Marantz cd11LE

Gestart door ll0ll, juli 04, 2007, 12:29:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maurantz

laten we dat maar doen dan :wink:

ll0ll

Ik ben wel benieuwd trouwens, ik kan straks die cd16 en cd11LE op de dac960 aansluiten en dan horen of er verschillen zijn. :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mars

En lloll

En hoor je verschil?

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

ll0ll

Citaat van: mars op juli 23, 2007, 18:47:15
En lloll

En hoor je verschil?

grtz mars
Jep, ik verbaas me nog steeds over het verschil tussen de cd11LE en m'n cd16. Het is net (ik zei het al eerder) alsof de muziek op de cd's die ik al jaaaaaren draai en ken opnieuw is opgenomen met mooiere/betere instrumenten. De cd10/cd16 klonken al mooi, maar deze cd11LE klinkt beduidend mooier. :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mars

ja dat is gaaf , dan kan je je hele cd verzameling er weer eens door heen jassen en steeds weer een verbaast gezicht trekken, met een uit drukking van heeeeeeeee dat heb ik nog nooit gehoord!!

mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Citaat van: ll0ll op juli 23, 2007, 19:25:40
Jep, ik verbaas me nog steeds over het verschil tussen de cd11LE en m'n cd16. Het is net (ik zei het al eerder) alsof de muziek op de cd's die ik al jaaaaaren draai en ken opnieuw is opgenomen met mooiere/betere instrumenten. De cd10/cd16 klonken al mooi, maar deze cd11LE klinkt beduidend mooier. :)


Dan betekend het dus dat je altijd naar een slechte installatie hebt geluisterd!

Als je lang naar een cd speler luistert en je gaat naar een andere luisteren is er wat verschil maar volgens mij niet zo dat je betere instrumenten hoort
We hebben vaak een avond gehouden voor audioclubs en als we gingen switchen hoorde iedereen het maar als er een doek overging was IEDEREEN het kwijt met AB schakelen van de diverse cd spelers kabels en zelfs met speakers van een merk .
VOLGENS mij zit het tussen de oren en ben je alleen maar technisch aan het luisteren



vr gr John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Het zal ongetwijfeld zo zijn dat de ene instalatie meer kleuring vertoond dan de ander ,maar om een instalatie als slecht te gaan bestempelen  :?
Maar John wat is volgens jou dan een goede instalatie?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

ll0ll

Citaat van: jwx op juli 24, 2007, 10:26:23

Dan betekend het dus dat je altijd naar een slechte installatie hebt geluisterd!

Als je lang naar een cd speler luistert en je gaat naar een andere luisteren is er wat verschil maar volgens mij niet zo dat je betere instrumenten hoort
We hebben vaak een avond gehouden voor audioclubs en als we gingen switchen hoorde iedereen het maar als er een doek overging was IEDEREEN het kwijt met AB schakelen van de diverse cd spelers kabels en zelfs met speakers van een merk .
VOLGENS mij zit het tussen de oren en ben je alleen maar technisch aan het luisteren



vr gr John

Ik heb 2 cd16's. Ik heb eerst een paar maanden de ene cd16 op (de van jou gekochte) pm17mkII beluisterd, toen ik de 2de cd16 kocht die aan de pm17mkII aangesloten. Toen kreeg ik die cd11LE, en die in de plaats voor de cd16 op dezelfde pm17mkII aangesloten.
Het verschil is dat er meer diepte in het geluid zit, instrumenten beter worden geplaatst en instrumenten meer resolutie hebben. Ze klinken natuurlijker of echter.

De rest van de set is een interlink van den hul 102III, mission 780's met oelbach kabels, maar luister over het algemeen op een sennheiser 565 ovation.

Dus als ik 4 maanden intensief 2 cd16' heb gebruikt als main bron, en nu switch naar de cd11LE en mijn muziek beter klinkt, dan snap ik niet hoe het kan dat dezelfde set met de cd16 slechter is.. :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

jullie lezen niet goed


ik concludeer dus dat je voor je andere cd speler naar een mindere set luisterde je zegt dat zelf

ik bestempel niks tot slecht


en slechte apparatuur bestaat niet


WEL ANDERE
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

#84
Citaat van: Marco op juli 24, 2007, 10:32:36
Het zal ongetwijfeld zo zijn dat de ene instalatie meer kleuring vertoond dan de ander ,maar om een instalatie als slecht te gaan bestempelen  :?
Maar John wat is volgens jou dan een goede instalatie?


