Citaat van: jwx op juli 24, 2007, 13:53:36
nee nee niet hetzelfde vind alleen de verschillen niet groot genoeg voor dat geld
maar moet bekennen dat ik geen spelertje van 200 euro zou kopen als is het maar om een stukje zekerheid te kopen en ik hou niet zo van plastieke spelers
Ja maar kijk, dat jij de verschillen niet groot genoeg vindt voor dat geld betekent niet dat er geen verschillen zijn hoor. En wanneer ik relatief goedkoop een cd11LE kan kopen dan vind ik het prima om zo'n speler te kopen. Vooral wanneer blijkt dat de verschillen aanwezig zijn. Want ik was erg sceptisch voordat ik de cd11LE eindelijk van de reparateur terug had, geloofde eigenlijk niet zo dat ik daadwerkelijk verschil zou horen tov m'n cd16..
Citeer
Nou bij speakers is het ontwerp belangrijker dan componenten keuze,je kan de duurste componenten nemen en woofers en tweeters en filters en houtsoort maar als het niet klopt klinkt het niet naar waarde
Veel speakers worden niet meer gebouwd met het oor maar met een pc
Volgens mij is de som van gebruikte componenten ook van belang bij een cdspeler; loopwerk, d/a omzetting, filter etc.
Citeer
Een goede kennis van mij Tom Dunnebier (de oprichter van Audiolab) heeft mij daar veel over geleerd.
Zoals deze discussie over klank van de da heb je natuurlijk ook over loopwerken.....
john
Overigens, heb jij geen belang bij een mooie cd16? Vorig jaar gereviseerd waarbij alle snaren van het lademechanisme zijn vervangen, lademechanisme gereinigd en gesmeerd, lens vervangen en servoboard opnieuw is afgesteld (kosten 240 euro). Cdspeler speelt weer als een tiet!