even voorstellen..(mogelijk) fan van Marantz

Gestart door rik, januari 08, 2012, 10:48:15

Vorige topic - Volgende topic

rik

Zo'n 20 jaar geleden begon ik mij te interesseren voor geluid. Dit door een buurman die een klasse A versterker had met elektrostaten. Echt geweldig geluid. Daarna ben ik zelf wat gaan luisteren en kwam toen uit op een harman Kardon surround reciever de avr 25 II.

Na vele jaren trouwe dienst lijkt het erop dat hij het heeft begeven. En nu ben ik op zoek naar wat anders. Nog niets geluisterd en ben er  de afgelopen jaren ook niet zo mee bezig geweest.

Mijn oog is gevallen op de Marantz SR 6005, had eigenlijk altijd wel wat met dit merk. Had ook bijna nog een cd speler van marantz gekocht ivm de goede naam die marantz ook op cd speler gebied had/heeft.

Ik vind het weer leuk om er mee bezig te zijn en zal ook goed rondneuzen op dit forum. Is veel luisterervaring en ervarings kennis aanwezig waar ik ook naar wil luisteren. Ook als later dit jaar andere speakers een optie gaan worden.

Zelf ben ik 43 jaar oud. En kom uit de achterhoek.

Groet,
Rik   

lo

Hallo Rik, welkom op ons mooie forum. Ik wens je veel plezier toe hier en ik hoop dat de info een bijdrage kan leveren aan jou keuzes.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Welkom Rik,

Veel luister, schrijf en lees plezier hier. :-)

En zoals je vaker zult lezen >>>> 

TTIWWP

Groet Whisper  byebye

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Kathan

Hey Rik,

Welkom om dit prachtige forum met zeer behulpzame mensen. Je gaat hier veel nuttige informatie vinden!!

Zo heb ik me onlangs mijn eerste setje aangekocht met behulp van dit forum. Hier hebben ze mij aangeraden om een marantz sr600x aan te schaffen. Eerst had ik ook die sr6005 op het oog (de sr6006 is me te duur), maar toen ik in de winkel stond zag ik dat de sr6004 ook nog te koop is. En de versterker in die reciever is volgens de verkoper gelijk aan de nieuwere modellen, enkel heb je bij deze reciever minder mogelijkheden dan op de recentere modellen (zoals 3D en een paar HDMI-poorten minder). Misschien dat dat voor jou ook wel interessant is, het scheelt toch ook weer ruim 100 euro tov de sr6005. En die heb ik mooi besteed aan mijn speakertjes (+ nog wat extra : :schater:)

Ik kan in elk geval zeggen dat ik enorm tevreden ben met mijn sr6004!! Zeker nadat ik de audyssey heb uitgevoerd.  HB

WilliamB

Hallo Rik, welkom op dit forum, en veel succes met je aankoop.

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

rik

Bedankt alvast voor de reacties. is idd te overwegen om ook de sr 6004 aan te schaffen. Voorlopig is mijn speakeropstelling 2.1. Ik lees overigens ook goede reviews over de onkyo sr nr 808 of de TX nr 609.

Wel lijkt het erop dat de service minder goed is en dat er nogal wat storingen zijn bij de Onkyo. Weet niet of dit klopt?

Weet ook niet hoe ik het verschil ga ervaren tussen mijn vertrouwde harman kardon geluid en Marantz die zoals ik begrijp wat zachter klinkt. Kun je natuurlijk ook weer de juiste luidspreker bij zoeken.  Maar dat kan pas later.

Misschien eerst maar even luisteren ergens, weet iemand nog een goede winkel daarvoor.

Groet,
Rik

TurboMarco

Welkom Rik .

Zelf heb ik nog nooit een storing gehad met een Onkyo ,maar goed ik heb dan ook maar 2 Onkyo's  :-)
Ik heb 3x een defect gehad met 3 verschillende Marantz toestellen ,maar goed ik heb zeker 20 Marantz apparaten gehad  :wink:
Het komt er iig op neer wanneer er van een bepaald merk veel apparaten verkocht zijn + dat er een specifiek forum van bestaat dingen sneller aan het licht komen .
Ook ontstaan veel stroringen door onkunde van de gebruiker ,in dat geval mag je daar een merk niet op afrekenen .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Marantz 81

Welkom hier  :-)

Succes met je zoektoch naar een nieuwe set  byebye

Cornelis1921

hello Ook namens mij: Rik, welkom hier! En voor de rest sluit ik mij bij mijn voorgangers aan. Groet byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

rik

Ik heb aardig wat zitten rondneuzen op deze site...echt veel kennis aanwezig en goede adviezen. Ik moet zeggen dat ik alweer geniet van de voorpret om een andere versterker te zoeken. Neig er zelfs toe om alleen een stereo versterker of receiver aan te schaffen.

Vroeg me af of er meer mensen zijn die na een aantal jaren ht teruggegaan zijn naar alleen stereo? en zo ja hoe beviel dat?
Andersom heb ik ook gelezen dat mensen na periode alleen stereo weer terug willen naar ht. Ik denk dat ik op zich genoegen kan nemen met het geluid alleen over de front speakers.

Ben ook wel gecharmeerd van de ki versies van Marantz. Ik denk dat ik daar beter niet naar kan luisteren want dan ben ik waarschijnlijk verkocht.

Kun je met een (blu ray) dvd speler ook kwalitatief goede cd's afspelen of is hert verschil toch wel groot met een aparte cd speler .En zo ja...is Marantz cd speler dan een goede (en beste) optie? Ik zag (site kieskeurig) dat cambridge audio ook heel goed scoort. Iemand ervaringen mee.

Volgende week met een beetje geluk in apeldoorn wat luisteren..kopen duurt nog even..zeker als ik toch voor de ki wil gaan. Het virus heeft me wel weer te pakken.

Groetjes
Rik byebye 

WilliamB

Waarom niet alle twee ?
Soms kijk ik film, maar kan ook erg genieten van een goede CD in stereo.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Paul

Citaat van: Marco op januari 08, 2012, 12:46:14
Ook ontstaan veel storingen door onkunde van de gebruiker.
Dan was het hier half zo druk en had Stadium III ook niks te doen.  :wink: clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

rik

Citaat van: wbrands op januari 15, 2012, 17:16:09
Waarom niet alle twee ?
Soms kijk ik film, maar kan ook erg genieten van een goede CD in stereo.

Omdat ik voor beiden niet de financiële ruimte heb. Maar wil graag wat meer genieten van muziek in het algemeen. Nu luister en kijk ik vooral naar films en dvd's gewoon via beide front speakers en eigenlijk vind ik dat voldoende. Ik zou nu dus meer kunnen investeren in stereo.

De rear speakers zijn al jaren niet meer geplaatst...eigenlijk ook nooit gemis. Ik heb nog wel een center speacer Elac net als de rear's. Echt weinig gebruikt. Iemand nog interesse in deze speakers?

Groet,
rik