Voor zover het kleuring aangaat; Of het nu de speakers zijn of de versterker (electronische kleuring) maakt eigenlijk niet uit want de eigenaar moet het mooi vinden.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op juli 24, 2007, 10:55:45
Jawel !

byebye

Nee maar dat maakt niet uit als ik het maar snap en andere
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ll0ll

Citaat van: jwx op juli 24, 2007, 10:51:00
jullie lezen niet goed


ik concludeer dus dat je voor je andere cd speler naar een mindere set luisterde je zegt dat zelf

ik bestempel niks tot slecht


en slechte apparatuur bestaat niet


WEL ANDERE

Citaat van: jwx op juli 24, 2007, 10:26:23

Dan betekend het dus dat je altijd naar een slechte installatie hebt geluisterd!

:-D ;)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

TurboMarco

wat een manier om een goede vraag te ontwijken zeg  nonono

Ik zal een andere vraag stellen:
wat maakt het verschil dat de ene wel duidelijke verschil hoort tussen verschillende cd spelers en de ander niet?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

ll0ll

#89
Citaat van: Marco op juli 24, 2007, 11:02:26
wat een manier om een goede vraag te ontwijken zeg  nonono

Ik zal een andere vraag stellen:
wat maakt het verschil dat de ene wel duidelijke verschil hoort tussen verschillende cd spelers en de ander niet?

Ik heb de verkoper erover gesproken, die knakker is een oud marantz medewerker.
Hij geeft aan dat destijds rainer finck en ishiwata achter oa de ontwikkelingen van de cd10, cd16 en cd11 (LE) zaten.

In een duits blad lees ik in een test van de cd16 dat rainer finck het uitganggedeelte van heeft aangepakt. Dat is bv al een technisch verschil tov de cd10. Ik zal die test eens inscannen.
Daarnaast geeft die knakker van wie ik de cd11LE heb gekocht aan dat er in de cd11LE tov bv de cd10 en cd16 speciaal geselecteerde componenten zitten.

Daarnaast heb ik user genesis gemaild en hem gevraagd wat hij weet van de cd11LE. Hij gaf namelijk in een eerdere topic aan dat een kennis van hem achter de LE upgrade van de cd11 zit. (wat er van waar is weet ik verder niet). Hij geeft aan dat de cd10 en cd16 midfi is en de cd11LE high end.
Dat duitse audioblad schaart de cd16 weer in een net iets hogere klasse dan de cd10.

Ik ken de muziek die ik al jaren draai. Vroeger had ik een cd951, daarna een dvd963sa. Die vond ik al goed klinken. Maar met de aankoop van de cd10 ging er al een wereld open. De cd16 die ik daarna kocht was anders, niet beter of slechter, maar in het mid wat sneller/opener.

De cd11LE die ik nu heb klinkt in mijn ogen(oren :-D ) een stuk gedetailleerder. Ik ben niet gek, ik ken de muziek. Ik geloof er niet zo in dat het tussen je oren zit. Het luisteren van muziek is een ervaring, je weet hoe klanken klinken. Vooral als ik met de koptelefoon luister kan ik met de cd11LE details horen die ik bij de cd16 niet hoor.

Wat het verschil maakt weet ik niet, wel vraag ik me af waarom er op de tda1547's in de cd11LE een 'x'je staat en op de tda1547's in de cd10 en cd16 niet. Ook in m'n vorige cd951 stond geen 'x'je op de tda1547. Op een foto van een lhh700 op internet zie ik een 'y'tje.

De dac960 die ik gisteren heb gekocht staat een 'y'tje op de tda1541. Je hebt ook tda1541's zonder de 'y'.

Op het mfbfreaks.nl forum lees ik dat je tda1541's hebt die silver crown zijn maar het stempeltje missen. Daar wordt gesuggereerd dat philips een periode geen stempels heeft gebruikt. Het zou best kunnen dat de 'y' of 'x' een geselecteerde tda aangeeft.  ( http://forum.mfbfreaks.nl/viewtopic.php?p=22408#22408 )

Grappig daarbij:
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen