Marantz cd11LE

Gestart door ll0ll, juli 04, 2007, 12:29:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: S.B.Marantz op juli 24, 2007, 10:51:58

Voor zover het kleuring aangaat; Of het nu de speakers zijn of de versterker (electronische kleuring) maakt eigenlijk niet uit want de eigenaar moet het mooi vinden.
stupid
En de kleuringen moeten ook nog naar je smaak matchen met de andere componenten!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

#91
wat een manier om een goede vraag te ontwijken zeg 

Ik zal een andere vraag stellen:
wat maakt het verschil dat de ene wel duidelijke verschil hoort tussen verschillende cd spelers en de ander niet?


----------------------------------------------------------------------------------------------

ER ZIJN WEL VERSCHILLEN maar echt niet zo groot wat jij beweert althans dat vind ik .

Heb zeer veel geluisterd en thuis gehad  van 200 euro spelertjes tot het kwijler de kwijl(makkelijk als een vriend van je een hifi/high end zaak had)als er zoveel grote verschillen zijn is er ergens iets niet goed.....

Dat zou dus betekenen dat de andere spelers in een veel lager segment zouden komen te vallen volgens jouw ?


En al die testen moet je vaak met een korrel zout nemen,in de stereoplay is het SPITZEN KLASSE en in de Audio is het weer Sehr GUT

En in de stereophile willen ze er niet eens naar luisteren en in de UK hebben ze weer andere normen voor testen

Alles heeft met smaak te maken.

Vind het hardstikke leuk voor je dat je zo enthousiast bent maar als degene die de opname gemaakt heeft en nu nog alles op een cd 950 afregelt

Dan relativeer ik het wel effe.....


leuk voor je hello


en vooral doorgaan zou Barry zeggen.


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mars

Citaat van: jwx op juli 24, 2007, 10:26:23

Dan betekend het dus dat je altijd naar een slechte installatie hebt geluisterd!

Als je lang naar een cd speler luistert en je gaat naar een andere luisteren is er wat verschil maar volgens mij niet zo dat je betere instrumenten hoort
We hebben vaak een avond gehouden voor audioclubs en als we gingen switchen hoorde iedereen het maar als er een doek overging was IEDEREEN het kwijt met AB schakelen van de diverse cd spelers kabels en zelfs met speakers van een merk .
VOLGENS mij zit het tussen de oren en ben je alleen maar technisch aan het luisteren



vr gr John

hoi JWX

ben ik niet helemaal met je eens , je kan ook al jaren naar een goede installatie met diens sterke punten luisteren , en als je je muziek dan weer op een andere mooie installatie hoort , dan is het toch weer helemaal nieuw !  toch?

mvg  mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

ll0ll

Citaat van: jwx op juli 24, 2007, 12:37:47
ER ZIJN WEL VERSCHILLEN maar echt niet zo groot wat jij beweert althans dat vind ik .

Ach ja kijk, dat was volgens mij ook het kernpunt van die eric die riep dat alle cd-spelers eender klonken. Volgens mij keerde hij zich gewoon tegen de mensen die riepen dat cdspelers onderling VEEL verschil geven. Maar dat VEEL is ook maar betrekkelijk. Over het algemeen klinkt muziek natuurlijk hetzelfde maar hoor je in detail verschillen. Indrukken etc. zijn verschillend. Mijn reactie daarop is dat de cd11 veel beter klinkt dan de cd10 of cd16.Maar wat is nou veel? Jij hebt misschien een andere opvatting van veel dan ik. Ik ben enthousiast over die verbetering in klank dus druk me enthousiast uit. Jij deelt die enthousiastme op dit moment niet dus je ziet mij typen dat ik 'veel' verschil hoor, dus dan heb jij zoiets van ja hallo, 'veel' kan niet hoor!
Allemaal betrekkelijk.

Citeer

Heb zeer veel geluisterd en thuis gehad  van 200 euro spelertjes tot het kwijler de kwijl(makkelijk als een vriend van je een hifi/high end zaak had)als er zoveel grote verschillen zijn is er ergens iets niet goed.....

Dat zou dus betekenen dat de andere spelers in een veel lager segment zouden komen te vallen volgens jouw ?


En al die testen moet je vaak met een korrel zout nemen,in de stereoplay is het SPITZEN KLASSE en in de Audio is het weer Sehr GUT

En in de stereophile willen ze er niet eens naar luisteren en in de UK hebben ze weer andere normen voor testen



Ik heb daar niks aan, aan mensen die roepen dat je dergelijke testen met een correltje zout moet nemen. Ik heb diverse duitse audiobladen, audio, stereo, stereoplay, met daarin testen van de cd10, cd11, cd16, cd7, cd14. Over het algemeen zijn de meningen over die spelers hetzelfde.

Nu kom jij dus met je opvatting gebaseerd op de apparatuur die jij hebt gehad. Daartegenover dus de diverse bladen.
Dus jij aan de ene kant als enkele tester, en de bladen aan de andere kant.
Ik heb dan moeite met zo'n opvatting dat je dergelijke tests maar met een korreltje zout moet nemen. Helemaal als ik zelf ook verschil waarneem.

Citeer

Alles heeft met smaak te maken.

Nee, in mijn opvatting heeft het niet enkel met smaak te maken. De mate waarin een bron muziek weergeeft is prima over het algemeen vast te stellen en heeft niet direct met smaak te maken. Weergave van detail, diepte, plaatsing hebben niks met smaak te maken. Muziek kun je mooi vinden en hoe de muziek klinkt kun je mooi vinden, maar de opbouw heeft niks met smaak te maken, die kun je waarnemen.

Citeer
Vind het hardstikke leuk voor je dat je zo enthousiast bent maar als degene die de opname gemaakt heeft en nu nog alles op een cd 950 afregelt

Dat snap ik niet.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: mars op juli 24, 2007, 12:45:23
hoi JWX

ben ik niet helemaal met je eens , je kan ook al jaren naar een goede installatie met diens sterke punten luisteren , en als je je muziek dan weer op een andere mooie installatie hoort , dan is het toch weer helemaal nieuw !  toch?

mvg  mars


ja je hebt gelijk


anders maar ik spreek liever nooit over beter


en ik had het vroeger ook vaak dat je alleen maar technisch ging luisteren en siltechje hiet een upgrade je daar en een MIT zo of zo

De laatste demo die we hebben gegeven bij Audioclub Nunspeet draaide we met een SONY cdp 101 de eerste een oude luxman dropveteres als kabels stroom met express 2 opgerolde verlengsnoeren een Micro seiki dd 33 en een Thorens 126 met sme en na 5 minuten was iedereen alleen nog maar aan het praten over de muziek die opstond en dat alles op oude BeW dm2 en hele grote ouwe TANNOYS DC uit een Theaterje uit de binnenstad van Utrecht

En later draaide we de muziek op een TIVOLI mono radio met mp3 spelertje niemand hoorde je over de kwaliteit en alleen maar over de heerlijke muziek


Ik wil er ook mee zeggen geniet ook van je mooie stukje muziek op een wekkerradio




en we moeten proberen elkaars mening niet op te dringen maar te delen en van te leren



John



ps:ik mag eigenlijk niet spreken maar ben bezig met een marantz ST-72 om weer een marantz man te worden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ll0ll

Citaat van: jwx op juli 24, 2007, 13:05:38
anders maar ik spreek liever nooit over beter

Bij het verschil tussen de cd10 en cd16 spreek ik ook niet over beter of slechter, maar over een ander klankkarakter.
Bij de cd11LE spreek ik wel van beter omdat plaatsing, detaillering en diepte beter worden weergegeven.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: ll0ll op juli 24, 2007, 13:05:21
Ach ja kijk, dat was volgens mij ook het kernpunt van die eric die riep dat alle cd-spelers eender klonken. Volgens mij keerde hij zich gewoon tegen de mensen die riepen dat cdspelers onderling VEEL verschil geven. Maar dat VEEL is ook maar betrekkelijk. Over het algemeen klinkt muziek natuurlijk hetzelfde maar hoor je in detail verschillen. Indrukken etc. zijn verschillend. Mijn reactie daarop is dat de cd11 veel beter klinkt dan de cd10 of cd16.Maar wat is nou veel? Jij hebt misschien een andere opvatting van veel dan ik. Ik ben enthousiast over die verbetering in klank dus druk me enthousiast uit. Jij deelt die enthousiastme op dit moment niet dus je ziet mij typen dat ik 'veel' verschil hoor, dus dan heb jij zoiets van ja hallo, 'veel' kan niet hoor!
Allemaal betrekkelijk.


Ik heb daar niks aan, aan mensen die roepen dat je dergelijke testen met een correltje zout moet nemen. Ik heb diverse duitse audiobladen, audio, stereo, stereoplay, met daarin testen van de cd10, cd11, cd16, cd7, cd14. Over het algemeen zijn de meningen over die spelers hetzelfde.

Nu kom jij dus met je opvatting gebaseerd op de apparatuur die jij hebt gehad. Daartegenover dus de diverse bladen.
Dus jij aan de ene kant als enkele tester, en de bladen aan de andere kant.
Ik heb dan moeite met zo'n opvatting dat je dergelijke tests maar met een korreltje zout moet nemen. Helemaal als ik zelf ook verschil waarneem.

Nee, in mijn opvatting heeft het niet enkel met smaak te maken. De mate waarin een bron muziek weergeeft is prima over het algemeen vast te stellen en heeft niet direct met smaak te maken. Weergave van detail, diepte, plaatsing hebben niks met smaak te maken. Muziek kun je mooi vinden en hoe de muziek klinkt kun je mooi vinden, maar de opbouw heeft niks met smaak te maken, die kun je waarnemen.

Dat snap ik niet.



Die testen zijn beinvloedbaar neem dat maar aan van mij door importeurs.....
En vooral bij de duitse bladen als er een test van Marantz is is er op de 2 de pagina en de laatste of 1 na laatste heel vaak een grote advertentie van het merk.
Ook in Nederland hoor zijn er wel wat schrijvers die hun hele apparatuur te danken hebben aan hun reviews.

Dus vind ik dat een korreltje zout



Over VEEL kan je discusseren en wat veel vissers doen als ze thuis vertellen hoe groot de vis was ik heb zo een grote vis gevangen. met de armen wijd uit elkaar.


Over je enthousiasme niets meer dan lof dat kan ik zeer waarderen , alleen behoed je zelf niet van het doorslaan ervan


En over die CD 950 wil ik zeggen dat een paar grote opname mensen waarmee ik bevriend ben (Onno Scholze en Jaap de Jong) alles opnemen met 2 mikrofonen wat koper ertussen op DAT zetten en klaar.
Dus niks zoals STS met zijn Siltech en etc.etc.etc.


Als je je aangevallen voelt mijn excuses daarvoor dan maar als je hoog vanaf de toren blaast
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: ll0ll op juli 24, 2007, 13:08:21
Bij het verschil tussen de cd10 en cd16 spreek ik ook niet over beter of slechter, maar over een ander klankkarakter.
Bij de cd11LE spreek ik wel van beter omdat plaatsing, detaillering en diepte beter worden weergegeven.


Maar wie zegt dat die plaatsing juist is ben je bij de opname en die diepte ben je erbij geweest ?
Dat probeer ik ook te zeggen wat is de referentie dan hoe dieper hoe breder hoe meer lucht om de stemmen ?

ik weet het niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ll0ll

Citaat van: jwx op juli 24, 2007, 13:15:06



Als je je aangevallen voelt mijn excuses daarvoor dan maar als je hoog vanaf de toren blaast

Mwa, ik voel me in zekere zin aangevallen vanwege de opvatting die jij bv nu in je post ook aangeeft:

Citeeralleen behoed je zelf niet van het doorslaan ervan

Alsof ik naief ben en zelf niet objectief meer kan beoordelen tussen diverse cdspelers.
Volgens mij is dat ook de basis voor mensen die het allemaal met een korreltje zout nemen, ze voelen zich geroepen om mensen die enthousiast zijn over de verbetering die ze horen zoals ik te remmen.

Ik heb 10 jaar een marantz pm80mkII gehad, nieuw gekocht. Poosje geleden heb ik die pm17mkII van je gekocht. Het verschil in geluid kan ik je heel makkelijk noemen, meer detail, minder warme bass. Als wat ik roep over die cdspelers onzin zou zijn, wat verklaard het verschil in geluid tussen die 2 versterkers dan?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

ll0ll

Citaat van: jwx op juli 24, 2007, 13:17:13

Maar wie zegt dat die plaatsing juist is ben je bij de opname en die diepte ben je erbij geweest ?
Dat probeer ik ook te zeggen wat is de referentie dan hoe dieper hoe breder hoe meer lucht om de stemmen ?

ik weet het niet

Wanneer ik naar een nummer van Aphex Twin luister en hoor een bepaald instrument helemaal nagalmen op de achtergrond waarin detail te horen is, en ik dat mis bij de cd16, zou het dan niet zo zijn dat vanwege mindere componenten die cd16 niet in staat is dat soort detail weer te geven?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: ll0ll op juli 24, 2007, 13:21:29
Mwa, ik voel me in zekere zin aangevallen vanwege de opvatting die jij bv nu in je post ook aangeeft:

Alsof ik naief ben en zelf niet objectief meer kan beoordelen tussen diverse cdspelers.
Volgens mij is dat ook de basis voor mensen die het allemaal met een korreltje zout nemen, ze voelen zich geroepen om mensen die enthousiast zijn over de verbetering die ze horen zoals ik te remmen.

Ik heb 10 jaar een marantz pm80mkII gehad, nieuw gekocht. Poosje geleden heb ik die pm17mkII van je gekocht. Het verschil in geluid kan ik je heel makkelijk noemen, meer detail, minder warme bass. Als wat ik roep over die cdspelers onzin zou zijn, wat verklaard het verschil in geluid tussen die 2 versterkers dan?



nogmaals sorry
Ik zeg ook dat er verschillen zijn maar ik denk niet zo groot OF IK HOOR HET NIET
Bij speakers vind ik dat logisch en bij versterkers ook
Maar bij cd spelers vind ik niet maar dat zal absoluut een vooroordeel zijn mijnerzijds en wat ik net schreef niet horen.
En het probleem met mij is dat ik nog wel is \wissel van spullen en op het laatst je het niet meer weet/hoort
Het niet wegneemt dat ik je bevindingen zeer waardeer en met plezier lees
Je staat niet voor jan  met de korte achternaam in mijn favoriete met je site alleen als ik op pm 80 druk krijg ik die verdomde cd spelers van je te zien


vr gr john
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: ll0ll op juli 24, 2007, 13:22:28
Wanneer ik naar een nummer van Aphex Twin luister en hoor een bepaald instrument helemaal nagalmen op de achtergrond waarin detail te horen is, en ik dat mis bij de cd16, zou het dan niet zo zijn dat vanwege mindere componenten die cd16 niet in staat is dat soort detail weer te geven?


Daarom zeg ik ook ik weet het niet
Ik vind dat moeilijk
Luister naar de muziek en niet of de nagalm meer is of minder dat zal een makke mijnerzijds zijn
Ik denk dat je daar zeer gevoelige oren voor hebt
Wat ik wel snel ervaar bij diversen audio is of er een onrust is of een verkeerde balans


john
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ll0ll

lol :-D

Nee, even goeie vrienden hoor, ook van mijn kant. Ik vind dit soort discussies erg interessant, en dan met name wat nou technisch gezien dat verschil in cdspelers zo uitmaakt.

Maar waarom vind je het verschil in geluid bij een versterker nou logisch en bij een cdspeler niet? Net als bij een versterker heb je in een cdspeler toch ook te maken met componenten en komt het op de kwaliteit van de componenten aan in hoeverre een versterker klinkt?

Ik geloof wel wat D.A.R.R.Y.L eerder in dit topic aangaf:
CiteerEn het verschil tussen kroontjes dac's en geen kroontjes dac's kun je erg goed horen. Het is een 16-bitter maar hoe meer kroontjes, deste beter wordt de resolutie van 16 bit benaderd. Een gewone TDA1541A heeft slechts een interne effectieve resolutie van 14,5 bit.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

ll0ll

Citaat van: jwx op juli 24, 2007, 13:29:40
Daarom zeg ik ook ik weet het niet
Ik vind dat moeilijk
Luister naar de muziek en niet of de nagalm meer is of minder dat zal een makke mijnerzijds zijn
Ik denk dat je daar zeer gevoelige oren voor hebt
Wat ik wel snel ervaar bij diversen audio is of er een onrust is of een verkeerde balans


john

Ik moet wel zeggen, en dat heb ik in eerdere posts al aangegeven maar niet zo duidelijk wellicht, ik luister veel met de koptelefoon. Een sennheiser hd565 ovation. Nu klinkt muziek met de koptelefoon vele male gedetailleerder dan op de speakers. En vooral op de koptelefoon hoor ik de verschillen van de cdspelers. Op de speakers ook wel, maar in mindere mate.

Bv, D.A.R.R.Y.L. blijkt ook Aphex Twin te luisteren, op druqks staat een nummer waarin je een soort van zware motor hoort lopen. Op eerdere cdspelers klonk die motor gewoon motorachtig, zwaar bassig geluid. Maar nu op de cd11LE hoor ik pas eindelijk dat dat motorgeluid van links naar rechts 'rondloopt'. Dat is iets wat ik niet eerder hoorde.
In een ander nummer hoor ik een soort van ontploffing, bij de cd11LE hoor ik daar een vrouwen stem door heen. Ook nooit eerder gehoord.

Daar ben ik enthousiast over.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: ll0ll op juli 24, 2007, 13:31:43
lol :-D

Nee, even goeie vrienden hoor, ook van mijn kant. Ik vind dit soort discussies erg interessant, en dan met name wat nou technisch gezien dat verschil in cdspelers zo uitmaakt.

Maar waarom vind je het verschil in geluid bij een versterker nou logisch en bij een cdspeler niet? Net als bij een versterker heb je in een cdspeler toch ook te maken met componenten en komt het op de kwaliteit van de componenten aan in hoeverre een versterker klinkt?

Ik geloof wel wat D.A.R.R.Y.L eerder in dit topic aangaf:


nou logisch is misschien niet juist gezegd maar dat hoor ik maar van een cd speler moeilijk en dan moet ik ook nog AB gaan schakelen anders weet ik het echt niet
Als jij een cd 10 op zet en de speler om wissel voor een CD 11 le dan hoor ik het al niet meer denk ik
Speakers is duidelijk dat heeft en geeft een set een bepaalde karakter dan de versterker en dan de cd speler denk ik.
Wat vind jij daarvan


vr gr John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.