Set van Mark: Croft Micro 25 en Series 7 gearriveerd!!!

Gestart door the limp man, januari 04, 2012, 13:28:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: the limp man op juli 22, 2012, 15:39:26
Update:



Wat een slechte foto op mijn verjaardag  :-D  mooi ding
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

the limp man

Alsnog gefeliciteerd John WX. Ik heb morgen een demo gepland om de Naim Nat 5I te beluisteren.

the limp man

NAIM NAT 5I , Denon DCD, Dynaudio Excite X12

De Naim was erg goed. Sprankelend hoog zonder vermoeid te worden stemmen die erg duidelijk waren zonder scherp te worden en een strak laag.

Ook nog vergeleken met de RA1520, PM7004 en NAD C356BEE

De PM7004 kwam het dichtst in de buurt bij de naim, maar wist niet te boeien. Als ik het geluid zou moeten omschrijven dan zou ik zeggen dat het beleeft en saai was. De rotel was absoluut niet beleefd en saai, maar had een iets meer ingetogen hoog dan de Naim en was sprankelender dan de Marantz. Qua stemweergave was de naim het beste en de NAD de slechtste. Laag zat bij alle vier de versterkers wel goed.

eindstand:


1. Naim
2. Rotel
3. Marantz
4. NAD

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

"Mark goes Naim"   :evil:


Foei, van het forum af en snel !





:wink:

the limp man

 :cry: Ik ga al, ik ga al. :cry:

Ik Heb ze vergeleken hoor. De Naim en de Marantz, maar NAIM was toch echt beter. Wie van jullie Marantz-O-fielen heeft welleens naim gehoord?


lo

Ik heb wel eens Naim in combi met Naim speakers gehoord. Klonk niet verkeerd echter deze persoon had een heleboel extra elektronica tussen zijn versterker en speakers zitten waardoor de kwaliteit, in mijn oren, duidelijk afnam.

Ik denk dat er een heleboel mooie merken zijn, waaronder naim. Maar tsja, tis hier een marantzforum hè.... :schater: :schater: :-D

Nee hoor, maakt niets uit met wat voor gear je speelt. Als je d'r maar lol aan beleeft en je verhalen hier blijft posten.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

the limp man

Ik ben alleen aan het twijfelen gebracht want er wordt gezegd dat de Naim Nat 5i mijn dynaudio excite speakers niet kan aansturen. Daarvoor zou ik dan een Nait XS moeten kopen.

mountainbiker

Citaat van: the limp man op augustus 02, 2012, 09:12:34
NAIM NAT 5I , Denon DCD, Dynaudio Excite X12

De Naim was erg goed. Sprankelend hoog zonder vermoeid te worden stemmen die erg duidelijk waren zonder scherp te worden en een strak laag.

Ook nog vergeleken met de RA1520, PM7004 en NAD C356BEE

De PM7004 kwam het dichtst in de buurt bij de naim, maar wist niet te boeien. Als ik het geluid zou moeten omschrijven dan zou ik zeggen dat het beleeft en saai was. De rotel was absoluut niet beleefd en saai, maar had een iets meer ingetogen hoog dan de Naim en was sprankelender dan de Marantz. Qua stemweergave was de naim het beste en de NAD de slechtste. Laag zat bij alle vier de versterkers wel goed.

eindstand:


1. Naim
2. Rotel
3. Marantz
4. NAD
Er staan geen prijzen bij deze test.Heb je de test blind uitgevoerd?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

xander32

Citaat van: the limp man op augustus 03, 2012, 12:16:24
:cry: Ik ga al, ik ga al. :cry:

Ik Heb ze vergeleken hoor. De Naim en de Marantz, maar NAIM was toch echt beter. Wie van jullie Marantz-O-fielen heeft welleens naim gehoord?
Redelijk recent een Naim pre en ev op Harbeth Monitor 30 en een anderhalf jaar terug Naim XS op Neat Motive 2. Beide keren was ik onder de indruk van het natuurlijke, vloeiende en levendige geluid :yes:.

the limp man

Citaat van: mountainbiker op augustus 03, 2012, 20:13:54
Er staan geen prijzen bij deze test.Heb je de test blind uitgevoerd?

Nee.  Ik heb de test niet blind uitgevoerd.  Dat doe ik eigenlijk nooit. 

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk

Jeroen

Wie van jullie Marantz-O-fielen heeft welleens naim gehoord?
[/quote]

Hoi, ik gebruik zelf een Naim Supernait in combinatie met een een Marantz receiver (naim stereo en marantz voor film) en daar ben ik super blij mee want daar komt een bak geluid uit. De supernait levert maar 80watt en dat lijkt weinig maar is het zeker niet. Sommige zullen wel denken daar heb je hem weer met zijn gepromoot van Naim maar voor mij is dit schot in de roos zeker in combinatie met mijn linn majik 140 luidsprekers.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Cornelis1921

@Mark: vooral zo lekker doorgaan... ook met het actief lid blijven van dit forum! Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Janver

Citaat van: the limp man op augustus 03, 2012, 16:43:50
Ik ben alleen aan het twijfelen gebracht want er wordt gezegd dat de Naim Nat 5i mijn dynaudio excite speakers niet kan aansturen. Daarvoor zou ik dan een Nait XS moeten kopen.

Je luistert nu toch al met de Nait 5i; hoe bevalt dat?

Ik lees eigenlijk overal dat de 5i aardig wat speakers kan aansturen. De Dynaudio's zijn volgens mij niet de meest extreme speakers.

Als je de XS nog kunt testen op je eigen set, zou ik het wel proberen. Maar de adviesprijs is wel weer 750 euro meer!
Hier kan uw reclame staan!

the limp man

Citaat van: Janver op augustus 04, 2012, 08:52:43
Je luistert nu toch al met de Nait 5i; hoe bevalt dat?

Ik lees eigenlijk overal dat de 5i aardig wat speakers kan aansturen. De Dynaudio's zijn volgens mij niet de meest extreme speakers.

Als je de XS nog kunt testen op je eigen set, zou ik het wel proberen. Maar de adviesprijs is wel weer 750 euro meer!

Nee ik heb de naim nog niet in huis. En de xs is eigenlijk buiten budget.

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk