PM 7004 of PM KI Pearl lite.

Gestart door Yorki, februari 24, 2012, 14:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: benga op augustus 24, 2012, 09:48:25
Hoi John, mijn omschrijving was nogal subjectief uitgedrukt. Ik begrijp wat je bedoeld en veel zit tussen de oren wat audio betreft. Ik had het gevoel dat mid en laag iets meer body had bij de 7003. Ik weet idd niet of volumes toch niet stiekem luider stonden oid. Ook de illusie die ik had dat de luidsprekers dichter bij elkaar stonden met de pm5004 kan ik moeilijk negeren.  :-)

maar even simpel gezegd de 5004  :no: de andere  :yes:


Zit er veel prijs verschil tussen ? en niet onbelangrijk onbewust looks en eventuele andere optie's


wat zegt je gevoel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Rob46

#196
Goh, interessant is het toch als ik lees hoe een vraag naar een stevige discussie kan lei(ij)den en zo weer in alle rust bij de oorspronkelijke vraagstelling terug kan komen HB.

Overigens ben ik zelf absoluut niet technisch aangelegd, en zal jullie niet met nog meer cijfertjes gaan confronteren. Ik zie mijzelf als een neutrale, zonder enige voorkennis en misschien wel zonder vooroordelen ( want hebben we dat stiekum niet een beetje) hebbende muziekliefhebber, die het maximale uit een set(je) wilt halen. Net zoals een ieder op dit forum; muziekliefhebbers. Prachtige hobby hebben wij toch  notworthy. Heerlijk om te experimenteren met kabeltjes, dempers, opstellingen, temperatuur en akoestiek, en alles wat ik niet genoemd heb. Wetenschappelijk bewezen of niet, uiteindelijk zijn het onze oren, en niet anders dan onze eigen oren en alles wat er tussenin zit, wat allesbepalend is?! Is het eigenlijk niet een beetje subjectief? Natuurlijk zal het uitmaken uit welke componenten de set bestaat, ook technisch wellicht. Echter ik sta gehoormatig soms perplex wat een mooi geluid uit een setje van onder de 1000 euries kan komen. En ja, ook toppers doen mij kippenvel geven. Maar goed, ik ben maar een leek en vindt het gewoon erg leuk om binnen een voor mij persoonlijk acceptabel budget het maximale eruit te halen. Fun! hello.

Zo, nu dan de PM 7004, want dat is een versterker die ik nu twee weken in mijn bezit heb, en waar volgens mij het allemaal mee begon. Persoonlijk ben ik erg tevreden over deze versterker. Hij kan volgens mij de luidsprekers goed aansturen. Ik hoor veel detail en de plaatsing is prima. Het geluid klinkt 'echt'. De luidsprekers reageren snel en ik hoor dat het laag niet wollig is maar direct en strak wordt aangestuurd. Althans, dat is mijn gehoor en ervaring. Misschien wel een goede match? Wie zal het zeggen/horen. Eigenlijk ben ik zeer tevreden. Wellicht dat er andere versterkers en merken zijn die hetzelfde, of misschien wel beter zullen presteren. Maar ja.....dan praat je over meer euries, en de vraag blijft........zal ik het verschil horen?

Met de lite heb ik geen ervaring. Ik heb wel veel gelezen over die meneer Ken. Betere electronica voor een interessante prijs. Waar? Niet waar? Commercieel gestund? Zeg het maar.........

Maar goed, ik ga nu weer genieten van mijn set, waar ik nu nog erg tevreden over ben. Ik luister naar een mooie sacd van Stockfisch Records(Closer to the Music), Denis Kolen, Seaside Rendezvous. Mjammie, voor mij; muziek maakt emotie, emotie maakt muziek. Over kippenvel gesproken.....

Activa

Citaat van: Rob46 op september 04, 2012, 20:42:12
Zo, nu dan de PM 7004, want dat is een versterker die ik nu twee weken in mijn bezit heb, en waar volgens mij het allemaal mee begon. Persoonlijk ben ik erg tevreden over deze versterker. Hij kan volgens mij de luidsprekers goed aansturen. Ik hoor veel detail en de plaatsing is prima. Het geluid klinkt 'echt'. De luidsprekers reageren snel en ik hoor dat het laag niet wolig is maar direct en strak wordt aangestuurd.

Ik heb de PM 7004 ook een week of twee in bezit en ben het helemaal eens met je omschrijving. Heb hem vorige week pas aangesloten omdat ik nog in blijde verwachting ben van mijn UD 7007 (nog een maandje geduld) Dus heb ik er voorlopig een simpele Philips cd-speler op aangesloten. Na wat luisteren moet ik zeggen dat het ding ferm wat power heeft en de luidsprekers best strak onder bedwang heeft.  En bij goede opnames (er zouden er geen andere mogen zijn  :evil: jammer genoeg.....) is er wat meer detail te horen als bij zijn voorlopers (Sony ES / Nikko Alpha 2).
Ja, ik ben er eveneens best tevreden over en weet al zeker dat het met de UD nog flink beter gaat worden

Niber

Citaat van: Rob46 op september 04, 2012, 20:42:12

Maar goed, ik ga nu weer genieten van mijn set, waar ik nu nog erg tevreden over ben. Ik luister naar een mooie sacd van Stockfisch Records(Closer tomthe Music), Denis Kolen, Seaside Rendezvous. Mjammie, voor mij; muziek maakt emotie, emotie maakt muziek. Over kippenvel gesproken.....

En dat is waar het immers allemaal om draait, genieten van de muziek!  :yes:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: Activa op september 04, 2012, 20:58:10
.  En bij goede opnames (er zouden er geen andere mogen zijn  :evil: jammer genoeg.....) is er wat meer detail te horen als bij zijn voorlopers (Sony ES / Nikko Alpha 2).

