Set van Mark: Croft Micro 25 en Series 7 gearriveerd!!!

Gestart door the limp man, januari 04, 2012, 13:28:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jrm


Zoldar

ja! die ringkern trafo, zo groot als een pannekoek. mooi man.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

thepioneer

Mooi hoor , al ziet hij er uiterlijk net zo uit als de 5i :)

Ik vindt het altijd zo bijzonder hoe het gebouwd is. Je ziet dat het net als meridian en andere vaak engelse merken bijzonder simpel gebouwd is. Er zit eigenlijk weinig in het kastje, maar de prestaties zijn enorm.

Bij mij rest dan de vraag, waar die japanners er dan 10x zoveel in stoppen voor vaak mindere weergave


Veel plezier ermee
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

the limp man

Citaat van: Janver op augustus 07, 2012, 22:14:17
Stupid HB

Wat is doorslaggevend geweest?

De rust in het geluid. De XS klinkt veel rustiger dan de 5I. Ook is de laagweergave het beste. Hieronder een korte samenvatting van de test:

Gebruikte componenten: Marantz SA7003, Dynaudio Excite en diverse versterkers.

NAD356BEE: Dit was de meest neutrale amp van het geteste gezelschap. Stereobeeld is goed met een duidelijke definitie, maar niet zo breed.  Goed strak laag met een teruggetrokken stemweergave. en een goede hoogweergave. Geen goede amp als je opzoek bent naar een energiek en levendig geluid.

RA1520: Goede laag weergave en een goede stemweergave.. Het hoog is niet zo beleefd als bij de nad, maar is wel energieker. Stereobeeld is erg smal en komt niet los van de speakers

PM7004: Ik blijf bij mijn eerdere opmerkingen over deze versterker. Het hoog is prima, maar erg op de achtergrond. Hetzelfde geld voor de bas. hierdoor lijkt er te veel focus te  liggen op het middengebied. Stereobeeld is breed met duidelijke definitie van instrumenten.

Nait5I:Goede hoogweergave die muziekaal is en sprankelend. Middengebied dat erg duidelijk en meeslepend is. Laagweergave is goed en strak, maar lijkt iets te missen, ik kan niet aangeven wat dit precies is. Stereobeeld is erg mooi en komt ook mooi los van de speakers.`

NaitXS: Dit vond ik de mooiste (en de duurste) versterker. Het hoog is sprankelend en muzikaal, maar toch rustiger dan dat van de NAIT5I. Het midden gebied is erg mooi zonder scherp te zijn. Er is een geweldig laag dat strak is en helemaal in evenwicht met de rest van het spectrum.

WimPeu

Gefeli man. Erg mooi en chique spul dat Naim.  :kwijl:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Jeroen

NaitXS: Dit vond ik de mooiste (en de duurste) versterker. Het hoog is sprankelend en muzikaal, maar toch rustiger dan dat van de NAIT5I. Het midden gebied is erg mooi zonder scherp te zijn. Er is een geweldig laag dat strak is en helemaal in evenwicht met de rest van het spectrum.
[/quote]

Mooi omschreven, dat is precies wat mijn supernait ook doet.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Cornelis1921

Citaat van: WimPeu op augustus 08, 2012, 13:22:16
Gefeli man. Erg mooi en chique spul dat Naim.  :kwijl:
Ook vanuit het Leidse! byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

the limp man

Dankjewel. Nu even kijken of dat in mijn ruimte net zo goed klinkt.

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk

the limp man

We zijn nu een week verder en de naim begint nu aardig los te komen. Echt een muzikale versterker! Het is de eerste keer dat ik mijn sub niet mis als ik m uit heb staan. Lekker strak laag. Stemmen zijn erg expressief zonder scherpte het het hoog is helder en absoluut niet vermoeiend.

the limp man

Ik heb een vraag voor jullie: Ik ben eigenlijk opzoek naar een mooie digitale interlink van PC Naar DAC. Nu wil ik hier geen discussie over welke variant beter is (optisch of Coax). Nu heb ik een optische kabel van Van Den Hul gezien: De Optikoppeler (of zoiets)

Wat is een goede Coaxiale tegenhanger, want die kan ik maar niet vinden (behalve kabels van Monster). Ik zat te denken aan een budget van 100 euro. 2e hands is geen probleem.

Jeroen

Hoi, ik heb er een van audioquest met dbs wat die kost weet ik zo even niet maar als je wilt kijk dat wel even na.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

the limp man

Citaat van: Jeroen op september 19, 2012, 22:23:46
Hoi, ik heb er een van audioquest met dbs wat die kost weet ik zo even niet maar als je wilt kijk dat wel even na.

Gr. Jeroen


Hartelijk dank!

Even een impressie van hoe de set thuis speelt.

Audioquest Cinnamon USB
Vdac MK2 met BOTW voeding
MGK226 DIY interlink
Naim Nait XS
Van Damme luidsprekerkabel.
Dynaudio Exicite X12


Dit is de eerste versterker die ik gehoord heb waarbij muziekale weergave duidelijk voorop staat. Wat swingt deze versterker. Mooi hoog dat niet vermoeid, maar toch sprankelend is.
Het midden is expressief zonder een spoortje van scherpte. Doch er is genoeg expressie op stemmengebied.
Bas is strak en snel, op dit gebied is de naim een enorme verbetering op alles wat ik ooit gehoord heb, maar dat is een kenmerk van de naim sound denk ik.

the limp man

Startpost aangepast en fotos togevoegd.En Naim Naca5 binnen!!

xander32

Citaat van: the limp man op oktober 28, 2012, 21:18:34
Startpost aangepast en fotos togevoegd.En Naim Naca5 binnen!!
En, wat heeft deze gebracht, wat doet deze anders dan de voorgaande kabel ¿

the limp man

Meer rust in het hoog.  Meer uitgesproken midden.  Maar de grootste verbetering is te horen in het laag. Er meer PRAT en een strakker laag.