Welke versterker voor metal en rock muziek?

Gestart door obiwan, januari 20, 2012, 20:28:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

oh is dat het? ik zet alvast een kruisje op de kalender dan. kan die glazenbak meteen de deur uit.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Paul

Citaat van: John Wx op januari 21, 2012, 20:10:19
Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 17:58:27
Citaat van: still life op januari 21, 2012, 17:39:06
Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 01:29:23
ik zal wel die ene 1% zijn maar ik hoor meer mensen die hetzelfde horen en het niet mooi vinden.

wat je zou moeten horen is de mix ipv vervorming tengevolge v/e scheve combi/brakke akoestiek..   :angel:

CiteerEen 40 watt rotel die over zijn nek gaat op kleine monitors  wordt vrij snel hard en schell.

clipping..

CiteerEen mooie PA instalatie van 1000 wat gaat hard en zuiver. heerlijk.

bedoeld voor open air & grote zalen: minder akoestische beperkingen..

CiteerEen prima luna prologue 1 is wat soft in het hoog. maar je kunt em behoorlijk open gooien zonder luister moeheid.

boizen ?   :-o

Citeerallemaal eigen ervaringen of illusies volgens 99% van de rest.

99% hoort vanalles maar kan het niet duiden => freecard for illusion boulevard..


Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 00:34:55
Als je rock/metal hard draaid kan het schell en plat worden. Een hoop midden, laag wat weg is en cymbals die door je schedel splijten. Dan wil je een amp die wat softer of warmer is dan neutraal.

:no:

gewoon dat plaatje in de vuilzak mikken & gaan luisteren naar een betere mix..  :-D

Citaat van: obiwan op januari 20, 2012, 22:47:19
Het is de RX 6 :yes:

Nu nog oude denon spul. Echt oud. Wel lekker warm klinkend, maar weinig dynamiek.

de rx6: 2.5 weg, 90db gevoeligheid met diepste laag 38Hz (op papier)
die zie ik eerder als beperkende factor, naast de akoestiek van je luisterplek..

Dat is allemaal leuk. Maar ik moet nog een transistor bak tegenkomen waar ik van ga kwijlen (SA11 kwam wel in de buurt). En die HT bakken staan in datzelfde rijtje. Deze week mooie dingen horen komen uit Marantz en Electrocompaniet. Maar niet zaken waar ik van denk denk: pot domme inruilen die graaf.

Ja maar jij bent verliefd op Graaf en verliefdheid gaat over na 2 jaar wetenschappelijk bewezen dat gaat een stofje in je hersen op en word pas weer bij gevoed door een nieuwe liefde


Dat gaat dit niet voor jouw op John, jij bent in 2 jaar al ongeveer 20 keer van set veranderd / verliefd geworden.  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 20:23:31
oh is dat het? ik zet alvast een kruisje op de kalender dan. kan die glazenbak meteen de deur uit.
Zal t.z.t. wel een glasbak voor de deur hebben.     clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op januari 21, 2012, 20:26:46
Citaat van: John Wx op januari 21, 2012, 20:10:19
Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 17:58:27
Citaat van: still life op januari 21, 2012, 17:39:06
Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 01:29:23
ik zal wel die ene 1% zijn maar ik hoor meer mensen die hetzelfde horen en het niet mooi vinden.

wat je zou moeten horen is de mix ipv vervorming tengevolge v/e scheve combi/brakke akoestiek..   :angel:

CiteerEen 40 watt rotel die over zijn nek gaat op kleine monitors  wordt vrij snel hard en schell.

clipping..

CiteerEen mooie PA instalatie van 1000 wat gaat hard en zuiver. heerlijk.

bedoeld voor open air & grote zalen: minder akoestische beperkingen..

CiteerEen prima luna prologue 1 is wat soft in het hoog. maar je kunt em behoorlijk open gooien zonder luister moeheid.

boizen ?   :-o

Citeerallemaal eigen ervaringen of illusies volgens 99% van de rest.

99% hoort vanalles maar kan het niet duiden => freecard for illusion boulevard..


Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 00:34:55
Als je rock/metal hard draaid kan het schell en plat worden. Een hoop midden, laag wat weg is en cymbals die door je schedel splijten. Dan wil je een amp die wat softer of warmer is dan neutraal.

:no:

gewoon dat plaatje in de vuilzak mikken & gaan luisteren naar een betere mix..  :-D

Citaat van: obiwan op januari 20, 2012, 22:47:19
Het is de RX 6 :yes:

Nu nog oude denon spul. Echt oud. Wel lekker warm klinkend, maar weinig dynamiek.

de rx6: 2.5 weg, 90db gevoeligheid met diepste laag 38Hz (op papier)
die zie ik eerder als beperkende factor, naast de akoestiek van je luisterplek..

Dat is allemaal leuk. Maar ik moet nog een transistor bak tegenkomen waar ik van ga kwijlen (SA11 kwam wel in de buurt). En die HT bakken staan in datzelfde rijtje. Deze week mooie dingen horen komen uit Marantz en Electrocompaniet. Maar niet zaken waar ik van denk denk: pot domme inruilen die graaf.

Ja maar jij bent verliefd op Graaf en verliefdheid gaat over na 2 jaar wetenschappelijk bewezen dat gaat een stofje in je hersen op en word pas weer bij gevoed door een nieuwe liefde


Dat gaat dit niet voor jouw op John, jij bent in 2 jaar al ongeveer 20 keer van set veranderd / verliefd geworden.  :-D

Waarom altijd iemands verleden er weer bij halen zo flauw ik ben gelijk mond dood  shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81


Zoldar

Ik zal es kijken of ik nog statie geld krijg  :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

211

Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 18:56:32
CD's moet je dus niet weggooien. Er immers niets zo fragiels als een computer omgeving. Maar qua geluid en gemak een stap vooruit hoor. En nog goedkoper ook.
qua gemak : ja, qua geluid : nee... :wink:
Zolang je maar geniet....

Jeroen

Heeft er iemand al eens een linn ds gehoord? Dit is een streamer van hoge kwaliteit, linn kwam als eerste met de klimax toen de akurate en als laatste de instap klasse ds en deze echt wel beter als een cd speler die in dezelfde prijs klasse zit maar goed jullie moeten dit eerst zelf gaan luisteren dan oordelen.

Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

TurboMarco

Het maakt in principe geen fuk uit welke versterker je gebruikt voor rock/metal ze klinken namelijk allemaal eender  :wink:  ,je zou wel een zwaardere versterker kunnen nemen als je op een heel hoog volume speelt ,eigenlijk gaat dat voor iedere soort muziek op .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

still life

Citaat van: Marco op februari 14, 2012, 00:52:00
Het maakt in principe geen fuk uit ...

stupid

wat je wil is flinke speakers, die laag zonder verpinken kunnen weergeven..
of het octaaf 40-80Hz goed neerzetten, zonder de bovenliggende aan te tasten (vervormen)..

dat alles, in een lekkere akoestiek & je bent helemaal 'het heertje'  :-D

let there be rock !  HB
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Zoldar

Het is duidelijk: iedereen die het geen f@#k uitmaakt neemt een receiver.  HB
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op februari 14, 2012, 16:29:13
Het is duidelijk: iedereen die het geen f@#k uitmaakt neemt een receiver.  HB

nee die verdomde overspraak als hij op aux staat hoor je de tuner als je de volume hoog zet :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Je kan als je genoegen neemt met minder mogelijkheden net zo goed een stereo versterker nemen ,een Sony Ta-FE370 bijvoorbeeld .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op februari 14, 2012, 17:48:06
Je kan als je genoegen neemt met minder mogelijkheden net zo goed een stereo versterker nemen ,een Sony Ta-FE370 bijvoorbeeld .

wel in zwart en zelf houten zijpaneeltes erop
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Ik zit nog niet in de "alle versterkers klinken eender" modus, maar belangrijk is dat je versterker je speakers volledig onder controle hebben, ook op hogere volumes en dynamischere momenten.
In dit kader acht ik de speakers veel kritischer, want je hebt wel echt neutrale speakers nodig, wat voor veel mensen een kil geluid zal opleveren. Er zijn veel populaire merken die een warme klank hebben en dit gaat met metal meestal mis. Het middengebied wordt dan een brei van geluid (vanwege alles instrumenten die mee doen in dat gebied).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude