Hoi Cor, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik kan de Croft/ Harbeth combo niet donker of warm noemen. Vooral erg transparant, en er wordt weergegeven wat er er door de artiest opgenomen is en niet meer of minder. Andere sets die deze eigenschap hebben vindt ik persoonlijk minder mooi, want vaak wordt het er dan niet beter op, maar de Harbeth/Croft./Metrum combo geeft dit op een bepaalde manier weer zodat het toch nog leuk is om naar te luisteren. En het middengebied is zo mooi, dat heb ik nog nooit ervaren in een andere set, het klinkt loepzuiver en nooit vermoeiend.
Wat betreft de DT880 vs de HD600: Ik heb ze allebei tergelijkertijd in mijn bezit gehad.. Daarom was ik erg benieuwd naar je ervaringen. Ik heb ze beluisterd op een Little Dot MK3 en op mijn bottlehead Crack. kort door de bocht: ik vond de DT880(600ohm) met alle opnames beroerd klinken. Totaal geen emotie en het laag staat niet in verhouding tot de rest van het spectrum. Het is de Focal onder de hoofdtelefoons zeg maar.