Set van Mark: Croft Micro 25 en Series 7 gearriveerd!!!

Gestart door the limp man, januari 04, 2012, 13:28:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jrm

Citaat van: the limp man op augustus 03, 2012, 22:27:35
Nee.  Ik heb de test niet blind uitgevoerd.  Dat doe ik eigenlijk nooit. 

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk

Dan betwijfel ik oprecht dat je de verschillen echt waarneemt, ja wel het uiterlijk, maar het geluid? :no:

Nee, ik wil geen discussie oprakelen, maar als je tevreden bent, dan vooral blijven genieten van hetgeen je gekozen hebt! HB

Het is immers jouw keuze,  :yes:

Janver

Citaat van: the limp man op augustus 04, 2012, 12:16:09
Nee ik heb de naim nog niet in huis. En de xs is eigenlijk buiten budget.

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk

Maar je hebt hem wel geluisterd op je eigen speakers?
Hier kan uw reclame staan!

the limp man

Citaat van: Janver op augustus 04, 2012, 14:16:13
Maar je hebt hem wel geluisterd op je eigen speakers?

Ja. Altijd.

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk

Janver

Dan moet het toch goed zijn!

Misschien is de XS wel beter voor je speakers, maar ja...het moet wel budgettair kunnen.

Ik zou niet twijfelen,maar genieten!
Hier kan uw reclame staan!

TurboMarco

http://www.stereophile.com/content/dynaudio-excite-x12-loudspeaker-measurements

In combinatie met de Naim zou het best wel goed komen ,echter behoorlijk luid spelen zonder vervorming zit er niet in .

Zelf draai ik op het moment met 2x35 Watt icm luidsprekers die een rendement hebben van 82db ,zo hou je iig de buurtjes te vriend  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

ben je van je geloof gevallen marco?   :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

the limp man

Citaat van: Marco op augustus 04, 2012, 16:10:51
http://www.stereophile.com/content/dynaudio-excite-x12-loudspeaker-measurements

In combinatie met de Naim zou het best wel goed komen ,echter behoorlijk luid spelen zonder vervorming zit er niet in .

Zelf draai ik op het moment met 2x35 Watt icm luidsprekers die een rendement hebben van 82db ,zo hou je iig de buurtjes te vriend  :-D

Ik denk zelf dat je het mis hebt. Als de nait5i mijn dyns niet kan aansturen, vreet ik mijn interlink op.

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk

Cornelis1921

Citaat van: the limp man op augustus 05, 2012, 16:17:31
Ik denk zelf dat je het mis hebt. Als de nait5i mijn dyns niet kan aansturen, vreet ik mijn interlink op.

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk
Nu, smakelijk eten Mark! :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

the limp man

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 05, 2012, 16:28:13
Nu, smakelijk eten Mark! :-D


Ik speel op een slaapkamer. Dus daarom denk ik dat het een goede combi is.  Met de brio r was het ook geen probleem.
Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk

Cornelis1921

Citaat van: the limp man op augustus 05, 2012, 18:36:17

Ik speel op een slaapkamer. Dus daarom denk ik dat het een goede combi is.  Met de brio r was het ook geen probleem.
Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk
Als je niet al te moeilijke speakers hebt mag het geen probleem zijn voor de NAIM.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Citaat van: the limp man op augustus 05, 2012, 16:17:31
Ik denk zelf dat je het mis hebt. Als de nait5i mijn dyns niet kan aansturen, vreet ik mijn interlink op.

Uhh.........eet smakelijk  :-D

Anyway wil je beweren dat metingen van de speakers niet kloppen ?? ,heb je andere metingen die het tegendeel bewijzen dan zie ik ze graag tegemoed .

En lees svp mijn bijdrage nog eens goed dan zal je zien dat ik nooit heb beweerd dat die Naim niet in staat de luidsprekers in kwestie aan te kunnen sturen .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op augustus 05, 2012, 10:42:41
kan niet hard genoeg
o jawel daar heb ik zat andere middelen voor   8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

the limp man

Citaat van: Marco op augustus 05, 2012, 23:31:43
Uhh.........eet smakelijk  :-D

Anyway wil je beweren dat metingen van de speakers niet kloppen ?? ,heb je andere metingen die het tegendeel bewijzen dan zie ik ze graag tegemoed .

En lees svp mijn bijdrage nog eens goed dan zal je zien dat ik nooit heb beweerd dat die Naim niet in staat de luidsprekers in kwestie aan te kunnen sturen .

In die metingen staat een hoop Hocus Pocus, maar misschien ligt dat wel aan mij. Wat ik daar lees is dat de Excites beter presteren op een versterker met meer power. Wat jij zegt is dat de Naim de Dyns niet aankan als er op hoge volumes gespeeld wordt (dan heb ik het idee al dat de combi niet gaat werken), maargoed alles is relatief natuurlijk.

Anyhoe, naar aanleiding van je opmerking heb ik besloten om de Naim Nait 5I te vergelijken met de Nait XS