Goh, interessant is het toch als ik lees hoe een vraag naar een stevige discussie kan lei(ij)den en zo weer in alle rust bij de oorspronkelijke vraagstelling terug kan komen
.
Overigens ben ik zelf absoluut niet technisch aangelegd, en zal jullie niet met nog meer cijfertjes gaan confronteren. Ik zie mijzelf als een neutrale, zonder enige voorkennis en misschien wel zonder vooroordelen ( want hebben we dat stiekum niet een beetje) hebbende muziekliefhebber, die het maximale uit een set(je) wilt halen. Net zoals een ieder op dit forum; muziekliefhebbers. Prachtige hobby hebben wij toch
. Heerlijk om te experimenteren met kabeltjes, dempers, opstellingen, temperatuur en akoestiek, en alles wat ik niet genoemd heb. Wetenschappelijk bewezen of niet, uiteindelijk zijn het onze oren, en niet anders dan onze eigen oren en alles wat er tussenin zit, wat allesbepalend is?! Is het eigenlijk niet een beetje subjectief? Natuurlijk zal het uitmaken uit welke componenten de set bestaat, ook technisch wellicht. Echter ik sta gehoormatig soms perplex wat een mooi geluid uit een setje van onder de 1000 euries kan komen. En ja, ook toppers doen mij kippenvel geven. Maar goed, ik ben maar een leek en vindt het gewoon erg leuk om binnen een voor mij persoonlijk acceptabel budget het maximale eruit te halen. Fun!
.
Zo, nu dan de PM 7004, want dat is een versterker die ik nu twee weken in mijn bezit heb, en waar volgens mij het allemaal mee begon. Persoonlijk ben ik erg tevreden over deze versterker. Hij kan volgens mij de luidsprekers goed aansturen. Ik hoor veel detail en de plaatsing is prima. Het geluid klinkt 'echt'. De luidsprekers reageren snel en ik hoor dat het laag niet wollig is maar direct en strak wordt aangestuurd. Althans, dat is mijn gehoor en ervaring. Misschien wel een goede match? Wie zal het zeggen/horen. Eigenlijk ben ik zeer tevreden. Wellicht dat er andere versterkers en merken zijn die hetzelfde, of misschien wel beter zullen presteren. Maar ja.....dan praat je over meer euries, en de vraag blijft........zal ik het verschil horen?
Met de lite heb ik geen ervaring. Ik heb wel veel gelezen over die meneer Ken. Betere electronica voor een interessante prijs. Waar? Niet waar? Commercieel gestund? Zeg het maar.........
Maar goed, ik ga nu weer genieten van mijn set, waar ik nu nog erg tevreden over ben. Ik luister naar een mooie sacd van Stockfisch Records(Closer to the Music), Denis Kolen, Seaside Rendezvous. Mjammie, voor mij; muziek maakt emotie, emotie maakt muziek. Over kippenvel gesproken.....