Dus je hoort meer ? extra viool of zangeres of bedoel je wat anders of zal het door de philips cd speler komen (bron)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Citaat van: Rob46 op september 04, 2012, 20:42:12
...
Zo, nu dan de PM 7004, want dat is een versterker die ik nu twee weken in mijn bezit heb, en waar volgens mij het allemaal mee begon. Persoonlijk ben ik erg tevreden over deze versterker. Hij kan volgens mij de luidsprekers goed aansturen. Ik hoor veel detail en de plaatsing is prima. Het geluid klinkt 'echt'. De luidsprekers reageren snel en ik hoor dat het laag niet wollig is maar direct en strak wordt aangestuurd. Althans, dat is mijn gehoor en ervaring. Misschien wel een goede match? Wie zal het zeggen/horen. Eigenlijk ben ik zeer tevreden. Wellicht dat er andere versterkers en merken zijn die hetzelfde, of misschien wel beter zullen presteren. Maar ja.....dan praat je over meer euries, en de vraag blijft........zal ik het verschil horen?

Met de lite heb ik geen ervaring. Ik heb wel veel gelezen over die meneer Ken. Betere electronica voor een interessante prijs. Waar? Niet waar? Commercieel gestund? Zeg het maar.........

Maar goed, ik ga nu weer genieten van mijn set, waar ik nu nog erg tevreden over ben. Ik luister naar een mooie sacd van Stockfisch Records(Closer to the Music), Denis Kolen, Seaside Rendezvous. Mjammie, voor mij; muziek maakt emotie, emotie maakt muziek. Over kippenvel gesproken.....
Vertrouw maar gewoon op jouw eigen oren; als het plaatje voor jou klopt dan is het goed :yes:. Genieten maar!

Janver

Citaat van: John Wx op september 04, 2012, 23:03:43
Dus je hoort meer ? extra viool of zangeres of bedoel je wat anders of zal het door de philips cd speler komen (bron)

Het is zoooOOOooo jammer dat jij dat niet hoort.... Sarcasm...
Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

Citaat van: Janver op september 05, 2012, 08:44:40
Het is zoooOOOooo jammer dat jij dat niet hoort.... Sarcasm...

vind het echt jammer  :cry:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Activa

#203
Citaat van: John Wx op september 04, 2012, 23:03:43
Dus je hoort meer ? extra viool of zangeres of bedoel je wat anders of zal het door de philips cd speler komen (bron)

Meestal ben ik ook zeer sceptisch als men met termen "meer lucht rond de stemmen" of "een donkerder of zwarter geluid" komt zwaaien.
Ook geloof ik niet dat een ander netsnoer een aanzienlijke verbetering tot gevolg heeft, of welke onzin ze je nog allemaal willen wijsmaken. Straks beweren ze nog dat het met energie van Eneco toch net iets fijner klinkt als met de spanning van Electrabel  :wink:.
Maar luisterend naar een live opname van Diana Krall (die ik wegens veelvuldig beluisteren toch redelijk ken) viel het me toch op dat wat achtergrondgeluiden zoals kuchjes uit de zaal) anders waren, je hoorde vooral beter de plaats waar ze zich voordeden. Ook zie je aan de conusuitslag bij wat luider spelen dat de PM 4007 meer controle heeft en dat de Marantz ook wat meer laag in petto heeft (of noem het een wat warmer geluid geeft) als de Sony ES of de Nikko voor/eindversterker-combinatie die ooit in gebruik waren op dezelfde speakers.
Aan die Philips-bron gaat het heus niet liggen ondanks oud niet slecht maar eveneens een hoogvlieger. Die speelde voordien ook al in dezelfde set zij het met een andere versterker maar met dezelfde speakers.
Die speakers die ga ik nog eens voorstellen in een ander topic met foto's en dan mogen jullie eens raden van wat voor merk deze zijn, klein maar fijn. Wie het eerste juiste antwoord kan geven krijgt...... hello

Maus

Welke CD speler heb je het nu over?

Activa

Die C.D.speler is intussen al een stuk industrieële archeologie van in de tijd dat ze nog geen lageloonlanden kende. Dus nog een "made in Belgium". Een CD471, die maakt in feite deel uit van mijn vintage installatie samen met een 30 jaar !! oude Nikko Alpha 2 eindversterker en een wat jongere Nikko voorversterker en tuner.
Ik heb wel wat met oudere dingen die hebben toch onmiskenbare charme, niet dat nieuw dat niet heeft. Maar iets waar je zo lang muziekaal plezier aan gehad hebt dat koester je toch, naast het nieuwe natuurlijk  :wink:
Al bij al vind ik het geluid van die Philips best genietbaar net als van de Nikko set. Natuurlijk is er heden veel beter te verkrijgen, maar of ze nog even lang meegaan.... dit ding lijkt wel onverwoestbaar hij blijft het gewoon doen.
Maar we wijken af want het ging hier over de PM 7004 of KI Pearl Lite

Speeddemon

PM7004 is weer 200 euro gestegen in prijs trouwens (van 499 naar 699). Dit even FYI.  :oops:
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

JohnWx

Citaat van: Speeddemon op september 12, 2012, 10:21:35
PM7004 is weer 200 euro gestegen in prijs trouwens (van 499 naar 699). Dit even FYI.  :oops:

Ja dat kan ook gebeuren waarschijnlijk schaarste of op de vingers getikt door meneer Marantz
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op september 12, 2012, 10:27:02
Ja dat kan ook gebeuren waarschijnlijk schaarste of op de vingers getikt door meneer Marantz
Zal wel de laatste optie zijn John, Marantz kennende.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *