Warm geluid ?

Gestart door CBdicX, december 24, 2011, 18:47:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Zelfs BMW stapt af vd 6 in lijn machines ,uiteindelijk zijn ze er ook achter dat je met een kleine 4 pitter + turbo meer uit een blok haalt  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WilliamB

Citaat van: Marantz 81 op december 29, 2011, 23:33:41
Het is verder denk ook echt wat je wilt stereo of HT

Daarover zijn ook altijd eindeloze discussie,s   :schater:

Ik vindt het allebei mooi  :yes: maar voor de weergave van muziek gaat er naar mijn smaak niks boven een stereo set , een ander is helemaal in zijn nopjes met zijn HT set voor stereo weegave en heeft dan verder niks te wensen ,dan denk ik vindt met een dvd klinkt het geweldig maar met muziek weergave vindt ik het allemaal tegenvallen
Helemaal gelijk.

Zit nu te luisteren naar Norah Jones in stereo ( stereo versterker ) Lux.50 watt
Ga ik een film kijken dan gebruik ik mijn SR7005
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Haha  ,ach ja een gevoel ervaring is soms ook moeilijk uit te leggen in woorden

Ik heb echt wel zitten genieten van jou set  :yes:

Belangrijkste is toch wel dat je geniet van wat je hebt staan en kunt betalen :-) maar toch vindt ik het wel interresant dat je er nu zo over denkt omdat de speaker/versterker testen verglijken die je gedaan hebt wel duidelijke verschillen hoorde en dat goed kon omschrijven

TurboMarco

Mwa het gaat mij niet zozeer wat ik kan betalen ,ik heb eerder een complete set gehad met een nieuwprijs van dik 25000 ouderwetse guldens en ik was nog niet tevreden over het geluid .

De testen die ik eerder heb uitgevoerd zijn net zo waarheidsgetrouw als de bijbel ,het geloof en autosuggestie die daarmee gepaard gaat mag je ook niet onderschatten .
Hoewel ik nog steeds verschillen hoor zijn ze van die aard dat het minimaal is en wat bijna altijd te wijten is niveau verschillen van zowel de uitgangspanning van verschillende bronnen + de stand van de volumeknop .

Ik hoor ook geen grote verschillen met de Onkyo TX-SR604 en de TX-NR1007 ....in standje pure direct welteverstaan ,door de Audyssey XT is het verschil juist weer mega groot en dat bevalt mij uitermate goed dat ik nooit geen dedicated stereo versterker meer wil hebben .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32



... voor een warm geluid !


:-D Sander.

Zoldar

Ik ga mijn buisjes weer opstoken jongens.

ff wat kolen scheppen.
aanmaakblokjes pakken
en hoppa, zo onder het rek aanmaken die handel

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

http://www.avblog.nl/woordenboek/w/warm-geluid/

CiteerAls een systeem, of een los component, wordt omschreven als de in principe subjectieve term 'met een warm geluid', wil dat meestal zeggen dat de lagere middentonen goed aanwezig zijn in het geluid.

:angel:

Ook word een warm geluid wel eens geassocieerd met een wollig klankkarakter  :-P

Daarnaast komen er ieder jaar weer nieuwe benoemingen annex kreten bij verzonnen door audiofielen  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin


Zoldar

#113
ja ja de HT boys zijn weer los hoor  :mrgreen:. zet je wintermuts en oorwarmers maar aan.  byebye

Het is de match speaker amp bron die het geluid maakt. Zo was ik krap 3 jaar geleden op zoek naar een mooi CD speler om te gebruiken als bron voor de AKG K701 hoofdtelefoon.

Die AKG is gort en gort droog. Zit geen xtra randje bass, vet, warmte of wat dan ook aan. Wel lekker helder en eerlijk geluid.

In de winkel 3 spelers achter elkaar gelusiterd: een Cambridge Audio 840 geloof ik, een pioneer pd en de Marantz SA8003. Ik en mijn maatje met dezelfde headphones. We vonden allebei de Cambridge icm met de AKG te fel, droog en een beetje aan de schelle kant. De marantz had iets "warmers" aan de sound. Of gewoon wat meer bloom in het mid bass gebied. En dat klonk wel zo prettig.

Zet een senheiser op je kop en je hebt het tegenover gestelde. Die zijn zelf al wat warmer en softer in het hoog en midden gebied.

Dus laat je niks wijs maken door de Ht boys. Die zijn door de vele SPL's al een beetje doof geworden. Dat krijg je als met 118db je hoofd in de sub woofer steekt. :evil: 

zegt de ene HT'er tegen de ander

"ik hoor helemaal geen verschil!!" (boenke boenke)
"wat!?" (boenke beonke)
"ik ook niet!!" 
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

still life

Citaat van: Zoldar op december 30, 2011, 13:01:24Het is de match speaker amp bron die het geluid maakt.

de speakerload moet idd matchen met de versterking

je grootste (onzichtbare) vriend/vijand is de akoestiek  :angel:
wat de klank/prestaties van je speakers maakt danwel breekt..   :evil:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

CBdicX

Citaat van: Zoldar op december 30, 2011, 13:01:24
ja ja de HT boys zijn weer los hoor  :mrgreen:. zet je wintermuts en oorwarmers maar aan.  byebye

Het is de match speaker amp bron die het geluid maakt. Zo was ik krap 3 jaar geleden op zoek naar een mooi CD speler om te gebruiken als bron voor de AKG K701 hoofdtelefoon.

Die AKG is gort en gort droog. Zit geen xtra randje bass, vet, warmte of wat dan ook aan. Wel lekker helder en eerlijk geluid.

In de winkel 3 spelers achter elkaar gelusiterd: een Cambridge Audio 840 geloof ik, een pioneer pd en de Marantz SA8003. Ik en mijn maatje met dezelfde headphones. We vonden allebei de Cambridge icm met de AKG te fel, droog en een beetje aan de schelle kant. De marantz had iets "warmers" aan de sound. Of gewoon wat meer bloom in het mid bass gebied. En dat klonk wel zo prettig.

Zet een senheiser op je kop en je hebt het tegenover gestelde. Die zijn zelf al wat warmer en softer in het hoog en midden gebied.

Dus laat je niks wijs maken door de Ht boys. Die zijn door de vele SPL's al een beetje doof geworden. Dat krijg je als met 118db je hoofd in de sub woofer steekt. :evil: 

zegt de ene HT'er tegen de ander

"ik hoor helemaal geen verschil!!" (boenke boenke)
"wat!?" (boenke beonke)
"ik ook niet!!"

Ik deel na deze dag dezelfde mening en dat er wel verschil in merken onderling zit.
Waarom ook niet, anders is het alleen maar letten op het uiterlijk........
Ik ga definitief over op ALLEEN STEREO na een uitgebreide luister sessie met een blu-ray van Spiderman 3, met de nodige surround effecten, die ik dus niet mis met stereo.
Het geluid vliegt zo-wie-zo in de rondte met dit soort fims en iik werdt ziek van al die verschillende audio modes, nu heb ik er 1, Stereo punt uit. (en mijn vrouw ook blij.....)
Ik heb net een set Infinity Cascade model 9 (surround speakers) en een neiuwe Jamo C60 op MP gezet, iki pak nu door en trap die surround handel eruit.Wel hou ik de Integra DTR 70.2 die nu als een soort voor versterker zijn werk doet via font pre-out, de Marantz neemt het geluid voor zijn rekening.

CBdicX

Citaat van: still life op december 30, 2011, 13:15:45
Citaat van: Zoldar op december 30, 2011, 13:01:24Het is de match speaker amp bron die het geluid maakt.

de speakerload moet idd matchen met de versterking

je grootste (onzichtbare) vriend/vijand is de akoestiek  :angel:
wat de klank/prestaties van je speakers maakt danwel breekt..   :evil:

O nee he, toch niet weer Audyssey....... :wink:
Ben net blij dat ik ook die vaarwel zeg, heeft voor mij trouwens nooit echt lekker gewerkt

still life

Citaat van: CBdicX op december 30, 2011, 13:20:16
Citaat van: still life op december 30, 2011, 13:15:45
Citaat van: Zoldar op december 30, 2011, 13:01:24Het is de match speaker amp bron die het geluid maakt.

de speakerload moet idd matchen met de versterking

je grootste (onzichtbare) vriend/vijand is de akoestiek  :angel:
wat de klank/prestaties van je speakers maakt danwel breekt..   :evil:


O nee he, toch niet weer Audyssey....... :wink:
Ben net blij dat ik ook die vaarwel zeg, heeft voor mij trouwens nooit echt lekker gewerkt

het staat je vrij om ADSY al dan niet te gebruiken hoor..
gewoon even in P.direct schakelen & je krijgt meteen met de aanwezige akoestiek te maken  :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

CBdicX

Graag nog een andere vraag aan een versterker techneut.

Zoals gezegd heb ik nu de marantz 6003 aangesloten op de L-R pre-out van de Integra.
Maar ik heb nog een 2e versterker staan in mijn PC hoek, een Behringer A500 die 2 kleine speakers aanstuurt.
Kan ik probleemloos de pre-our L-R splitsen met 2x RCA Y-spltter zodat er 1x L-R naar de A500 gaat, en 1x L-R naar de 6003 ?

CBdicX

Citaat van: still life op december 30, 2011, 13:25:51
Citaat van: CBdicX op december 30, 2011, 13:20:16
Citaat van: still life op december 30, 2011, 13:15:45
Citaat van: Zoldar op december 30, 2011, 13:01:24Het is de match speaker amp bron die het geluid maakt.

de speakerload moet idd matchen met de versterking

je grootste (onzichtbare) vriend/vijand is de akoestiek  :angel:
wat de klank/prestaties van je speakers maakt danwel breekt..   :evil:


O nee he, toch niet weer Audyssey....... :wink:
Ben net blij dat ik ook die vaarwel zeg, heeft voor mij trouwens nooit echt lekker gewerkt

het staat je vrij om ADSY al dan niet te gebruiken hoor..
gewoon even in P.direct schakelen & je krijgt meteen met de aanwezige akoestiek te maken  :-D

Yep, en dat werkt bij prima, ik heb nu alles op de Integra in Direct mode staan, internet radio, muziek files van de HDD, TV en Blu-ray, klinkt prima   :-D