De set van SmauG

Gestart door SmauG, februari 18, 2012, 14:13:21

Vorige topic - Volgende topic

retriever

Tof om te lezen al die verslagen !! echt super  :yes:
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

jrm

Wat een uitgebreid en goed omschreven test!
Succes met je keuzes, zoals altijd wil je eigenlijk een mix van twee werelden (in jouw geval de linker en rechter rijtje cd's)

RoGEK

Ik zit met hetzelfde probleem, luister van jazz via prodigy naar hardstyle/hardcore...

Over Naim...

Degene waar ik de CD17 KI van gekocht heb had voorheende set PM16, CD17 KI met Audio Physic Avanti 3
Hij heeft de PM16 en de CD17 KI vervangen voor een Naim SuperUniti

Ik was enorm onder de indruk wat dat kleine dingetje neerzette met die behoorlijke speakers erachter.

De bekende Money for Nothing stond gewoon als een huis....
Daarnaast nog wat jazz geluister bij de beste man, via de CD17KI en streaming..
Ongelofelijk apparaatje..

Helaas wel echt een stevige prijs (way above my budget).

Al met al was dat een heel leuke kennismaking met Naim voor mij..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

staat een mooie voor eind versterker te koop op HT forum van een Chris 79
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

pompom hello Mooi en leesbaar verslag SmauG, ik heb genoten van jouw audio avontuur.  hello pompom
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SmauG

Citaat van: jowa op maart 19, 2013, 16:16:30
Mooi verhaal en prachtig dat nu de SF's magisch worden met de NAIM set  pompom

Ik ken je budget niet, omdat je NAIM zeer goed vindt, kijk dan ook eens naar Densen.
Er staat nu een zeer mooie set te kook op hifi.nl, te weten een B-150 versterker, B-420 CD-speler en T-800MK2 tuner.
Ik heb zelf staan twijfelen om hierop mijn Marantz set op in te ruilen, maar twee swaps in één jaar, krijg ik er niet doorheen :-D

De versterker is zeer krachtig en vergelijkbaar met de eindbak die ik heb gehad kwa vermogen (2x100W@8Ohm en 2x200W@4Ohm).
De CD-speler is weer een stap hoger dan degene die ik heb gehad en die was al niet slecht.
De tuner is ook niet te versmaden, zeker niet in de MK2 versie (RDS onboard).

O ja, de advertentie op Hifi.nl

Mooie set maar echt veeeel te ver buiten budget!

Citaat van: jrm op maart 19, 2013, 23:05:42
Wat een uitgebreid en goed omschreven test!
Succes met je keuzes, zoals altijd wil je eigenlijk een mix van twee werelden (in jouw geval de linker en rechter rijtje cd's)

Inderdaad, en de lijn tussen beide is best wel dun.
Begrijp het hele verhaal niet verkeerd: De Naim, de PL, de Marantz 7001 toren, Allemaal goeie apparaten die echt een hoop goed doen. Wat de bescheiden Naim echter beter doet is dat alle muziek van alle genres op de juiste manier tot zijn recht komt. De eenvoud van de filosofie (negeer even die upgrade dinges) maakt ook een einde aan de kabeltjes en tweakjes trip, hetgeen rust geeft en mijn vrouwtje tevreden houdt  :-D

Waar ik wel aan twijfel is hetvolgende. (gebrek aan ervaring)
De Nait 5i levert zijn bescheiden vermogen heel gemakkelijk en vangt pieken prima op, Maar wanneer wordt de ruimte te groot voor het sap wat dit beestje kan leveren?
Ik vind zijn prestaties op mijn luisterkamer, ook met deuren open op de hele verdieping, heel goed! Ook krachtig en luid. Maakt een open ruimte + keuken hierin verschil?
De ruimte zal zo'n 5 bij 6 zijn met een open keuken.

SmauG

Ik zit me veel te veel af te vragen! De match met mijn Fabers, en de balans in het systeem is gewoon dik in orde!
Ik heb zojuist een bestelling geplaatst van een nieuwe Nait 5i-2.  pompom
Voor de CD speler ga ik voor een demo toestel.
Langs deze weg spaar ik wat centjes uit voor een mooie phonotrap!

Bij Rhapsody in hilversum waar ik de PL geleend heb, ga ik na een volgende demo waarschijnlijk een Pro-Ject platenspeler met Ortofon 2m-Blue bestellen.
Iemand een voorstel voor een mooi matchende MM phonotrap?  HLP

jowa

Mooie aankoop. NAIM maakt heel mooi spul  hello

SmauG

Kleine update  :wink:

Mijn eigenste naim set staat nu al geruime tijd lekker "in te spelen" Vreemde gewaarwording dat iets vers uit de doos dus echt niet klinkt. Dat was even schrikken. De kwaliteiten waar ik voor gevallen was kwamen echter redelijk vlot naar boven. We zijn nu bijna twee weken verder en het systeem is lekker op stoom.
Ik ben ontzettend blij met de aankoop en nog blijer dat ik veel cd's welke ik eigenlijk al heel lang niet meer draaide weer met veel plezier aanhoor. Synergie zoals ze dat noemen is duidelijk aanwezig.
De Marantz set blijkt minder populair dan gedacht, m.u.v. de tuner heb ik nog geen serieus contact gehad en speel daarom met de gedachte om er een mooi systeem van te maken voor mijn vader. Speakers zijn nog even een probleem, maar daarover later meer.

Ander heel goed nieuws is dat ik volgende week een voorlopig koopcontract ga tekenen. Na een maandje stevig onderhandelen zijn we het eens geworden over een koophuis hier in de zaanstreek en ik mag wel zeggen dat ik daar heel erg blij mee ben. Na een tweetal eerdere teleurstellingen kom ik er nu wel heel goed vanaf.
De ruimte waarin mn Fabers komen te staan zal iets groter zijn, maar daarmee heeft de naim geen moeite. Dit heb ik getest. Ook de Fabers komen beter tot hun recht in een iets grotere ruimte (stiekum in gedachte al rekening mee gehouden) dus dat is mooi meegenomen.
Het hele HIFI en TV gebeuren zal door mij en mijn meisje stijlvol worden neergezet met als basis een heuze "cinewall". Dit eigenbouwproject heb ik zonder blikken of blozen door de schoonheidscommisie gekregen. Sterker nog, zo afkeurend als ze kan zijn als het gaat om hifi (tot ze het hoort) Zo makkelijk kwam dit erdoor! Geweldig vond ze het.  pompom
T.z.t. zal ook hier wat beeldmateriaal volgen.

RoGEK

tja, ik heb nog wel 2 mooie speakersets als je nog wat zoekt ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

SmauG

Citaat van: RoGEK op april 04, 2013, 17:06:57
tja, ik heb nog wel 2 mooie speakersets als je nog wat zoekt ;)

Bedankt, maar nee.
De afwerking moet zwartlak, of liefst rosewood (het rode)  zijn om in het interieur weg te vallen. liefst niet te opvallend en een goede match met de marantzen.
Grote ruimte ook wel. Dus een makkelijk aan te sturen vloerstaander heeft de voorkeur.

Cornelis1921

SmauG, jij en jouw meisje van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe (koop)huis en sterkte met de verhuizing. :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Naim maakt idd. mooie en krachtige componenten.
Was ooit erg onder de indruk van een XS combi op Neat Motive 2 :yes:.

SmauG

Citaat van: xander32 op april 05, 2013, 08:32:47
Naim maakt idd. mooie en krachtige componenten.
Was ooit erg onder de indruk van een XS combi op Neat Motive 2 :yes:.

Idd erg van onder de indruk. Superlekker soundje! De XS componenten echter zijn wel een flinke klap duurder, en dan het upgrade path.... please  HLP Dat gaat zooooo veel geld kosten. Nee, de basic stuff doet alles goed wat het voor mij goed moet doen en ik ben er heel erg blij mee.

@Cor, Hardstikke bedankt. Good times, Good times!

JohnWx

Nasjim zo spreek je het uit 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject