Welke versterker voor metal en rock muziek?

Gestart door obiwan, januari 20, 2012, 20:28:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

Het antwoordt is m.i. erg simpel, namelijk welke de eigenaar zelf mooi vindt.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: Marco op juli 18, 2012, 09:44:12
Zou dus eigenlijk moeten zijn "Welke luidsprekers voor metal en rock muziek? "

En volgens mij is daar al een keer iets over geschreven  :angel:

raak er van in de war hoeveel  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Paul

Citaat van: Marco op juli 18, 2012, 09:44:12
Zou dus eigenlijk moeten zijn "Welke luidsprekers voor metal en rock muziek? "
Logisch zou zijn voor metal muziek luidsprekers met metal dome tweaters   :roll:  clown1 en tja en wat voor rock muziek ?  :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maus

Misschien een rare optie, maar PA speakertjes van een leuk merk? :) Kan knallen, kan 'live' klinken.

Heb ze zelf ook ;)

Speeddemon

Citaat van: Maus op juli 27, 2012, 00:10:17
Misschien een rare optie, maar PA speakertjes van een leuk merk? :) Kan knallen, kan 'live' klinken.

Heb ze zelf ook ;)
Ik denk dat de meeste PA speakers -enkele hogere segment-exoten zoals L-Acoustics daargelaten- niet echt geschikt zijn voor 'rustige' en/of "audiofiele" weergave. Ik zou zelf tenminste geen Dynacord Cobra setje in m'n huiskamer willen, om maar eens wat te noemen.  :wink:

Tuurlijk, geluid komt zeker er uit, maar mijn ervaring als live-muzikant zegt ook dat er een verschil zit tussen zo efficiënt mogelijk geluidsdruk in een ruimte opbouwen (waar de meeste betaalbare PA speakers op gebouwd zijn) en zo zuiver mogelijk muziek weergeven.
Als dat niet het geval was, zouden wel meer opname-studio's PA speakers als afluistering gebruiken.

On topic:
Aangezien ik zelf ook een liefhebber van (oude) metal en (hard)rock ben, en diverse speakers (tot ongeveer 1000 euro p.s.) getest heb, zou ik je -weliswaar generaliserend-  KEF en B&W afraden, en Monitor Audio, Focal en in mindere mate Dali aanraden. Tannoy en Dynaudio heb ik helaas nog niet kunnen testen.
Mag het een onsje helderder/rauwer/venijniger zijn=Focal
Mag het wat braver/milder zijn=MA (RX-serie)
Dali zat er een beetje tussen in.
Qua betaalbaardere speakers (<400 euro p.s.) was ik wel erg onder de indruk van de Dali Zensor 7's. Stukken beter dan de BX5's van MA, die vergelijkbaar geprijsd zijn.
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

Cornelis1921

#140
:-) :-) :-)
Een inhoudelijk zinnige post Speeddemon door zijn heldere en duidelijke luidspruikerkaraktervergelijking.    Hulde!
Groetjes, Cor :-).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Voor 1000 euro per speaker kun je wel aan een setje tweedehands D&B's komen :) Dan heb je écht goed spul.