Welke versterker voor metal en rock muziek?

Gestart door obiwan, januari 20, 2012, 20:28:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Exxar

Ik vind dat het "probleem" met rock en metal tegenwoordig vooral de mastering is. Veel nieuwe cds hebben een (te kunstmatig) scherp hoog en dik overblazen laag. Ideaal als je naar die cds luistert op een lidl-aldi-gamma-hubo setje of op een budget mp3 spelertje met rommel oortjes, maar van zodra je die cds afspeelt op een kwalitatief goede set of deftige mp3/flac/aac speler, dan kunnen je favoriete groepen opeens barslecht klinken.

In mijn set vind ik de MA RX8 bvb lekker neutraal klinken met een mooi gedetailleerd hoog, terwijl de PM versterker en SA cdspeler beiden ietsje warmer klinken (en enorm gedetailleerd). Direct gevolg: goed gemasterde cds klinken super goed, slecht gemasterde cds minder goed tot ronduit slecht.

Maar in theorie zou iedere versterker moeten goed zijn voor ieder genre muziek, zolang die het signaal alleen maar versterkt.

JohnWx

wat voor kwaliteits afspeler heeft de grootste doelgroep vaak ? de lidl en de aldi
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

Ik lees een hoop geboe en geba maar niet een serieus antwoord op de vraag van de TS.

In voor een beetje vintage ? - kijk eens op mp naar een accuphase E 204 of 205 .

Oer degelijk toestel. Eenvoudig van opzet en recht toe aan muziek maken.

Al jaren lang.

Groet Whisper  byebye

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op februari 17, 2012, 16:09:22
Ik lees een hoop geboe en geba maar niet een serieus antwoord op de vraag van de TS.

In voor een beetje vintage ? - kijk eens op mp naar een accuphase E 204 of 205 .

Oer degelijk toestel. Eenvoudig van opzet en recht toe aan muziek maken.

Al jaren lang.

Groet Whisper  byebye

he he jij snapt het weer

ineens zag ik weer een paar 205 en 207 opduiken op MP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

de E 207

http://link.marktplaats.nl/531876794

Geen ervaring mee maar als die gelijk is aan de E 205 (of hoger) enz. heb je er een prachtige amp aan.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op februari 17, 2012, 16:36:19
de E 207

http://link.marktplaats.nl/531876794

Geen ervaring mee maar als die gelijk is aan de E 205 (of hoger) enz. heb je er een prachtige amp aan.

Groet Whisper

is de laatste uit de 2xx lijn toen werd het de moderne 210 look
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Exxar

Citaat van: John Wx op februari 17, 2012, 15:50:54
wat voor kwaliteits afspeler heeft de grootste doelgroep vaak ? de lidl en de aldi

Jeps. Maar die toestellen beschikken wel over minstens 200watt...  :wink:

Gisterenavond nog eens een wat oudere Metallica cd beluisterd. Garage Inc is nog goed gemasterd. Dat was genieten.

Dus voor de topic starter: als de bron goed is, dan is de PM15S2 een super versterker voor rock en metal. Als de bron cd minder goed gemasterd is, dan zal die versterker dat wel niet verdoezelen.


JohnWx

Citaat van: Exxar op februari 17, 2012, 17:19:30
Jeps. Maar die toestellen beschikken wel over minstens 200watt...  :wink:

Gisterenavond nog eens een wat oudere Metallica cd beluisterd. Garage Inc is nog goed gemasterd. Dat was genieten.

Dus voor de topic starter: als de bron goed is, dan is de PM15S2 een super versterker voor rock en metal. Als de bron cd minder goed gemasterd is, dan zal die versterker dat wel niet verdoezelen.

grootste doelgroep is ook de mensen in de auto elke morgen weer die blijven regelen met bass en treble  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: Exxar op februari 17, 2012, 17:19:30
Gisterenavond nog eens een wat oudere Metallica cd beluisterd. Garage Inc is nog goed gemasterd. Dat was genieten.

Dus voor de topic starter: als de bron goed is, dan is de PM15S2 een super versterker voor rock en metal. Als de bron cd minder goed gemasterd is, dan zal die versterker dat wel niet verdoezelen.

ik kan je voor een stuk volgen ex.., vooral mainstream (metallica & co) heeft last van loudness mixen

maar over het algemeen is metal nog redelijk vrij van radio/airplay & de bijhorende mixen

zoals reeds aangehaald zijn je speakers niet te onderschatten voor de weergave..
met name een strak (gecontroleerd) laag, zonder afval of uitschieters (rond 40-80Hz)

dan kun je pas staalhard gaan beuken..  HB
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

Citaat van: Whisper.nl op februari 17, 2012, 16:09:22
Ik lees een hoop geboe en geba maar niet een serieus antwoord op de vraag van de TS.


