Bekabeling voor beginners

Gestart door KayaRahnee, februari 24, 2012, 11:21:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

KayaRahnee

Citaat van: Whisper.nl op maart 15, 2012, 19:45:44
Gewoon een paar ls uitproberen
Groet Whisper  byebye

Ga ik zeker doen, ik heb (2de hands) een mooie deal kunnen sluiten over zowel DNM interlinks en luidsprekerkabel.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

xander32

Citaat van: KayaRahnee op maart 15, 2012, 20:00:46
Ga ik zeker doen, ik heb (2de hands) een mooie deal kunnen sluiten over zowel DNM interlinks en luidsprekerkabel.
Ben benieuwd naar jouw bevindingen :yes:. Lees mooie dingen over DNM.

jrm

Citaat van: cz79 op maart 14, 2012, 20:19:17
Maar jou LS kabel van Xindak klinkt ook anders dan diegene die je ervoor had heb je zelf eens gezegd

Klopt! Het verschil zat ook hier in dat het fijner klonk, jij noemde dat minder warm, terwijl ik dat juist wel kan waarderen, ach, ja, gelukkig hebben we allemaal een eigen smaak c.q. gehoor  :yes:

Ben lekker aan het bestellen geslagen, naar aanleiding van je bezoek, alleen Hans T kan ik nog niet zo voordelig terugvinden....

cz79

Nee die zijn ook niet voordelig, maar de CD is zo goed dat die de volle mep wel waard is

schieper

Citaat van: still life op maart 15, 2012, 16:56:34
kun je net zo goed gaan rommelen met de filters in je speakers..  :-D

:yes:

recap uit een ander draadje..

Hebben de filters in je speaker niet primair een ander doel. Nl het reguleren van de band-filters? Dus sleutelen aan die weerstanden heeft een ander effect. Ander scheidingsfilter cq ander frequentiebereik per luidspreker unit?
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

SB_Marantz

Citaat van: Whisper.nl op maart 15, 2012, 19:45:44
Gewoon een paar ls uitproberen en de priet praat aan anderen overlaten.  redface

Heb je nergens last van .  HB

Groet Whisper  byebye



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: Whisper.nl op maart 15, 2012, 19:45:44
Gewoon een paar ls uitproberen en de priet praat aan anderen overlaten.  redface




Wat bedoel je daar precies mee en kun je die priet praat wiskundig/natuurkundig weerleggen?


Ik kan ook wel zeggen dat een konijn harder rent dan een cheetah. :schater:




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op maart 16, 2012, 01:00:42

Wat bedoel je daar precies mee en kun je die priet praat wiskundig/natuurkundig weerleggen?


Ik kan ook wel zeggen dat een konijn harder rent dan een cheetah. :schater:

Wel als hij weet dat er een wulpse bronsige beer achter hem staat die ook de hobby van de konijnen wil gaan uitproberen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

KayaRahnee

Citaat van: xander32 op maart 15, 2012, 20:12:59
Ben benieuwd naar jouw bevindingen :yes:. Lees mooie dingen over DNM.

De (oude) Van Den Hul interlink heeft plaats gemaakt voor de DNM interlink die vandaag is toegekomen.
Mijn eerste indruk:

De muziek word veel meer opengetrokken.
Meer rust/controle in het geluidsbeeld.
Stemmen zijn nadrukkelijker aanwezig
Hoge tonen meer aanwezig maar mooi afgerond (of hoe zeg je dat)...niet scherp dus.
Meer detail.
Iets minder bas aanwezig.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

Ik snap nooit iets van deze termen


controle in een kabel ?


iets minder bas ?


stemmen nadrukkelijker ?


was er dan niet iets mis met de vorige kabel ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Citaat van: KayaRahnee op maart 16, 2012, 22:45:25
De (oude) Van Den Hul interlink heeft plaats gemaakt voor de DNM interlink die vandaag is toegekomen.
Mijn eerste indruk:

De muziek word veel meer opengetrokken.
Meer rust/controle in het geluidsbeeld.
Stemmen zijn nadrukkelijker aanwezig
Hoge tonen meer aanwezig maar mooi afgerond (of hoe zeg je dat)...niet scherp dus.
Meer detail.
Iets minder bas aanwezig.

Mooi dat je er zo tevreden over bent, ik heb hetzelfde ervaren met de interlink

KayaRahnee

Ik heb inderdaad vastgesteld dat de klank verandert is na inpluggen van de flinterdunne DNM t.o.v. de VDH interlink en beschrijf/druk uit hoe ik het beleef, niks meer of niks minder.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op maart 16, 2012, 23:44:58
Ik snap nooit iets van deze termen


controle in een kabel ?


iets minder bas ?


stemmen nadrukkelijker ?


was er dan niet iets mis met de vorige kabel ?


Klinkt mij als een parametrische equalizer in de oren John.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

KayaRahnee

Komen luisteren, alleen dan kan je het zelf waarnemen........ ik stel alleen maar verandering in klank vast.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.