Cor's SA8400 is terug van reparatie bij HAL9000.

Gestart door Cornelis1921, maart 23, 2012, 23:16:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: SB_Marantz op juni 10, 2012, 22:42:32
Er is toch een nieuw loopwerk ingezet?

Dus aan de afregeling kan het niet liggen anders zou ik zeggen dat de offset er naast staat.
:no: Nee, er zit nog steeds het oude loopwerk in. Wel een nieuwe lens voor de laser. :yes: Voor de rest heeft Jon hem in- en afgeregeld.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Ok vergissing mijnerzijds........dacht dat er een nieuw loopwerk ingezet was.

Dan afregeling Cor-igeren.  :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: SB_Marantz op juni 10, 2012, 22:51:53
Ok vergissing mijnerzijds........dacht dat er een nieuw loopwerk ingezet was.

Dan afregeling Cor-igeren.  :-D
Zal contact hierover opnemen met HAL9000. violent1 :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

wat is het typenummer van loopwerk ? wij gaan wel zoeken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op juni 10, 2012, 22:57:59
wat is het typenummer van loopwerk ? wij gaan wel zoeken
notworthy Dank je, John. Maar bespaar je moeite. Elst vroeg al enige jaren geleden €350,- (incl. montage) voor een nieuw loopwerk voor deze speler.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op juni 10, 2012, 23:06:58
notworthy Dank je, John. Maar bespaar je moeite. Elst vroeg al enige jaren geleden €350,- (incl. montage) voor een nieuw loopwerk voor deze speler.

ja maar wij gaan over de grens zoeken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

anders zet je hem te koop en zet er gewoon bij dat hij soms een cd niet goed leest er zijn altijd van die Doe Het Zelvers die denken te kunnen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op juni 10, 2012, 23:13:04
anders zet je hem te koop en zet er gewoon bij dat hij soms een cd niet goed leest er zijn altijd van die Doe Het Zelvers die denken te kunnen
:yes: Is een idee, John. Alleen ik weet niet hoe je hem op MP mèt foto te koop aanbiedt. Ook van prijzen of bieden heb ik geen kaas gegeten. :no:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Citaat van: Cornelis1921 op juni 10, 2012, 23:06:58
Elst vroeg al enige jaren geleden €350,- (incl. montage) voor een nieuw loopwerk voor deze speler.


puke
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op juni 10, 2012, 23:40:18

puke

nou ik had voor mij kapotte sacd speler bij Marantz gevraagd alleen los loopwerk 278 euro in de btw
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Andere leverancier zoeken........AS is een tussenleverancier in die zin.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op juni 10, 2012, 23:55:32
Andere leverancier zoeken........AS is een tussenleverancier in die zin.

die snap ik niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

65 dollar Cor uit Taiwan via Ebay en PAYPAL
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

Citaat van: Cornelis1921 op juni 10, 2012, 22:09:32
Bij het afspelen van SOMMIGE standaard CDs hoor ik dropouts en/of artefacten, die niet in/op de CD zitten. Kun jij niets aan doen, ik vrees gewoon een kwestie van ouderdom - is 5 jaar intensief gebruikt: >10.000 speeluren, is lang hoor.
Jon, bedankt voor je belangstelling, byebye, Cor.

Vreemd,  en de  cd speler  doet het maar  bij een paar  cd's? 
Spelen  deze  cd's  wel goed  bij  die andere SA-cd speler? Vreemde is  weer, standaard  cd  (voor  die laser niks bijzonders)  en weer sommige.  Als het bij alle  cd's  tikken of  dergelijke  storingen zou het aan de afstelling liggen. Alleen  op de  laser valt  niets  af te stellen, maar dat is  al  gedaan bij  de productie.  De  laser servo's en microprocessors  regelen  de  boel  zelf in.  het is geen  oude  CDM0 waar  je  van alles  aan kan tweaker  of  sony-hitachi.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!