De set van SmauG

Gestart door SmauG, februari 18, 2012, 14:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SmauG

Ik lees en schrijf al een tijdje mee op dit mooie forum en heeft even geduurd voor ik de camera ter handen heb genomen, maar hier dan mijn set opgesteld in mijn studyroom.  :yes:

Bestaat uit,
Versterker:           Marantz PM7001
CD speler:            Marantz SA7001
Tuner:                 Marantz ST7001
DVD speler:         Marantz DV6001
Speakers 1:         Sonus Faber Concerto Domus
Speakers 2:         Driade D95/5 mkII
Subwoofer:          BK XLS200DF mkII
TV:                      JVC-BAK  nopompom
Interlink CD:         DIY Aircell7 coax met viablue connectoren
Interlink TV:         AIV SQ line
Interlink DVD:      Monster 250i
Interlink TUNER:   AIV SQ line
Luidsprekerkabel: Sinuslive 2x2,5 OFC speakerdraad
Subwooferkabel:   Std meegeleverd HI-level snoer met neutrik connector
Overig:                Viablue Spikes
Meubel:               Ikea achtig ding, opnieuw gelakt om beter bij het geheel te passen

Let niet op de kabelzooi, daar is een appart topic voor :angel:













Oude speakers:

Nieuwe speakers:








[Update 06-05-2012]
Ik vertelde eerder dat als ik tegen een mooi paar grotere driades aan zou lopen, dat ik wel zou willen upgraden. Mooi waren ze niet, maar ik heb een nieuw paar speakers gekocht.
De kleinere Driade D70B mkII's hebben plaats gemaakt voor een helemaal opgeknapt en getweakt paartje Driade D95/5 mkII. Deze heb ik als "opknapper" overgenomen en helemaal strak laten maken bij een meubelmaker/spuiter. De satijn zwarte lak is gelijk aan mijn andere componenten en bevalt mij en mijn vriendin heel goed. In de kasten heb ik extra bracing aangebracht en heb ik de grote vlakken "tactisch" gedempt.
Het geluid in verhouding tot de D70 is nog altijd heel neutraal, maar het hoog is mooier en door de flink grotere kast en extra laag in 2,5weg configuratie speelt de speaker overtuigender en gecontroleerder. Waar de D70 nog wel eens wou wapperen blijven de conussen van deze luidspreker prima onder controle midlaag is gedetailleerd en het laag is stevig en strak.
Ik kan er zeer plezierig naar luisteren met elke muzieksoort! HB
Tevens zijn er aan de stapel hifi componenten een ST7001 tuner en een DV3001 toegevoegd. Heerlijke HIFI set welke ik op mn gemakkie met een enkele AB kan besturen. Ik zal hier niet snel afschijd van nemen.  pompom

Update: De DV3001 heeft al geruimte tijd terug plaats gemaakt voor een DV6001.

Toekomst:
Mooie bi-wire speakerbekabeling (maken)
Nieuwe Flatscreen TV, Maar daar wacht ik mee tot ik mn nieuwe wonen ben betreden.  :angel:

Zweef

#1
Mooi hoor, die Driades zijn fraai, de SA heb ik ook en is gewoon goed!

Enne. dergelijke vrouwen, zuinig op zijn, ik heb er ook een die donders goed weet wat ze mooi vind klinken, en niet zeurt over kleine melkpakjes en verstoppen achter gordijnen of zo...

(Wel een beetje lui geweest met lakken zie ik...)
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

xander32

Mooie set :yes:. En die speakers zien er gelikt uit, kom het betreffende merk maar weinig tegen.

still life

mooi hoor..  8-)

Citeer
Toekomst:
Experimenteren met tegels voor speakers en sub.

die kun je gewoon buiten laten liggen (op de stoep)  :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Eip

Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Marvin

Inderdaad erg gaaf!

Ook leuk om eens een andere luidsprekerbouwer te zien tussen al dat Dynaudio en Focal geneuzel hier op het forum.  clown1

JohnWx

Citaat van: marvin op februari 18, 2012, 17:15:11
Inderdaad erg gaaf!

Ook leuk om eens een andere luidsprekerbouwer te zien tussen al dat Dynaudio en Focal geneuzel hier op het forum.  clown1

:-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Janver

Mooie set!

En ja, de speakers zijn 'anders' en ook nog eens mooi.

Toppertje! Veel luisterplezier!
Hier kan uw reclame staan!

Marantz 81

Mooie set  :-)  aparte vorm en mooi die speakers  :yes:

veel plezier  byebye

WilliamB

Ziet erg erg mooi uit.  :yes:
Veel kijk en luisterplezier.

Gr William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jrm

Leuke set en inderdaad weer eens wat anders Driade.

cz79

Knappe set, zier er goed uit en een mooie speler die SA7001.
Die Driades zien er ook goed uit, ben benieuwd naar de sound

xander32

Citaat van: still life op februari 18, 2012, 14:42:23
mooi hoor..  8-)

die kun je gewoon buiten laten liggen (op de stoep)  :wink:
Tip: zelf had ik de BK op spikes staan, hetgeen een toename aan resolutie bracht (ff uitproberen). Dan komt wel een tegel in zicht om de vloer niet te beschadigen.

SmauG

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Erg tof!

Ik ben erg blij met mn driades ze geven een erg prettig en zeer neutraal geluid weer.  Vooral vormgeving en het feit dat het van neerlands bodem komt heeft mij zeer aangesproken. Ben zeer gelukkig dat ik dit paartje heb weten te bemachtigen.

Sub op spikes is een goed idee! Heb ik nog niet gdeprobeerd, maar zal in een klap meegenomen worden wanneer ik de tegels naar binnen sleep. Denk dat het sowieso mooi is een paar pikzwart graniete tegels te laten zagen in de diamantvorm van de driades. Maar dat komt nog.

Het meubeltje, sja ik heb het vineer overgelakt maar het spaanplaat gelaten voor wat het is. Planning voor het nieuwe huis is een mooi laag av meubel, dus voor nu voldoet dit prima  :mrgreen:

SmauG

Citaat van: still life op februari 18, 2012, 14:42:23
mooi hoor..  8-)

die kun je gewoon buiten laten liggen (op de stoep)  :wink:

Toch nog een vraagje op jou reactie.
Bedoel je hiermee dat het nutteloos is om tegels onder de luidsprekers te zetten? Of juist dat ik gratis kan experimenteren met stoeptegels? :)

Spikes onder de sub heb ik nog niet geprobeerd, maar moet toch toegeven dat de bass al erg schoon is!