Bekabeling voor beginners

Gestart door KayaRahnee, februari 24, 2012, 11:21:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

Citaat van: KayaRahnee op maart 16, 2012, 22:45:25
De (oude) Van Den Hul interlink heeft plaats gemaakt voor de DNM interlink die vandaag is toegekomen.
Mijn eerste indruk:

De muziek word veel meer opengetrokken.
Meer rust/controle in het geluidsbeeld.
Stemmen zijn nadrukkelijker aanwezig
Hoge tonen meer aanwezig maar mooi afgerond (of hoe zeg je dat)...niet scherp dus.
Meer detail.
Iets minder bas aanwezig.


Waar zit die interlink tussen?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

KayaRahnee

Voorlopig op Marantz cd6004 en (wat oudere) denon versterker waarvan ik het type mij niet bekend is.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

SB_Marantz

#107
Zo te zien op de site is de kabel niet zo dun hoor.

Wel geldt, hoe dunner de kabel hoe hoger de R wordt

Like i said before: zet maar eens een 47K R aan de signaalkant van de interlink.( tussen de interlink en de plug)
Kan goed zijn dat je hetzelfde effect bereikt.
Afname in output hoort daar wel bij maar ook vanwege het overschrijden van een grens een mildere hoogweergave.
Helaas hoort daar een klein verlies van detail in het hoog bij.
Klinkt erg logisch niet waar?

Een (F) kabel kan nooit toevoegen alleen weglaten!


Meet of laat er eens aan meten zou ik zeggen: R en pF


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin


Marvin

Maar goed, voor die paar tientjes zoveel beter geluid is natuurlijk geweldig nieuws!

Veel luister genot gewenst...  :-)

TurboMarco

Citeer
Like i said before: zet maar eens een 47K R aan de signaalkant van de interlink.( tussen de interlink en de plug)
Kan goed zijn dat je hetzelfde effect bereikt.

Zoiets wat MIT ook doet  :schater:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

KayaRahnee

Ik begrijp jullie verbazing/ongeloof wel, heb vaak genoeg gelezen dat een kabel alleen maar een signaal moet doorsturen en niks toevoegt ect.......Ik had dus helemaal geen verandering in klank verwacht, maar toch.........
Trouwens ben ik blijkbaar niet de enige die ervaren heeft dat er wel degelijk verschil in kabel kan zijn.... toch?
Waarom word er zoveel geƫxperimenteerd met kabels en houd men het niet met wat jullie "dropveters" noemen, snel klaar en voordelig.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

renes59

#112
Omdat er gelovers zijn en niet gelovers. Gewoon zelf luisteren en beoordelen wat jij het mooiste vindt klinken. Als je een nieuw apparaat koopt zitten daar dropveters bij en normale stroomkabels, waarom zou dat nu zijn? Ook bij duurdere apparaten.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: KayaRahnee op maart 17, 2012, 11:02:24
Ik begrijp jullie verbazing/ongeloof wel, heb vaak genoeg gelezen dat een kabel alleen maar een signaal moet doorsturen en niks toevoegt ect.......Ik had dus helemaal geen verandering in klank verwacht, maar toch.........
Trouwens ben ik blijkbaar niet de enige die ervaren heeft dat er wel degelijk verschil in kabel kan zijn.... toch?
Waarom word er zoveel geƫxperimenteerd met kabels en houd men het niet met wat jullie "dropveters" noemen, snel klaar en voordelig.

Heb je 45% wil/kan het ervaren 45% kan/wil het niet ervaren en die die 10% waar ik bij hoor koopt gewoon voor "wenig" een dure kabel want de verschillen die ik waarneem hoor ik alleen met A naar B schakelen en terug (en dan nog weet ik het niet of het door volume verschil komt van de cd speler)

Maar vind de verschillen altijd zo verbazend groot dat het net lijkt of je van een plastieke midiset afkomt van audiosonic naar een mooie set


vr gr de de koopjes hunter :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

KayaRahnee

70 cm DNM interlink voor 31 euro en 2x5 meter DNM speakerkabel  voor 100 euro = (volgens mij)
goede kabel voor weinig geld.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

jrm

Citaat van: KayaRahnee op maart 17, 2012, 14:16:23
70 cm DNM interlink voor 31 euro en 2x5 meter DNM speakerkabel  voor 100 euro = (volgens mij)
goede kabel voor weinig geld.

Als jij dat vind dan is dat zo!  :yes:

Anderen vinden dat te goedkoop en weer anderen vinden dat te duur........

Het gaat erom dat je van je set en de muziek geniet, daar is de hobby voor bedoeld en ben je niet tevreden dan ga je op zoek naar iets nieuws en dat hoeft niet altijd duurder te zijn, alhoewel daar ook de meningen weer sterk verdeeld in zijn  :-D

cz79

Ik vind het voor DNM hele redelijke prijzen

JohnWx

heb liever voor 31 euro een DNM dan een no namer van een 10 euro ook al zal hij het zelfde doen  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op maart 17, 2012, 14:39:05
heb liever voor 31 euro een DNM dan een no namer van een 10 euro ook al zal hij het zelfde doen  :angel:
Ieder z,n meug.  :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

KayaRahnee

Citaat van: Paul op maart 17, 2012, 14:55:23
Ieder z,n meug.  :roll:

Zo is dat, het is toch mooi dat iedereen zijn mening heeft en dat moet dan ook gerespecteerd worden.
Indien ik bvb. geen comentaar/opmerkingen zou kunnen verdragen zou ik mijn bevindingen hier nooit kenbaar hebben gemaakt.
Uiteindelijk ben ik tevreden over de kabel en heb hier op het forum veel opgestokken van jullie allemaal......mensen helpen mensen en dat is ook een mooi aspect van de hobby.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.