Eerder heb ik verteld dat wanneer de mogelijkheid zich voordeed ik mijn driades misschien zou willen upgraden naar een "groter" model.
Na eerder naast de pot gepiest te hebben op het absolute topmodel van weleer heb ik vandaag dan toch een grotere telg uit de familie neer mogen zetten.
Al bij het voorbeluisteren werd duidelijk dat de "body" die mijn kleine D70's misten bij deze grotere D95 wel aanwezig is.
Luidspreker speelt makkelijker en voller! Maar de overal klankkleur is wel gebleven (zelfde mid/laag drivers, mooiere tweeter). Precies goed.
Enige nadeel is dat de kasten wel een opknapbeurt verdienen. Helaas zijn ze niet vrij van kras en chip. Hier ben ik dan ook druk mee bezig, dus definitieve foto's zullen nog eventjes op zich laten wachten
Ik kan wel verklappen dat ze dezelfde satijn zwarte finish gaan krijgen als de D70. Mijn vriendin en ik vinden dat toch mooier en "rustiger" als pianolak waar de speakers nu in staan.
Tevens is de set uitgebreid met een ST7001 tuner en een DV3001 dvd spelertje voor een filmpje zo nu en dan.