Gisterenavond om 19:00uur scherp was het zover. Jon alias HAL9000 belde aan en na de gemeenschappelijke toegangsdeur ontgrendeld te hebben en voor Jon twee trappen kwam eindelijk de SA8400 weer thuis. Werd door Jon op de eettafel neergezet wachtend op de eerste thuistests. Jon nam van mij het afgesproken bedrag en een kleinigheidje als dank van mij in ontvangst. Jon probeerde in zijn zichtbare haast, hij heeft het erg druk op dit moment, nog even aan mij als leek uit te leggen hoe hij geflikt heeft om van de SA8400 weer goed functionerende SA-CD-speler te maken. Na een toch nog uitgebreid vaarwel toog Jon huiswaarts.
De eerste tests heeft de bovengenoemde speler met glans doorstaan: hij leest weer alles in, ook die hij voor revisie weigerde!!! Jon, kudos! Ben een heel blije en tevreden bezitter van een deze door jou gereviseerde spinner, kan weer jaren mee. Staat nu bovenop de SA8003: een sterk koppel!
Kdt's vrouw haar SA8400 staat nog steeds te koop op het forum, dus dit apparaat is onbebegrijpelijk ongewild. Hoor details, die ik met de SA8003 niet uit de schijfjes haal. Alleen het geluidsbeeld is slanker vergeleken met dat van deze. Qua dynamiek verslaat de SA8400 de jongere SA8003. Doch het laag van de laatste is weer beter gedefinieerd.
Conclusie echter: het is weer goed om thuis te zijn - Oost, west, thuis best!
En Jon, heel veel dank voor je inspanningen en geduld.
Moge jij (en je collega's) dit werk zolang mogelijk blijven doen voor de serieuze audioliefhebbersgemeenschap.
, Cor.