Smaug: het gaat inderdaad om diezelfde versterker bij die zaak. Ik heb hem laten reserveren vorige week en na het lezen van jouw topic geannuleerd. Dank voor je topic dus
Ik kreeg wel een heel keurig berichtje terug van die zaak moet ik zeggen.
De 7001 is ook erg mooi en zeker icm die speler. Ideaal dat je zo een mooie stap vooruit bent gegaan! Geniet ervan.
jrm: ik snap waar je op doelt. Maar als het om het 'gaspedaal' gaat; die pm 7200 heeft voldoende reserve en zou dus een veel duurdere serie overbodig en niet meer verkoopbaar maken. Waar zit hem dan dat verschil? Die pm8200 heeft duidelijk minder vermogen en kost meer? Why? Vanwege die ringkern en mooiere uitgangen? Dat verschil is me niet helemaal duidelijk.
John Wx: kijk daar heb ik wat aan. Ik meende namelijk dat de 7200 van 2007 was en de 6010 ose van 2002. Maar even oud dus. De pm7200 van mij heeft destijds een beurtje gehad. Mijn buurman is zeer fervent liefhebber en vertelde me dat de ruststroom verkeerd stond. Na dat afgesteld te hebben klonk hij beter!Die beurt daarvoor was door een speciaalzaak (!) dus zeer slecht of niet uitgevoerd.
Cornelis1921: Dank! Dat bedoelde ik dus ook. Het is een prima apparaat met een zeer mooie klank, maar ik hoor echt wel verschil. Ik vind het geluid echt heel mooi. Helaas heeft de 6010 ose een klein kraakje aan het linkerkanaal als hij 'koud' is. Soms valt hij zelfs even weg. Is zoiets wel op te lossen met het eerder genoemde 'beurtje'?
Ik hoor ook weleens van mensen, dat apparatuur van voor bouwjaar 1995 beter zou moeten zijn kwalitatief. Ondervinden jullie dat ook? Hoe staat het dan met de kwaliteit van de nieuwere apparatuur??
Overigens dank voor de reacties. Leuk om te lezen.