Ik ben anders bloedserieus  :yes:

Versterkers die speciaal voor rock/metal muziek gemaakt zijn bestaan niet .

De luidsprekers bepalen de klank .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Whisper.nl

Citaat van: Marco op februari 19, 2012, 21:13:56
Ik ben anders bloedserieus  :yes:

Versterkers die speciaal voor rock/metal muziek gemaakt zijn bestaan niet .

De luidsprekers bepalen de klank .
stupid

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Audiotic

Citaat van: Jeroen op februari 13, 2012, 22:49:42
Heeft er iemand al eens een linn ds gehoord? Dit is een streamer van hoge kwaliteit, linn kwam als eerste met de klimax toen de akurate en als laatste de instap klasse ds en deze echt wel beter als een cd speler die in dezelfde prijs klasse zit maar goed jullie moeten dit eerst zelf gaan luisteren dan oordelen.

Ik ga vanaf morgen genieten van een Akurate (2011), zal wel laten weten. Verwacht er enorm veel van - gelijkwaardig of beter dan de UD9004. En veel makkelijker. Maar ja, ik ben een "early adopter", met een Transporter sinds dik 5 jaar. Super, maar tijd voor een upgrade.

Dat gezegd, interesse in een Transporter?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Citaat van: Jeroen op februari 13, 2012, 22:49:42
Heeft er iemand al eens een linn ds gehoord? Dit is een streamer van hoge kwaliteit, linn kwam als eerste met de klimax toen de akurate en als laatste de instap klasse ds en deze echt wel beter als een cd speler die in dezelfde prijs klasse zit maar goed jullie moeten dit eerst zelf gaan luisteren dan oordelen.
Na een paar dagen de Linn Akurate DS/1 beluisterd te hebben kan ik maar 1 woord er voor vinden:
a d e m b e n e m e n d !!
Echt, ongelooflijk wat staat die afbeelding, wat klinkt dat, de speler maakt een afbeelding van de opname zo helder, duidelijk gepositioneerd als ik nog nooit heb meegemaakt, en ik heb al veel gehoord. Deze speler gaat de UD9004 voorbij.
Je moet het horen om te geloven. Met de ogen dicht luisterend naar bijv. Simply Red's Sad Old Red (gewoon een 44.1/16 file, niet eens high-res) zit Mick Hucknall in je kamer.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Niber

Citaat van: Audiotic op mei 15, 2012, 22:25:17
Na een paar dagen de Linn Akurate DS/1 beluisterd te hebben kan ik maar 1 woord er voor vinden:
a d e m b e n e m e n d !!
Echt, ongelooflijk wat staat die afbeelding, wat klinkt dat, de speler maakt een afbeelding van de opname zo helder, duidelijk gepositioneerd als ik nog nooit heb meegemaakt, en ik heb al veel gehoord. Deze speler gaat de UD9004 voorbij.
Je moet het horen om te geloven. Met de ogen dicht luisterend naar bijv. Simply Red's Sad Old Red (gewoon een 44.1/16 file, niet eens high-res) zit Mick Hucknall in je kamer.

Ben je mooi klaar mee...
Zou meteen Katie Melua oid laten verschijnen!!

Maar goed ieder zn smaak!!

Die rooie kan wel lekker zingen hoor en als band maken(/maakten?) ze heerlijke muziek.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: Audiotic op mei 15, 2012, 22:25:17
Na een paar dagen de Linn Akurate DS/1 beluisterd te hebben kan ik maar 1 woord er voor vinden:
a d e m b e n e m e n d !!
Echt, ongelooflijk wat staat die afbeelding, wat klinkt dat, de speler maakt een afbeelding van de opname zo helder, duidelijk gepositioneerd als ik nog nooit heb meegemaakt, en ik heb al veel gehoord. Deze speler gaat de UD9004 voorbij.
Je moet het horen om te geloven. Met de ogen dicht luisterend naar bijv. Simply Red's Sad Old Red (gewoon een 44.1/16 file, niet eens high-res) zit Mick Hucknall in je kamer.

44.1/16 is meer als zat  :-P en ik ga geen discussie starten daar hebben we een ander forum voor wat wel interessant is :


http://www.hififorum.nl/index.php?topic=25083.0


Top en leuk dat je na al die jaren nog zoiets heb van  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject