De set van SmauG

Gestart door SmauG, februari 18, 2012, 14:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SmauG

Na een aantal uren te hebben ingespeeld bij de dealer had ik gisteren een tweede demo van de Pro-Ject Debut Carbon. Een entry level draaitafel met opgewaardeerde materialen en element.
Deze tweede ontmoeting was een heel stuk positiever. Inslijten is toch van groot belang bij een naaldje.
Ik heb besloten de tafel in deze configuratie met een Ortofon 2m Red een paar maanden lekker te gebruiken om te ontdekken of dit iets is voor mij en waar ik eventueel nog verbeteringen aan zou willen brengen.



Deze platenspeler zal worden gekoppeld met een eveneens uit de pro-ject stal afkomstige Phono Box S. Simpel, doch flexibele phonotrap met diezelfde gedachte als de tafel.

Voor de TV en de andere digitale (lees: nu minder belangrijke) bronnen wil ik een DAC uit diezelfde lijn bijkopen. De Pro-ject DACBox S beloofd veel waard voor het geld.
Ik heb me laten vertellen dat dure DAC's eigenlijk overkill zijn wanneer er een "mindere" bron aan hangt. Computers met Youtube/MP3, TV en zelfs Settopboxen zijn zulke bronnen. Zeker wanneer ik de TV als switch gebruik. Het zwaartepunt mag hier dus niet liggen. Misschien in de toekomst.

Andere lange termijn plannen zijn er al wel. Want volgend mij heb ik mijn "volgende" of in ieder geval toekomstige luidspreker mogen beluisteren/aanschouwen.

Cremona!  :kwijl: :kwijl:


Ik had de Auditor al eens gezien/hoord in graphite, maar in Mat Maple is het werkelijk een lust voor het oog en voor het oor naturlijk.  :angel:
Ooit.

WimPeu

Mooie tafel en prachtige speakers....jij hebt smaak....lees je even mee Robert?   :schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

merlin

Citaat van: cz79 op februari 19, 2012, 07:51:18
Knappe set, zier er goed uit en een mooie speler die SA7001.
Die Driades zien er ook goed uit, ben benieuwd naar de sound

Mijn Driades (81 mkII) klinken heel direct en heel harmonieus !
de 71 is te klein van kast maar de sound is herkenbaar. De 91 klonk nog beter door o.a. weer ietsje grotere kast. Ik heb daar ooit mijn hoofd voor om gedraaid niet wetende dat dat ook Driades waren (bij Snijder in Rotterdam) maar helaaaaas boven mijn budget toen.
Dus als je ze ergens kunt beluisteren: doen! Beter dan de (meeste) toenmalige nederlandse merken. Misschien klinken de B&W802/803 (ik vergis me altijd in die nummers) beter of anders maar die kosten destijds ook 4 keer zo veel....
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

merlin

Citaat van: SmauG op februari 18, 2012, 14:13:21
Ik lees en schrijf al een tijdje mee op dit mooie forum en heeft even geduurd voor ik de camera ter handen heb genomen, maar hier dan mijn set opgesteld in mijn studyroom.  :yes:

Bestaat uit,
Versterker:           Marantz PM7001
CD speler:            Marantz SA7001
Tuner:                 Marantz ST7001
DVD speler:         Marantz DV6001
Speakers 1:         Sonus Faber Concerto Domus
Speakers 2:         Driade D95/5 mkII
Subwoofer:          BK XLS200DF mkII
TV:                      JVC-BAK  nopompom
Interlink CD:         DIY Aircell7 coax met viablue connectoren
Interlink TV:         AIV SQ line
Interlink DVD:      Monster 250i
Interlink TUNER:   AIV SQ line
Luidsprekerkabel: Sinuslive 2x2,5 OFC speakerdraad
Subwooferkabel:   Std meegeleverd HI-level snoer met neutrik connector
Overig:                Viablue Spikes
Meubel:               Ikea achtig ding, opnieuw gelakt om beter bij het geheel te passen

Let niet op de kabelzooi, daar is een appart topic voor :angel:













Oude speakers:

Nieuwe speakers:








[Update 06-05-2012]
Ik vertelde eerder dat als ik tegen een mooi paar grotere driades aan zou lopen, dat ik wel zou willen upgraden. Mooi waren ze niet, maar ik heb een nieuw paar speakers gekocht.
De kleinere Driade D70B mkII's hebben plaats gemaakt voor een helemaal opgeknapt en getweakt paartje Driade D95/5 mkII. Deze heb ik als "opknapper" overgenomen en helemaal strak laten maken bij een meubelmaker/spuiter. De satijn zwarte lak is gelijk aan mijn andere componenten en bevalt mij en mijn vriendin heel goed. In de kasten heb ik extra bracing aangebracht en heb ik de grote vlakken "tactisch" gedempt.
Het geluid in verhouding tot de D70 is nog altijd heel neutraal, maar het hoog is mooier en door de flink grotere kast en extra laag in 2,5weg configuratie speelt de speaker overtuigender en gecontroleerder. Waar de D70 nog wel eens wou wapperen blijven de conussen van deze luidspreker prima onder controle midlaag is gedetailleerd en het laag is stevig en strak.
Ik kan er zeer plezierig naar luisteren met elke muzieksoort! HB
Tevens zijn er aan de stapel hifi componenten een ST7001 tuner en een DV3001 toegevoegd. Heerlijke HIFI set welke ik op mn gemakkie met een enkele AB kan besturen. Ik zal hier niet snel afschijd van nemen.  pompom

Update: De DV3001 heeft al geruimte tijd terug plaats gemaakt voor een DV6001.

Toekomst:
Mooie bi-wire speakerbekabeling (maken)
Nieuwe Flatscreen TV, Maar daar wacht ik mee tot ik mn nieuwe wonen ben betreden.  :angel:

Als je ooit luisterdagen wil houden: ik wil dolgraag je Driades eens beluisteren! Woon je een beetje centraal in Nld?
mvg
Merlin - PM80 - Driade81mkII - Monitor Cobra Magneto 4mm -
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

Cornelis1921

@Merlin: Smaug is reeds lang niet meer actief op dit forum, probeer het via een PM. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

audiof. zonder budget

Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SmauG

 :evil: ach actief....

Deze set is al ruim een jaar niet meer in mijn bezit.
De Driade D95s zijn hele fijne luidsprekers maar hebben plaats gemaakt voor iets veel mooiers.

audiof. zonder budget

Citaat van: SmauG op maart 29, 2014, 11:48:37
:evil: ach actief....

Deze set is al ruim een jaar niet meer in mijn bezit.
De Driade D95s zijn hele fijne luidsprekers maar hebben plaats gemaakt voor iets veel mooiers.

Tijd voor een update?
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

SmauG

btje wel heh  :yes:
Ik moet asap eens knappe foto's "laten" schieten.