Citaat van: jwx op juli 24, 2007, 12:37:47
ER ZIJN WEL VERSCHILLEN maar echt niet zo groot wat jij beweert althans dat vind ik .
Ach ja kijk, dat was volgens mij ook het kernpunt van die eric die riep dat alle cd-spelers eender klonken. Volgens mij keerde hij zich gewoon tegen de mensen die riepen dat cdspelers onderling VEEL verschil geven. Maar dat VEEL is ook maar betrekkelijk. Over het algemeen klinkt muziek natuurlijk hetzelfde maar hoor je in detail verschillen. Indrukken etc. zijn verschillend. Mijn reactie daarop is dat de cd11 veel beter klinkt dan de cd10 of cd16.Maar wat is nou veel? Jij hebt misschien een andere opvatting van veel dan ik. Ik ben enthousiast over die verbetering in klank dus druk me enthousiast uit. Jij deelt die enthousiastme op dit moment niet dus je ziet mij typen dat ik 'veel' verschil hoor, dus dan heb jij zoiets van ja hallo, 'veel' kan niet hoor!
Allemaal betrekkelijk.
Citeer
Heb zeer veel geluisterd en thuis gehad van 200 euro spelertjes tot het kwijler de kwijl(makkelijk als een vriend van je een hifi/high end zaak had)als er zoveel grote verschillen zijn is er ergens iets niet goed.....
Dat zou dus betekenen dat de andere spelers in een veel lager segment zouden komen te vallen volgens jouw ?
En al die testen moet je vaak met een korrel zout nemen,in de stereoplay is het SPITZEN KLASSE en in de Audio is het weer Sehr GUT
En in de stereophile willen ze er niet eens naar luisteren en in de UK hebben ze weer andere normen voor testen
Ik heb daar niks aan, aan mensen die roepen dat je dergelijke testen met een correltje zout moet nemen. Ik heb diverse duitse audiobladen, audio, stereo, stereoplay, met daarin testen van de cd10, cd11, cd16, cd7, cd14. Over het algemeen zijn de meningen over die spelers hetzelfde.
Nu kom jij dus met je opvatting gebaseerd op de apparatuur die jij hebt gehad. Daartegenover dus de diverse bladen.
Dus jij aan de ene kant als enkele tester, en de bladen aan de andere kant.
Ik heb dan moeite met zo'n opvatting dat je dergelijke tests maar met een korreltje zout moet nemen. Helemaal als ik zelf ook verschil waarneem.
Citeer
Alles heeft met smaak te maken.
Nee, in mijn opvatting heeft het niet enkel met smaak te maken. De mate waarin een bron muziek weergeeft is prima over het algemeen vast te stellen en heeft niet direct met smaak te maken. Weergave van detail, diepte, plaatsing hebben niks met smaak te maken. Muziek kun je mooi vinden en hoe de muziek klinkt kun je mooi vinden, maar de opbouw heeft niks met smaak te maken, die kun je waarnemen.
Citeer
Vind het hardstikke leuk voor je dat je zo enthousiast bent maar als degene die de opname gemaakt heeft en nu nog alles op een cd 950 afregelt
Dat snap ik niet.