Low Budget v.s. niet zo low budget

Gestart door Zoldar, januari 04, 2012, 23:08:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: Marco op januari 07, 2012, 11:57:31
Ik ben zowiezo meer een fan van oudere cd spelers vanwege de robuuste loopwerken ,denk daarbij aan de CDM4 en de legendarische CDM1  :kwijl:
En dan geef je zomaar je Flips 104 weg dat begrijp ik dan niet.  :no:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Ik heb daar iemand blij mee kunnen maken en dat doet mij goed  :yes: ,hier stond hij te verstoffen .

Binnenkort hoop ik mijn CD75 weer terug te hebben die uitgeleend is aan Maurice
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Mijn marantz cd52 mkII se heb ook uitgeleend aan een vriend. Staat daar prima te draaien. Wat wel opviel in vergelijk met de sa8003 en moon is dat de bass wat ongecontroleerd klinkt en de speler de kluts een beetje kwijt raakt bij luide of komplexe muziek. Werd een beetje schel en de instrumenten minder goed van elkaar te scheiden. Mischien nog es overdoen met lvl matchen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

#33
Citaat van: Marco op januari 07, 2012, 11:23:43
Citaat van: Cornelis1921 op januari 07, 2012, 04:38:08
stupid Als men de onderlinge verschillen toch moeilijk tot niet hoort en onderling vergelijken een hachelijke zaak is, waarom zich dan bekommeren om de setup w.b. de keuze der componenten? byebye, Cor.
Ik denk dat smaak onbetwistbaar ook hier het verschil maakt. Ennn budget natuurlijk.
Uiterlijk.
Verwachte levensduur .
Aantal in/uitgangen .

Zomaar een paar voorbeelden om tot een keuze te komen .

De ene vind een zwarte mooi ,en de ander houd meer van zilver ,vaak moet het ook bij de rest van de apparatuur passen .
:yes: Marco, helemaal waar, doe ik niets vanaf. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Chermon


Zoldar

Porcupin Tree's fear of a blank planet opgezet op de stereo set beneden. Heb de laatste tijd veel op zolder gezeten met de budget set met hetzelfde album op DVD-Audio 24 bit versie.

Ik zou willen dat ik kon zeggen dat het allemaal weinig uitmaakt. Maar dat is niet zo. Ik heb zojuist mijn record gebroken in db. 93 db volgens het niet gecalibreerde spl metertje. Niet slecht voor een amp van 50 watt.

Het mooiste is toch wel hoe hard je kunt spelen met de graaf/triangle set zonder dat het hoog gaat irriteren. Er staat een grotere band te spelen op stadium niveau. Dat kan ik boven met de sony ht/triangle gewoonweg niet reproduceren. Zo los van de speakers.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 16, 2012, 00:12:34
Porcupin Tree's fear of a blank planet opgezet op de stereo set beneden. Heb de laatste tijd veel op zolder gezeten met de budget set met hetzelfde album op DVD-Audio 24 bit versie.

Ik zou willen dat ik kon zeggen dat het allemaal weinig uitmaakt. Maar dat is niet zo. Ik heb zojuist mijn record gebroken in db. 93 db volgens het niet gecalibreerde spl metertje. Niet slecht voor een amp van 50 watt.

Het mooiste is toch wel hoe hard je kunt spelen met de graaf/triangle set zonder dat het hoog gaat irriteren. Er staat een grotere band te spelen op stadium niveau. Dat kan ik boven met de sony ht/triangle gewoonweg niet reproduceren. Zo los van de speakers.

Das logisch komt omdat er de laatste tijd geen was hangt  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Paul

Citaat van: Zoldar op juli 16, 2012, 08:41:31
:schater: notworthy byebye
Nog effe dan gaat John ook aan de buizen, tis nu een kwestie van tijd.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

#39
De Sony STR-DA1200ES staat nu beneden als HT amp te draaien. Ik heb voor de grap een keer vergeleken met de Graaf. Om de niveau verschillen zo veel mogelijk uit te bannen heb ik de amps op 88.7 db afgesteld met een sinus toon. Bron was de DAC die gebalanceerd de Graaf aanstuurd en single ended naar de Sony. Ik heb maar 1 nummer geluisterd van Porcupine tree's FOBP (24/48 DVD audio rip)

Eerst de Sony en dan de graaf (koud). Eerste indruk was dat er niet eens zo veel verschillen waren. Ik ga lid worden van de blauwe beweging, dacht ik ff. Nee, die Sony is een prima amp, fris, dynamisch en in controle van de speakers. Geluid kwam ook goed los van de speakers. De Graaf was wat ingetogener in het hoog, maar wat er aan werd geslagen was ook beter uit de miz te horen. Details in het stereobeeld stonden makkelijker voor je. Ik kon meer details horen op een relaxter manier, het vloeide natuurlijker de kamer in.

Jammer dat de Sony zo'n slechte bass EQ systeem heeft (itt tot audyssey), want het versterker gedeelte is dik in orde en beter dan wat ik van onkyo heb gehoord in deze kamer (voor grofweg hetzelfde budget).


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden