Welke versterker voor metal en rock muziek?

Gestart door obiwan, januari 20, 2012, 20:28:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Goed ..... volgens ingewijden klinkt een Marshall amp anders dan een Mesa amp ,wat ik van uit die ingewijden begrepen heb is dat bij de ene amp de effecten anders zijn dan bij die andere  :-P ,uiteindelijk geeft een gitarist een bepaald merk het voordeel van de twijfel ,feit is echter dat ze een persoonlijke voorkeur hebben van EQén ,maar goed een straight amp met een externe effecten processor kan eigenlijk iedere gewenste sound maken  :-)

In een studio word er dan toch heel opvallend weer iets anders van gemaakt wat dan weer beter zou aansluiten op het geheel vd opnames ,hoe kan je dan met recht spreken van een home hifi versterker die geschikt zou zijn voor specifiek rock en metal ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

omdat er klankmatige verschillen zijn die de een wel en de ander niets uitmaken onder huis tuin en keuken gebruik.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op mei 16, 2012, 12:43:35
omdat er klankmatige verschillen zijn die de een wel en de ander niets uitmaken onder huis tuin en keuken gebruik.

alleen huis geen keuken en tuin
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

fredastaire2

#65
Citaat van: John Wx op mei 15, 2012, 23:45:43
44.1/16 is meer als zat  :-P en ik ga geen discussie starten daar hebben we een ander forum voor wat wel interessant is :


http://www.hififorum.nl/index.php?topic=25083.0



Heb dit forum topic gelezen en kan het niet nalaten te reageren.
Ik heb ooit middels een audigy geluidskaart met alle bekende formaten (.mp3, .ogg, .flac, .wav) testtonen, blok, sinus en sweeps gegenereerd middels Sony's Soundforge (Audicity is regelrechte TROEP) en beluisterd met een MDR 7506.
Geloof me nou dat je verschil hoort. Een 192 kHz .wav 32 bit IEEE "float" klinkt het meest vloeiend, als compressieformaat kan het best .ogg 128 48 kHz 24 bit gebruikt worden. "FLAC" zou "lossless" zijn? Laat me niet lachen... Degene die zegt dit niet te horen heeft geen oren. Punt.
ik geloof zo dat 44.1 best leuk zal streamen, maar ik luister liever naar muziek zoals hij bedoeld is.

edit//: typo verwijderd.

JohnWx

#66
Citaat van: fredastaire2 op mei 19, 2012, 22:21:03
Heb dit forum topic gelezen en kan het niet nalaten te reageren.
Ik heb ooit middels een audigy geluidskaart met alle bekende formaten (.mp3, .ogg, .flac, .wav) testtonen, blok, sinus en sweeps gegenereerd middels Sony's Soundforge (Audicity is regelrechte TROEP) en beluisterd met een MDR 7506.
Geloof me nou dat je verschil hoort. Een 192 kHz .wav 32 bit IEEE "float" klinkt het meest vloeiend, als compressieformaat kan het best .ogg 128 48 kHz 24 bit gebruikt worden. "FLAC" zou "lossless" zijn? Laat me niet lachen... Degene die zegt dit niet te horen heeft geen oren. Punt.
ik geloof zo dat 44.1 best leuk zal streamen, maar ik luister liever naar muziek zoals hij bedoeld is.

edit//: typo verwijderd.

ik snap nou niet wat je wilt zeggen

en wat bedoel je met 44.1 is leuk streamen ?

FLAC = LOSLESS ? zit al in het woord

En waarom jouw wel geloven wat totaal niet onderbouwd is ?

Geloof ik eerder een ingenieur die zijn sporen allang verdiend heeft in de audio en vooral ook de ontwikkeling ervan 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

fredastaire2

Dat muziek het rustigst klinkt (minst vermoeiend) bij een wat het meest bij een directe copie (.wav 192/32 IEEE float) in de buurt komt.
Het mooiste compromis tussen grootte en geluidskwaliteit is bij een .ogg 48/24.
streamen verpest de dynamiek en het geluid-sbeeld.

//: edit: d*mn.. another typo.  violent1

fredastaire2

Citaat van: John Wx op mei 19, 2012, 22:43:26

En waarom jouw wel geloven wat totaal niet onderbouwd is ?


PS: gewoon uitproberen. Je zult zien.
Ik geloofde het eerst ook niet. Onderbouwen onnodig, ik hoor het gewoon.

JohnWx

Citaat van: fredastaire2 op mei 19, 2012, 22:48:36
Dat muziek het rustigst klinkt (minst vermoeiend) bij een wat het meest bij een directe copie (.wav 192/32 IEEE float) in de buurt komt.
Het mooiste compromis tussen grootte en geluidskwaliteit is bij een .ogg 48/24.
streamen verpest de dynamiek en het geluid-sbeeld.

//: edit: d*mn.. another typo.  violent1


de discussie daar is of 44.1 genoeg is dat is de cd standaard ?

ik snap je werkelijk waar niet

begrijp je het zelf wel waar het over gaat

het gaat niet over mp3 ogg vorbis of flac of weet ik veel wat maar of 44.1 genoeg is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: fredastaire2 op mei 19, 2012, 22:58:40
PS: gewoon uitproberen. Je zult zien.
Ik geloofde het eerst ook niet. Onderbouwen onnodig, ik hoor het gewoon.

ja maar jij zegt geloof mij nou maar ?


valt bij mij in de categorie .....
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

fredastaire2

Ik neem aan dat ik er naast zit en kennis mis.
vergeet laatste 2 posts.

enne: "valt bij mij in de categorie ....." bij mij niet dus.

JohnWx

Citaat van: fredastaire2 op mei 19, 2012, 23:03:09
Ik neem aan dat ik er naast zit en kennis mis.
vergeet laatste 2 posts.

enne: "valt bij mij in de categorie ....." bij mij niet dus.

waar gaat het volgens jouw over in het topic op het hififorum ?

want je hebt het over flac en ogg vorbis etc. maar daar gaat dat topic niet over 


valt in de categorie "ongeloofwaardig" als je zelf zegt moet mij geloven maar niet onderbouwen ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

fredastaire2

Citaat van: John Wx op mei 19, 2012, 23:05:40
waar gaat het volgens jouw over in het topic op het hififorum ?

want je hebt het over flac en ogg vorbis etc. maar daar gaat dat topic niet over 


valt in de categorie "ongeloofwaardig"

die had ik door. de rest: laat maar. ik zeg al: ik mis kennis. ik zit er naast.

JohnWx

Citaat van: fredastaire2 op mei 19, 2012, 23:08:11
die had ik door. de rest: laat maar. ik zeg al: ik mis kennis. ik zit er naast.

? vreemd eerst zeggen en beweren dat iets klopt dan vraag je ernaar  frusty
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject