Bekabeling voor beginners

Gestart door KayaRahnee, februari 24, 2012, 11:21:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Citaat van: marvin op maart 07, 2012, 22:31:54
Inderdaad, is gewoon dubbel bedraad en kan later ook.
Je hebt ook bi-wire kabels, ziet er wat netter uit.


Zijn er bepaalde voor- of nadelen indien men 2x single-wire als bi-wire gebruikt?
                                                                 
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

Je mag me citeren, maar ik ga daar geen antwoord op geven...  clown1

KayaRahnee


Citaat van: marvin op maart 07, 2012, 22:59:43
Je mag me citeren, maar ik ga daar geen antwoord op geven...  clown1

Daar schiet ik weinig mee op............iemand anders misschien.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

Ok, even serieus.

Nee dat maakt niets uit.
Sommige doen het zelfs met opzet zodat er nog wat getweakt kan worden met verschillende kabels voor hoog/mid/laag.

JohnWx

Citaat van: marvin op maart 07, 2012, 23:07:04
Ok, even serieus.

Nee dat maakt niets uit.
Sommige doen het zelfs met opzet zodat er nog wat getweakt kan worden met verschillende kabels voor hoog/mid/laag.

goed voor de kabelverkoop 8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

KayaRahnee

Citaat van: KayaRahnee op maart 07, 2012, 22:56:23
Zijn er bepaalde voor- of nadelen indien men 2x single-wire als bi-wire gebruikt?

Citaat van: John Wx op maart 07, 2012, 23:41:17
goed voor de kabelverkoop 8-)

De voordeligste oplossing zal het niet zijn maar je kan wel beginnen met single en als de kabel je dan bevalt en wil later alsnog naar bi-wire gaan.......
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

still life

Citaat van: KayaRahnee op maart 07, 2012, 23:06:02
Daar schiet ik weinig mee op...........

met bi-wire ? idd  :yes:

CiteerZijn er bepaalde voor- of nadelen indien men 2x single-wire als bi-wire gebruikt?

je maakt het alleen maar moeilijker.. (er is hier ook een eigen topic over te vinden)

gewoon 1 kabel van voldoende diameter voorzien naar je speakers: dat dekt alle smaken,wensen & eisen..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

KayaRahnee

Citaat van: KayaRahnee op maart 07, 2012, 23:06:02
Daar schiet ik weinig mee op.
Citaat van: still life op maart 08, 2012, 17:46:11
met bi-wire ? idd  :yes:

Mag ik hieruit dan concluderen dat Biwire alleen zin heeft als je ook bi-ampt.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

Met het gevaar m'n  kop op het hakblok te leggen.

Ja.



Paul

Citaat van: marvin op maart 08, 2012, 18:03:48
Met het gevaar m'n  kop op het hakblok te leggen.

Ja.
Je hebt er zelf om gevraagd.   :-D

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

KayaRahnee

Oeps Paul.....kan je deze strenge veroordeling niet intrekken :wink:....uiteindelijk lig ik aan de basis van het antwoord door mijn (domme) vragen/opmerkingen violent1
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Paul

Citaat van: KayaRahnee op maart 08, 2012, 18:17:37
Oeps Paul.....kan je deze strenge veroordeling niet intrekken :wink:....uiteindelijk lig ik aan de basis van het antwoord door mijn (domme) vragen/opmerkingen violent1
Ik ken Marvin een beetje inschatten dit naar aanleiding van zijn antwoorden hier en hij vroeg er zelf een beetje om.  clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Citaat van: KayaRahnee op maart 08, 2012, 18:17:37
Oeps Paul.....kan je deze strenge veroordeling niet intrekken :wink:....uiteindelijk lig ik aan de basis van het antwoord door mijn (domme) vragen/opmerkingen violent1
En domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.   :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Bedankt Kay,
Maar mijn vingers weten de weg over het toetsenbord aardig te vinden. ;)



KayaRahnee

Citaat van: Paul op maart 08, 2012, 18:22:40
En domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.   :wink:

Ach ja, uiteindelijk heb ik als leek nog zoveel te leren en jullie zorgen er met z'n allen voor dat ik het maar even hoef uit te schreeuwen en dan zijn jullie er weer om mij met raad en daad bij te staan....waarvoor ne welgemeende merci.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.