Bekabeling voor beginners

Gestart door KayaRahnee, februari 24, 2012, 11:21:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Daar is dit clubje voor, daar waar je vrienden gestoord van worden vinden wij dus wel leuk om over te praten. :-D

Zo ken ik Paul al een tijdje zonder hem ooit gezien te hebben, waardoor dit soort plaatjes/opmerkingen niet als een rode lap werken.



JohnWx

Citaat van: marvin op maart 08, 2012, 18:38:48
Daar is dit clubje voor, daar waar je vrienden gestoord van worden vinden wij dus wel leuk om over te praten. :-D

Zo ken ik Paul al een tijdje zonder hem ooit gezien te hebben, waardoor dit soort plaatjes/opmerkingen niet als een rode lap werken.

even een vraag Marvin hebben wij ooit een serieus antwoord aan elkaar gegeven  pompom


ik lach alweer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Zit niet in de planning ook... :-D



KayaRahnee

Intussen zit ik achter 2de hands DNM speakerkabel.
De kabels die te koop worden aangeboden zijn 2x5 meter, ik heb echter 2x4 meter nodig.
Zou het mogelijk zijn dat ik ze zelf zou gaan inkorten en de stekkers recupereren of is daar de hand van de meester voor nodig?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

Maak je niet druk om een meterje meer man, prop je gewoon achter je versterker/kast/gordijn/luidspreker of weet ik het wat.

Zou ik dan denken tenminste....

KayaRahnee

Citaat van: marvin op maart 12, 2012, 22:55:22
Maak je niet druk om een meterje meer man, prop je gewoon achter je versterker/kast/gordijn/luidspreker of weet ik het wat.
Zou ik dan denken tenminste....

Dat is ook mijn gedacht, anderzijds denk ik........solid core kabel misschien best zo kort mogelijk houden.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

Maar wie zegt dat het slecht is ? de "air dielectric" (kende het woord ook niet)

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

#52
Lekker marketing verhaal, maar deze kabels zijn echt een absolute aanrader, ik heb ze zelf als interlink en er is maar weinig, ook veel hogere prijsklassen, wat eerlijker is dan deze kabel, dus als je ze voor een mooie prijs kan kopen dan zeg ik DOEN!!!

JohnWx

Citaat van: cz79 op maart 13, 2012, 20:10:23
Lekker maerketing verhaal, maar deze kabels zijn echt een absolute aanrader, ik heb ze zelf als interlink en er is maar weinig, ook veel hogere prijsklassen, wat eerlijker is dan deze kabel, dus als je ze voor een mooie prijs kan kopen dan zeg ik DOEN!!!

Ik vind elk mooi marketing verhaal mooi ook al is het ?  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Dit is nu gewoon een kabel die niet al teveel kost en heel goed doet wat deze moet doen

Marvin

Wat moet een kabel allemaal doen dan?



KayaRahnee

#56
Citaat van: marvin op maart 13, 2012, 20:31:01
Wat moet een kabel allemaal doen dan?

In de tijd da ik nog heeeeeeeeeeeel jong was liepen de muzikanten via de kabel naar de speakers :yes:.
De instrumenten stonden reeds klaar zeker.......of zoiets.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

bramdg

Citaat van: cz79 op maart 13, 2012, 20:10:23
Lekker marketing verhaal, maar deze kabels zijn echt een absolute aanrader, ik heb ze zelf als interlink en er is maar weinig, ook veel hogere prijsklassen, wat eerlijker is dan deze kabel, dus als je ze voor een mooie prijs kan kopen dan zeg ik DOEN!!!

Hier ook zo'n interlink en zit meer dan regelmatig tussen de dac / squeezebox .....Klopt een heel mooie kabel  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

cz79

Citaat van: marvin op maart 13, 2012, 20:31:01
Wat moet een kabel allemaal doen dan?

Zo min mogelijk van het originele signaal vervormen/dempen/verkrachten.

Marvin

Dat doet een klerenhanger van de stomerij ook, zal die blinde test eens opzoeken...   :wink: :-D

(Bestaat echt).