begrijp alleen nog steeds niet wat je TV geluid hiermee te maken heeft aangezien de AV8003 decodeert en het geluid over je speakers uitstuurt.
Marantz SR7008
Pioneer LX5090
Antec Fusion, HTPC, AMD HD6670
IPTV XS4ALL
Monitor Audio RS8 ,RS5 en GSW12

michaeldecharon

HTPC en AV8003 zijn alleen verbonden middels een hdmi-kabel.

Zoals je op de foto kan zien zorgt PowerDVD 12 er wel voor dat DTS-HD Master zichtbaar wordt op mijn display, maar er wordt geen geluid weergegeven.

Op andere forums kom ik de melding tegen, dat de handshake erg nauw luistert en er bij de uitsturing ook wordt gekeken wat na de avr is aangesloten. Ondersteund je tv geen 1.3 dan kan dat al een probleem zijn. Dit bleek het geval met de oude drivers van ATI. En daarop werd toen een tutorial gemaakt om een eigen EDID te maken.

pillie

Dat van die handshake kan kloppen want ik heb mijn HD4650 moeten vervangen voor de HD6670 omdat de handshake met de SR6006 niet goed was.

Dus dat word wachten op nieuwe drivers of een andere videokaart aanschaffen.

En als je denkt dat er een probleem is met de HDMI van je AV8003 naar de TV koppel je die tijdens het afspelen met Power DVD die HDMI af om het 1 en ander  uit te sluiten.

Marantz SR7008
Pioneer LX5090
IPTV XS4ALL

michaeldecharon

Videokaart is net nieuw!
Heb in de tussentijd ook de tv al losgekoppeld en nog steeds een probleem.

Tevens maar morgen een andere BD-speler geregeld met TrueHD ondersteuning. Ik ben benieuwd of dat wel gaat werken.

pillie

Dat de videokaart nieuw is kan juist betekenen dat ze nog steeds geen goede drivers hebben ontwikkeld voor jouw kaart/serie.

Ik zou een ander videokaartje testen,want het kan in een bepaalde serie voorkomen dat dus de handshake niet goed is met het audio gedeelte zoals bij mij in HD46XX serie het geval was.
Marantz SR7008
Pioneer LX5090
IPTV XS4ALL

michaeldecharon

Ik zal de fabrikant van de kaart eens mailen.

michaeldecharon

Gezien de reacties op het forum lijkt het erop dat het probleem in de drivers zit voor de HD7xxx kaarten.

michaeldecharon

Vandaag een BD-speler: Philips BDP2500 geleend van een collega, de speler in het menu op bistream gezet en getest met de BD-disc: National Treasure met op de hoes een logo van dts-HD Master Audio.

En nu komt het...

Wederom geen geluid, de pcm aanduiding in het display van mijn avr blijft knipperen en pas na een tijdje geeft het display... DOLBY TRUE HD aan?! Maar nog steeds geen geluid! En op de hoes staat enkel dts-HD Master Audio de speler geeft in het menu Dolby True HD aan.

Wederom verschillende hdmi-kabels geprobeerd, Plasma (Pioneer PDP-436RXE) afgekoppeld omdat deze geen hdmi 1.3 ondersteund en nog steeds niks!

Stadium III

Waar woon je ergens meschien dat er leden in de buurt wonen die je kunnen helpen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

michaeldecharon

Citaat van: Stadium III op april 03, 2012, 07:30:40
Waar woon je ergens meschien dat er leden in de buurt wonen die je kunnen helpen
Meppel

still life

ervan uitgaande dat je AV niet defect is, moet het een instelling zijn of foutieve aansluiting

dit wordt al aangegeven door de indicatie knippert op je display:
loop je settings nog eens na of je hdmi wel prioritair staat ?
schakel alle decodering uit vanaf je bron
heb je ook effectief 7.1 speakers aangesloten ?
als je digitaal aansluit kom je er bvb niet over spdif of coax voor de HD-formaten
anders de BR laten decoderen & analoog naar je AV gaan

overigens kun je ook prima uit de voeten zonder die HD-formats, maar dat is weer naast de kwestie..  :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES