Citaat van: Janver op augustus 07, 2012, 22:14:17
Stupid
Wat is doorslaggevend geweest?
De rust in het geluid. De XS klinkt veel rustiger dan de 5I. Ook is de laagweergave het beste. Hieronder een korte samenvatting van de test:
Gebruikte componenten: Marantz SA7003, Dynaudio Excite en diverse versterkers.
NAD356BEE: Dit was de meest neutrale amp van het geteste gezelschap. Stereobeeld is goed met een duidelijke definitie, maar niet zo breed. Goed strak laag met een teruggetrokken stemweergave. en een goede hoogweergave. Geen goede amp als je opzoek bent naar een energiek en levendig geluid.
RA1520: Goede laag weergave en een goede stemweergave.. Het hoog is niet zo beleefd als bij de nad, maar is wel energieker. Stereobeeld is erg smal en komt niet los van de speakers
PM7004: Ik blijf bij mijn eerdere opmerkingen over deze versterker. Het hoog is prima, maar erg op de achtergrond. Hetzelfde geld voor de bas. hierdoor lijkt er te veel focus te liggen op het middengebied. Stereobeeld is breed met duidelijke definitie van instrumenten.
Nait5I:Goede hoogweergave die muziekaal is en sprankelend. Middengebied dat erg duidelijk en meeslepend is. Laagweergave is goed en strak, maar lijkt iets te missen, ik kan niet aangeven wat dit precies is. Stereobeeld is erg mooi en komt ook mooi los van de speakers.`
NaitXS: Dit vond ik de mooiste (en de duurste) versterker. Het hoog is sprankelend en muzikaal, maar toch rustiger dan dat van de NAIT5I. Het midden gebied is erg mooi zonder scherp te zijn. Er is een geweldig laag dat strak is en helemaal in evenwicht met de rest van het spectrum.