AV8003 geen TrueHD & DTS-HD Master

Gestart door michaeldecharon, maart 31, 2012, 10:32:23

Vorige topic - Volgende topic

michaeldecharon

Beste forumleden,

Sinds enkele dagen heb ik mijn HTPC geupgrade met een nieuwe videokaart: Sapphire HD 7750 Ultimate.

De upgrade was nodig om mijn voorversterker (AV8003) te kunnen voorzien van TrueHD en DTS-HD Master signalen.

Nu heb ik meerdere softwareprogramma's (XBMC met HD audio, MPC-HC met verschillende filters) gebruikt, maar op geen enkele manier krijg ik TrueHD of DTS-HD Master. Uiteindelijk kreeg ik de tekst in het display van mijn voorversterker: Dolby True HD maar zonder geluid!

Vervolgens een Pioneer BDP-LX70 Blu-ray speler geleend en een Blu-ray met TrueHD afgespeeld en wederom geen TrueHD.

Heb ik nou een instelling verkeerd staan in mijn voorversterker of ligt het probleem in de Pioneer speler en mijn HTPC?!

Vlearmoes

Tja daarvoor zul je de menu`s doormoeten spitten

succes daarbij
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

Staat er wel een HD audio spoor op de bron?  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

michaeldecharon

Ik heb meerdere HD audio bronnen tot mijn beschikking:

Blu-ray met TrueHD
mkv bestand met TrueHD
mts2 bestand met DTS-HD Master

Ik snap er helemaal niks van... Ergens lees ik ook over een handshake en problemen met een EDID?!

Audiotic

Citaat van: michaeldecharon op maart 31, 2012, 10:32:23
Beste forumleden,

...

Vervolgens een Pioneer BDP-LX70 Blu-ray speler geleend en een Blu-ray met TrueHD afgespeeld en wederom geen TrueHD.

Heb ik nou een instelling verkeerd staan in mijn voorversterker of ligt het probleem in de Pioneer speler en mijn HTPC?!

Hoe heb je je kaart aan de AV gekoppeld? HDMI, hoop ik.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

michaeldecharon

Met hdmi, heb meerdere hdmi kabels en ook allemaal geprobeerd. Ook dat mocht niet baten.

michaeldecharon

Ik zal vanmiddag proberen een BD te kopen met DTS-HD Master

pillie

Probeer eens met Power DVD 11/12 af te spelen en dan in Power DVD de audio instellingen zetten op decoderen naar external device,dit werkte bij mij met mijn ATI HD6670 goed met Avatar en DTS-HD.
Marantz SR7008
Pioneer LX5090
Antec Fusion, HTPC, AMD HD6670
IPTV XS4ALL
Monitor Audio RS8 ,RS5 en GSW12

Stadium III

denk toch dat je alles op PCM aan het uitsturen bent

Instellingen gaan zoeken ind e computer en in de BD speler alles als bitstream uitsturen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

michaeldecharon

Ik ga nu PowerDVD downloaden en installeren om de PCM uit te kunnen sluiten. Ik ben benieuwd, wordt vervolgd!

michaeldecharon

Ik ben alweer iets wijzer. Het blijkt dat de informatie van de pioneer BD-speler misleidend is en TrueHD en DTS-HD Master worden gedownscaled. Dat verklaart in ieder geval waarom de AV8003 geen TrueHD laat zien van de Pioneer BD-speler.

Maar dat verklaart helaas nog niet dat mijn HTPC geen TrueHD uitstuurt.

Helaas mocht PowerDVD ook niet baten, geen geluid en dus ook geen TrueHD logo

pillie

Heb je de audio settings dan wel aangepast in power dvd?

Marantz SR7008
Pioneer LX5090
Antec Fusion, HTPC, AMD HD6670
IPTV XS4ALL
Monitor Audio RS8 ,RS5 en GSW12

michaeldecharon

Ik heb alle audio instellingen veranderd in PowerDVD en nog steeds is het probleem niet opgelost.

michaeldecharon

Zou het kunnen, omdat mijn Pioneer PDP-43RXE Plasma geen HDMI 1.3 ondersteund de videokaart geen bitstream doorstuurt, ondanks dat de versterker met pass through wel HDMI 1.3 ondersteund?

Stadium III

Jij gaat vanuit je pc naar de av en dan naar het scherm
dan zul jij in de AV moeten selecteren wat er met het geluid gebeurt
Dus doorlaten of versterken heb je dit gedaan ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4