Bekabeling voor beginners

Gestart door KayaRahnee, februari 24, 2012, 11:21:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

Het gaat er uiteindelijk om dat jij het een goede prijs vind en je plezier hebt met de Interlink en LS kabels.

Veel (luister) plezier met je nieuwe aankoop.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Paul

Citaat van: Whisper.nl op maart 17, 2012, 16:22:08
Het gaat er uiteindelijk om dat jij het een goede prijs vind en je plezier hebt met de Interlink en LS kabels.

Veel (luister) plezier met je nieuwe aankoop.

Groet Whisper  byebye
Zo is het Hans, kunnen hier wel een 3e wereldoorlog over ontketenen maar als jij bv tevreden bent over een kabel van 10.000 euro en ik van een Action in de aanbieding kabel van 2,69 euro dan is het zo.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Ik kan je Foobar aanbevelen, dat is gratis.
Gratis plus dat kabeltje van de Action!!

Zit zo'n beetje de hele middag met die equalizer te spelen, wat ik vanmiddag bereikt heb gaat je met geen enkel kabeltje lukken...  :-D

Paul

Citaat van: marvin op maart 17, 2012, 17:39:38
Ik kan je Foobar aanbevelen, dat is gratis.
Gratis plus dat kabeltje van de Action!!

Zit zo'n beetje de hele middag met die equalizer te spelen, wat ik vanmiddag bereikt heb gaat je met geen enkel kabeltje lukken...  :-D
Zelfs spelen op jouw leeftijd is nog leuk.  HB :roll: :cry:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

Citaat van: marvin op maart 17, 2012, 17:39:38
Ik kan je Foobar aanbevelen, dat is gratis.
Gratis plus dat kabeltje van de Action!!

Zit zo'n beetje de hele middag met die equalizer te spelen, wat ik vanmiddag bereikt heb gaat je met geen enkel kabeltje lukken...  :-D

what have you been smoking  :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zweef

Citaat van: marvin op maart 17, 2012, 17:39:38
Ik kan je Foobar aanbevelen, dat is gratis.
Foobar is echt fantastisch, kun je bijna alles mee.
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

joep

Neem dan in ieder geval de nieuwe rekbare Foobar. Die zijn iets te uit te rekken zodat ze altijd passen. Ook als je straks e.e.a. iets zou willen verzetten.

schieper

Een bijkomend voordeel van de rekbaarheid is dat je met de lengte ook de weerstand aanpast. Daarmee kan je dus ook het geluidsbeeld aanpassen door een regulering van het verschil in decibel tussen lage en hoge tonen. Omdat je een gradueel verloop hebt, ontstaat er een natuurlijkere beleving als regulaire band-filters of eq's  :wink:
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Zweef

@Schieper: correct!

Ik heb er wat mee zitten spelen, en het blijkt dat je zelfs de impedantie en pace redundancy aan kunt passen in de virtualisatie!

Dat betekent niets meer of minder dan dat de lengte van je kabels en de kwaliteit van je audioketen niks meer uitmaakt, en dat je zelfs een wat trage of al te dynamische weergave kunt counteremuleren, waardoor je de boel volledig kunt compenseren en je dus altijd de weergave kunt ijken naar de originele opnamespecs.

Het is werkelijk of je er in de opnamestudio bij bent!


Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

JohnWx

Citaat van: Zweef op maart 28, 2012, 10:30:09
@Schieper: correct!

Ik heb er wat mee zitten spelen, en het blijkt dat je zelfs de impedantie en pace redundancy aan kunt passen in de virtualisatie!

Dat betekent niets meer of minder dan dat de lengte van je kabels en de kwaliteit van je audioketen niks meer uitmaakt, en dat je zelfs een wat trage of al te dynamische weergave kunt counteremuleren, waardoor je de boel volledig kunt compenseren en je dus altijd de weergave kunt ijken naar de originele opnamespecs.

Het is werkelijk of je er in de opnamestudio bij bent!

het is ook zo in sommige studiootjes/zolders die een mooie simpele opname maken die doen het op een laptoppie  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.