Citaat van: Maus op juli 27, 2012, 00:10:17
Misschien een rare optie, maar PA speakertjes van een leuk merk? Kan knallen, kan 'live' klinken.
Heb ze zelf ook
Ik denk dat de meeste PA speakers -enkele hogere segment-exoten zoals L-Acoustics daargelaten- niet echt geschikt zijn voor 'rustige' en/of "audiofiele" weergave. Ik zou zelf tenminste geen Dynacord Cobra setje in m'n huiskamer willen, om maar eens wat te noemen.
Tuurlijk, geluid komt zeker er uit, maar mijn ervaring als live-muzikant zegt ook dat er een verschil zit tussen zo efficiënt mogelijk geluidsdruk in een ruimte opbouwen (waar de meeste betaalbare PA speakers op gebouwd zijn) en zo zuiver mogelijk muziek weergeven.
Als dat niet het geval was, zouden wel meer opname-studio's PA speakers als afluistering gebruiken.
On topic:
Aangezien ik zelf ook een liefhebber van (oude) metal en (hard)rock ben, en diverse speakers (tot ongeveer 1000 euro p.s.) getest heb, zou ik je -weliswaar generaliserend- KEF en B&W afraden, en Monitor Audio, Focal en in mindere mate Dali aanraden. Tannoy en Dynaudio heb ik helaas nog niet kunnen testen.
Mag het een onsje helderder/rauwer/venijniger zijn=Focal
Mag het wat braver/milder zijn=MA (RX-serie)
Dali zat er een beetje tussen in.
Qua betaalbaardere speakers (<400 euro p.s.) was ik wel erg onder de indruk van de Dali Zensor 7's. Stukken beter dan de BX5's van MA, die vergelijkbaar geprijsd zijn.