Marantz cd11LE

Gestart door ll0ll, juli 04, 2007, 12:29:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

nou ik moet je zeggen toen in de jaren 88 tot 93 zag je veel mensen een cd speler testen met een hoofdtelefoon
luister maar is naar je speakers en doe je handen maar is voor en achter je speakers


hoe komt je interesse in Philips of Marantz



wat ik echt een mooi ding vind is een Philips cd 850 mk2 en vraag me niet waarom GEWOON MOOI
zelfde als de PHILPS FT 880 tuner of de 980 die ik nu heb
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ll0ll

Citaat van: jwx op juli 24, 2007, 13:36:10

nou logisch is misschien niet juist gezegd maar dat hoor ik maar van een cd speler moeilijk en dan moet ik ook nog AB gaan schakelen anders weet ik het echt niet
Als jij een cd 10 op zet en de speler om wissel voor een CD 11 le dan hoor ik het al niet meer denk ik
Speakers is duidelijk dat heeft en geeft een set een bepaalde karakter dan de versterker en dan de cd speler denk ik.
Wat vind jij daarvan


vr gr John


Ik snap de opvatting niet helemaal waarom een cdspeler van 200 euro nou hetzelfde zou moeten klinken dan een cdspeler van 1500 euro. Net als dat bij versterkers en bij speakers de kwaliteit van het weergegeven signaal neerkomt op componentenkeuze is dit volgens mij niet veel anders dan bij cdspelers.
Of denk jij dat gebruikte componenten in een cdspeler niks uitmaken?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

ll0ll

Citaat van: jwx op juli 24, 2007, 13:43:38
nou ik moet je zeggen toen in de jaren 88 tot 93 zag je veel mensen een cd speler testen met een hoofdtelefoon
luister maar is naar je speakers en doe je handen maar is voor en achter je speakers


hoe komt je interesse in Philips of Marantz



wat ik echt een mooi ding vind is een Philips cd 850 mk2 en vraag me niet waarom GEWOON MOOI
zelfde als de PHILPS FT 880 tuner of de 980 die ik nu heb

Heb je m'n nieuwe aanwinst al gezien? :-D ;)
http://marantzforum.nl/index.php/topic,154.msg9638.html#msg9638
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: ll0ll op juli 24, 2007, 13:44:30

Ik snap de opvatting niet helemaal waarom een cdspeler van 200 euro nou hetzelfde zou moeten klinken dan een cdspeler van 1500 euro. Net als dat bij versterkers en bij speakers de kwaliteit van het weergegeven signaal neerkomt op componentenkeuze is dit volgens mij niet veel anders dan bij cdspelers.
Of denk jij dat gebruikte componenten in een cdspeler niks uitmaken?

nee nee niet hetzelfde vind alleen de verschillen niet groot genoeg voor dat geld
maar moet bekennen dat ik geen spelertje van 200 euro zou kopen als is het maar om een stukje zekerheid te kopen en ik hou niet zo van plastieke spelers


Nou bij speakers is het ontwerp belangrijker dan componenten keuze,je kan de duurste componenten nemen en woofers en tweeters en filters en houtsoort maar als het niet klopt klinkt het niet naar waarde
Veel speakers worden niet meer gebouwd met het oor maar met een pc



Een goede kennis van mij Tom Dunnebier (de oprichter van Audiolab) heeft mij daar veel over geleerd.


Zoals deze discussie over klank van de da heb je natuurlijk ook over loopwerken.....


john
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: ll0ll op juli 24, 2007, 13:45:16
Heb je m'n nieuwe aanwinst al gezien? :-D ;)
http://marantzforum.nl/index.php/topic,154.msg9638.html#msg9638


heb er ook nog een alleen helemaal gemodificeerd voor Polygram (Jaap de Jong) met een monitor out veel knoppen eraf die gebruikte ze vroeger toch niet in de studio
Hij staat nu in een prive museum van Hans Pol van POL Audio te Baarn vroeger,nu werkzaam bij ANALOGUE AUDIO PRODUCTS


Dat is ook een aparte werled met buizen en filters lichtnet gouden zekeringen etc.etc.



Wat maakt een oudere speler nou anders of beter (oeps) dan de hedendaagse (en dan niet de toppers van veel euro's)
Heb zelf een Sony es ook zo een Tank en ben nog bezig met een DENON 3520
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ll0ll

Citaat van: jwx op juli 24, 2007, 13:53:36
nee nee niet hetzelfde vind alleen de verschillen niet groot genoeg voor dat geld
maar moet bekennen dat ik geen spelertje van 200 euro zou kopen als is het maar om een stukje zekerheid te kopen en ik hou niet zo van plastieke spelers
Ja maar kijk, dat jij de verschillen niet groot genoeg vindt voor dat geld betekent niet dat er geen verschillen zijn hoor. En wanneer ik relatief goedkoop een cd11LE kan kopen dan vind ik het prima om zo'n speler te kopen. Vooral wanneer blijkt dat de verschillen aanwezig zijn. Want ik was erg sceptisch voordat ik de cd11LE eindelijk van de reparateur terug had, geloofde eigenlijk niet zo dat ik daadwerkelijk verschil zou horen tov m'n cd16..

Citeer

Nou bij speakers is het ontwerp belangrijker dan componenten keuze,je kan de duurste componenten nemen en woofers en tweeters en filters en houtsoort maar als het niet klopt klinkt het niet naar waarde
Veel speakers worden niet meer gebouwd met het oor maar met een pc
Volgens mij is de som van gebruikte componenten ook van belang bij een cdspeler; loopwerk, d/a omzetting, filter etc.

Citeer
Een goede kennis van mij Tom Dunnebier (de oprichter van Audiolab) heeft mij daar veel over geleerd.


Zoals deze discussie over klank van de da heb je natuurlijk ook over loopwerken.....


john

Overigens, heb jij geen belang bij een mooie cd16? Vorig jaar gereviseerd waarbij alle snaren van het lademechanisme zijn vervangen, lademechanisme gereinigd en gesmeerd, lens vervangen en servoboard opnieuw is afgesteld (kosten 240 euro). Cdspeler speelt weer als een tiet! :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: ll0ll op juli 24, 2007, 14:02:03
Ja maar kijk, dat jij de verschillen niet groot genoeg vindt voor dat geld betekent niet dat er geen verschillen zijn hoor. En wanneer ik relatief goedkoop een cd11LE kan kopen dan vind ik het prima om zo'n speler te kopen. Vooral wanneer blijkt dat de verschillen aanwezig zijn. Want ik was erg sceptisch voordat ik de cd11LE eindelijk van de reparateur terug had, geloofde eigenlijk niet zo dat ik daadwerkelijk verschil zou horen tov m'n cd16..
Volgens mij is de som van gebruikte componenten ook van belang bij een cdspeler; loopwerk, d/a omzetting, filter etc.

Overigens, heb jij geen belang bij een mooie cd16? Vorig jaar gereviseerd waarbij alle snaren van het lademechanisme zijn vervangen, lademechanisme gereinigd en gesmeerd, lens vervangen en servoboard opnieuw is afgesteld (kosten 240 euro). Cdspeler speelt weer als een tiet! :-D


mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm je wekt interesse bij me  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ll0ll

Citaat van: jwx op juli 24, 2007, 14:00:39

heb er ook nog een alleen helemaal gemodificeerd voor Polygram (Jaap de Jong) met een monitor out veel knoppen eraf die gebruikte ze vroeger toch niet in de studio
Hij staat nu in een prive museum van Hans Pol van POL Audio te Baarn vroeger,nu werkzaam bij ANALOGUE AUDIO PRODUCTS

Tof! Wat hield de modificatie in en wat was het resultaat?

Trouwens, hier kun je gebruik maken van een studio waarin ook een dac960 staat die door Polygram is omgebouwd (double crown tda's). Zelfde dac?
http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=81876
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: ll0ll op juli 24, 2007, 14:04:55
Tof! Wat hield de modificatie in en wat was het resultaat?

Trouwens, hier kun je gebruik maken van een studio waarin ook een dac960 staat die door Polygram is omgebouwd (double crown tda's). Zelfde dac?
http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=81876


Er zat maar 1 uitgang op van de andere was een monitor out gemaakt alle niet gebruikte cinchdelen waren eraf gehaald.
Ga vrijdag koffie drinken bij Hans zal wat foto's nemen ervan en vrag er wel wat meer over


John


ps:ga nu effe de pup uitlaten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ll0ll

Citaat van: jwx op juli 24, 2007, 14:17:23
Ga vrijdag koffie drinken bij Hans zal wat foto's nemen ervan en vrag er wel wat meer over

Ja doen! :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Wordt toch eens hoog tijd dat we de eerstvolgende meeting een blindtest gaan doen.  :-D :-D


Wie zorgt er voor de blinddoeken? :roll:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: S.B.Marantz op juli 24, 2007, 14:36:00
Wordt toch eens hoog tijd dat we de eerstvolgende meeting een blindtest gaan doen.  :-D :-D


Wie zorgt er voor de blinddoeken? :roll:


Wie woont waar ??????????????

Baarn woon ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citaat van: jwx op juli 24, 2007, 12:37:47
wat een manier om een goede vraag te ontwijken zeg 

Ik zal een andere vraag stellen:
wat maakt het verschil dat de ene wel duidelijke verschil hoort tussen verschillende cd spelers en de ander niet?


----------------------------------------------------------------------------------------------

ER ZIJN WEL VERSCHILLEN maar echt niet zo groot wat jij beweert althans dat vind ik .

Heb zeer veel geluisterd en thuis gehad  van 200 euro spelertjes tot het kwijler de kwijl(makkelijk als een vriend van je een hifi/high end zaak had)als er zoveel grote verschillen zijn is er ergens iets niet goed.....

Dat zou dus betekenen dat de andere spelers in een veel lager segment zouden komen te vallen volgens jouw ?


En al die testen moet je vaak met een korrel zout nemen,in de stereoplay is het SPITZEN KLASSE en in de Audio is het weer Sehr GUT

En in de stereophile willen ze er niet eens naar luisteren en in de UK hebben ze weer andere normen voor testen

Alles heeft met smaak te maken.

Vind het hardstikke leuk voor je dat je zo enthousiast bent maar als degene die de opname gemaakt heeft en nu nog alles op een cd 950 afregelt

Dan relativeer ik het wel effe.....


leuk voor je hello


en vooral doorgaan zou Barry zeggen.



allereerst wil ik je vragen om alle postings van mij hier en op andere fora's eens goed tot je te nemen,in gewoon hollands heet dat overigs lezen eer dat je met loze beweringen komt.

En ik merk dat je weer een hele normale vraag probeert te ontwijken  nonono,graag inhoudelijk reageren of anders helemaal niet aub.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Stel je vraag nog eens marco want van dit; ''wat maakt het verschil dat de ene wel duidelijke verschil hoort tussen verschillende cd spelers en de ander niet?''  snap ik geen bal  :-D



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM