De set van SmauG

Gestart door SmauG, februari 18, 2012, 14:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79


jowa

Heel mooi geworden, ook die aanpassingen.
Heel veel plezier er mer  HB

SmauG

Bedankt voor de reacties allemaal notworthy , ben zelf ook zeer tevreden met het resultaat  :yes:

Citaat van: John Wx op mei 06, 2012, 14:38:17
ziet er mooi uit

zou filter nooit aanpassen dan verander je het idee van de maker maar zou ik doen

Daar zit ik ook een beetje mee, tevens heb ik gelezen dat een filter met betere componenten ook wel eens de tekortkomingen van de luidsprekerdrivers kan gaan weergeven. Daar hier niet de TOP vifa speakers inzitten heb ik het er maar bij gelaten. Geniet er niet minder om  :angel:

Citaat van: cz79 op mei 06, 2012, 15:23:23
Knap gedaan hoor!

Knap is het niet hor  :wink: Maar evengoed bedankt.
De kasten stonden toch leeg, en met de ervaring die heb opgedaan in de caraudio (waar dempen en resonanties veel meer meespelen) zou het zonde zijn om niet gelijk van deze kans gebruik te maken.
Ik heb de kast, zonder al te veel ruimte in beslag te nemen zoveel mogelijk verstevigd.

Ga jij je PMC's nog laten spuiten?
Ik zag een plaatje van de zwarte PMC's in je topic. Die zijn toch niet lelijk, wat mankeerd eraan???

JohnWx

Citaat van: SmauG op mei 06, 2012, 21:01:21
Bedankt voor de reacties allemaal notworthy , ben zelf ook zeer tevreden met het resultaat  :yes:

Daar zit ik ook een beetje mee, tevens heb ik gelezen dat een filter met betere componenten ook wel eens de tekortkomingen van de luidsprekerdrivers kan gaan weergeven. Daar hier niet de TOP vifa speakers inzitten heb ik het er maar bij gelaten. Geniet er niet minder om  :angel:

Knap is het niet hor  :wink: Maar evengoed bedankt.
De kasten stonden toch leeg, en met de ervaring die heb opgedaan in de caraudio (waar dempen en resonanties veel meer meespelen) zou het zonde zijn om niet gelijk van deze kans gebruik te maken.
Ik heb de kast, zonder al te veel ruimte in beslag te nemen zoveel mogelijk verstevigd.

Ga jij je PMC's nog laten spuiten?
Ik zag een plaatje van de zwarte PMC's in je topic. Die zijn toch niet lelijk, wat mankeerd eraan???

als iets goed is het goed of het merk moet zelf met een upgrade komen of een speciaal zaak
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Janver

Ik zie deze set te koop staan op Marktplaats! Wat zijn je plannen?
Hier kan uw reclame staan!

Cornelis1921

Citaat van: lo op mei 06, 2012, 14:34:27
Mooi werk, goed gedaan. Geniet ervan.
:yes: :yes: Mooi wark SmauG!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SmauG

#54
danku danku  byebye

Stiekum zit er een verandering in het verschiet. Maar daarover laat ik mij nog niet uit.  pompom

Citaat van: Janver op december 09, 2012, 18:31:08
Ik zie deze set te koop staan op Marktplaats! Wat zijn je plannen?

De reden dat het op marktplaats staat is ook een klein beetje waardebepaling. Maar denk wel dat ik aardig in de richting zit, en dat is positief.
Definitief zal pas na de jaarwisseling zijn.

Marvin

Dus als ik er nu op zou bieden doe ik dat voor Jan met de oliebollenkraam?

Niber

Je hoeft je er ook niet over uit te laten.
Je gezocht advertentie op mp zegt al genoeg.  :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

SmauG

Citaat van: marvin op december 11, 2012, 13:38:54
Dus als ik er nu op zou bieden doe ik dat voor Jan met de oliebollenkraam?

Niet echt.
Ik onderhoud namelijk contact met potentiele kopers, waarvan er nu twee bovenaan staan.

Citaat van: Niber op december 11, 2012, 13:48:53
Je hoeft je er ook niet over uit te laten.
Je gezocht advertentie op mp zegt al genoeg.  :wink:

Detective  stupid
Maar een goed detective let ook op de details.....
Wat staat er nog meer te koop?  :wink:

SmauG

Zoals een aantal van jullie inmiddels was opgevallen, ben ik bezig geweest met een "step up" in de vorm van versterking of luidstsprekers.
De kogel is door de kerk.
Er staan nieuwe luidsprekers te spelen.

Nadat ik mijzelf zover had om een buizenversterker te kopen, maar er net naast greep had ik voor mijzelf ineens een behoorlijke reserve, en daarmee ben ik de afgelopen weken / maanden aan het zoeken en shoppen geweest nieuw maar ook tweedehands. Met eerdere belevingen en ervaringen in het achterhoofd wist ik wel wat ik ongeveer hebben wilde, en met wat geduld is dit goed gelukt  HB

Ik onder andere niet allemaal back2back en over een behoorlijke tijdspanne geluisterd naar:
Totem (Arro en Rainmaker)
B&W (68x en 70x)
Triangle (ESX)
Audio Physic (Tempo IV en TempoII)
Sonus Faber (Minima Amator, Concertino, Concertino Domus)
En natuurlijk mijn eigen Driade D95

De uiteindelijke winnnaar eigenlijk was de Concertino Domus, vanwege zijn verschijning en prettige muzikale geluid.
Een goede tweede was de Totem Rainmaker, Erg mooi klinkende speaker alleen mijn lieve vriendin vind die "kistjes" lelijk.
Zoals volgens veel Vrouwen zijn speakers lelijk. gelukkig heeft die van mij een goede muzieksmaak en kan ze kwaliteit waarderen.

MAAR!!!!
Door een bijzonder vriendelijke Belg, met veel geduld, kwam er ineens een ander paar luidsprekers binnen financieel bereik, Eentje met een inmiddels voor mij bekende familieklank.
Enige spannende was. Het was ver, had deze luidsprekers nog nooit gehoord en ik moest mijn vriendin weer overtuigen.

Dus heb ik voor kerst mijn lieve meisje getrakteerd op een heerlijk lang weekend Brugge. en heb op de terugweg een bezoek gebracht aan een bekende van een naburig forum.

Dit bleek een schot in de roos, want een dag later staat er een schitterend paar Sonus Faber Concerto Domus in mijn kamer te spelen.  pompom  HB


Sorry voor de slechte foto. Betere volgen.

De Sonus Faber's hebben mij tot nu toe alleen maar lekker naar muziek doen luisteren, en dat doen ze groots. Groter als de concertino's welke mijn eerdere nummer één waren.

In direct vergelijk met de Driades vallen vooral de hele kleine subtiele details op, ook de afbeelding is duidelijk dieper, losser en groter.
Verder spelen deze luidsprekers heerlijk op de achtergrond en moet ik zeggen dat de Marantz 7001 set minder moeite heeft deze luidsprekers lekker te laten spelen dan ik aanvankelijk had gevreest. Dit bleek tijdens mijn bezoek, maar nu het een paar uurtjes heeft staan spelen thuis helemaal.

Al met al ben een gelukkig man met luidsprekers waar ik al een hele lange tijd alleen maar naar kon  :kwijl: :kwijl: :kwijl:

bramdg

PROFICIAT

Woehoe erg mooie Sonus Fabers  :kwijl:  :kwijl:  :kwijl:  (en dan nog uit men home land ook :-))

Blij dat ze zo meevallen en je weet het, Sonus Faber lust graag buisjes  :roll: dus ideaal nog eens voor de toekomst ook  :evil: 

But For Now ....Enjoyyyyyyyyyyyyyyyy  pompom
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart