Na een aantal uren te hebben ingespeeld bij de dealer had ik gisteren een tweede demo van de Pro-Ject Debut Carbon. Een entry level draaitafel met opgewaardeerde materialen en element.
Deze tweede ontmoeting was een heel stuk positiever. Inslijten is toch van groot belang bij een naaldje.
Ik heb besloten de tafel in deze configuratie met een Ortofon 2m Red een paar maanden lekker te gebruiken om te ontdekken of dit iets is voor mij en waar ik eventueel nog verbeteringen aan zou willen brengen.
Deze platenspeler zal worden gekoppeld met een eveneens uit de pro-ject stal afkomstige Phono Box S. Simpel, doch flexibele phonotrap met diezelfde gedachte als de tafel.
Voor de TV en de andere digitale (lees: nu minder belangrijke) bronnen wil ik een DAC uit diezelfde lijn bijkopen. De Pro-ject DACBox S beloofd veel waard voor het geld.
Ik heb me laten vertellen dat dure DAC's eigenlijk overkill zijn wanneer er een "mindere" bron aan hangt. Computers met Youtube/MP3, TV en zelfs Settopboxen zijn zulke bronnen. Zeker wanneer ik de TV als switch gebruik. Het zwaartepunt mag hier dus niet liggen. Misschien in de toekomst.
Andere lange termijn plannen zijn er al wel. Want volgend mij heb ik mijn "volgende" of in ieder geval toekomstige luidspreker mogen beluisteren/aanschouwen.
Cremona!
Ik had de Auditor al eens gezien/hoord in graphite, maar in Mat Maple is het werkelijk een lust voor het oog en voor het oor naturlijk.
Ooit.