Warm geluid ?

Gestart door CBdicX, december 24, 2011, 18:47:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Citaat van: CBdicX op december 29, 2011, 22:48:30
Citaat van: Marantz 81 op december 29, 2011, 22:44:11
Heeft met leeftijd staat en aanbod te maken

Sorry, ik bedoelde het prijs verschil tussen de 6003 en een exoot zoals de PM15s1.......

Ja naar mijn mening wel  :-)

CBdicX

Citaat van: John Wx op december 29, 2011, 22:49:27
Citaat van: CBdicX op december 29, 2011, 22:36:42
Citaat van: Marantz 81 op december 29, 2011, 22:26:51
Citaat van: CBdicX op december 29, 2011, 22:19:17
Citaat van: John Wx op december 29, 2011, 21:44:09
o jee


over op stereo en dan naar een PM15 dan een PM11



hij heeft het ook

lekkere bedragen voor de PM15 en PM11, dan zal ik toch even langs een bank moeten gaan met een bivakmuts op....... :-D

2 de hands markt in de gaten houden  byebye

pm15s1 tussen 650 en 900 aangeboden

Zou er nou zoveel geluids verschil in zitten die dit soort verschil in bedragen rechtvaardigd ?


dat is zo persoonlijk ik zelf zou bijvoorbeeld nooit gedaan hebben wat jij hebt gedaan omdat ik de "overtuiging" heb dat het een downgrade is terwijl jij het een upgrade vind en mooier vind klinken


dat is het enige wat telt


ik zelf vind dat alleen speakers een verschil maken maar een versterker niet of cd speler dat zijn zulke kleine verschillen en dat is het voor mij niet eens goed of slecht maar meer iets anders

ok, begrijp ik, maar als je puur naar geld gaat kijken, en naar de verkoop prijzen kijkt toen beide modellen op de markt kwamen, dan betaal ik per kanaal en per Watt meer voor de Marantz dan de Integra. (voor wat dat waard is)
Maar dat is geld, waar het mij om ging was om dat marantz gevoel erin te krijgen en waarschijnlijk zit er een deel tussen de oren, en dan is dit een betaalbare mannier om dat te bereiken.
Als ik definitief over ga op puur Stereo wil ik niet af van de Integra want dat is werkelijk een electronische toverdoos, net als de hogere Onkyo modellen.
Wel zou ik overwegen om een zwaardere versterker te nemen, de 6003 zit nu reeds op 70%, de Integra op ca. 40% bij normaal gebruik, maar dat gaat omhoog bij film en dan ga ik meer en meer gain in de 6003 pompen en dat houd een keertje op natuurlijk, denk dat ik nu aardig op de grens zit.

Marantz 81

#92
Die watjes zeggen niet zoveel hoor  :no:

Als ik mijn dynaudio,s aansluit op een 110 wat ht reciever heb ik zoiets van  :gaap:

en dan weer aansluit op de pm15s1 ,wat een kracht dynamiek controle diepte en stereo beeld klank

JohnWx

Citaat van: CBdicX op december 29, 2011, 23:02:23
Citaat van: John Wx op december 29, 2011, 22:49:27
Citaat van: CBdicX op december 29, 2011, 22:36:42
Citaat van: Marantz 81 op december 29, 2011, 22:26:51
Citaat van: CBdicX op december 29, 2011, 22:19:17
Citaat van: John Wx op december 29, 2011, 21:44:09
o jee


over op stereo en dan naar een PM15 dan een PM11



hij heeft het ook

lekkere bedragen voor de PM15 en PM11, dan zal ik toch even langs een bank moeten gaan met een bivakmuts op....... :-D

2 de hands markt in de gaten houden  byebye

pm15s1 tussen 650 en 900 aangeboden

Zou er nou zoveel geluids verschil in zitten die dit soort verschil in bedragen rechtvaardigd ?


dat is zo persoonlijk ik zelf zou bijvoorbeeld nooit gedaan hebben wat jij hebt gedaan omdat ik de "overtuiging" heb dat het een downgrade is terwijl jij het een upgrade vind en mooier vind klinken


dat is het enige wat telt


ik zelf vind dat alleen speakers een verschil maken maar een versterker niet of cd speler dat zijn zulke kleine verschillen en dat is het voor mij niet eens goed of slecht maar meer iets anders

ok, begrijp ik, maar als je puur naar geld gaat kijken, en naar de verkoop prijzen kijkt toen beide modellen op de markt kwamen, dan betaal ik per kanaal en per Watt meer voor de Marantz dan de Integra. (voor wat dat waard is)
Maar dat is geld, waar het mij om ging was om dat marantz gevoel erin te krijgen en waarschijnlijk zit er een deel tussen de oren, en dan is dit een betaalbare mannier om dat te bereiken.
Als ik definitief over ga op puur Stereo wil ik niet af van de Integra want dat is werkelijk een electronische toverdoos, net als de hogere Onkyo modellen.
Wel zou ik overwegen om een zwaardere versterker te nemen, de 6003 zit nu reeds op 70%, de Integra op ca. 40% bij normaal gebruik, maar dat gaat omhoog bij film en dan ga ik meer en meer gain in de 6003 pompen en dat houd een keertje op natuurlijk, denk dat ik nu aardig op de grens zit.

die % zeggen niks is per merk en type verschillend hoe de stapjes zijn per volume regelaar

wat je zegt is wel heel belangrijk is een goed gevoel bij iets hebben  :yes:

vraag maar aan Marantz81 = 52se  notworthy

ik heb het met Sony ES en met MARANTZ CD-80 en PM-80
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Kijk je hebt het nu zelf ondervonden.
Jij hoort verschil
Dat verschil bevalt je zo veel dat er voor wilt betalen
Hoeveel is helemaal aan jou.

Je hebt natuurlijk geen duizenden euro's nodig om nirvana te bereiken.
Zat gister naar een Project Genie/Prima Luna P one/Wharfedale doamond 10.1 setje te luisteren. Alles bij elkaar voor iets meer dan 1000 euro gekocht. Echt mooi volwasen geluid. Playatation 3 eraan en DVD's over de speakers in 2.0 setup. Prima. Hard ook. Geen glare, geen schelheid.

Alles wat je meer uitgeeft zijn steeds kleinere stappen in openheid, resolutie en dynamiek. soms meer smaak dan absolute kwaliteit. Ik hoor het wel en waardeer het ook maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Anderen zijn niet op ziek naar plaatsing en detail of warmte.

Mooi dat je hebt gevonden wat je zocht. Dat is het beste wat je kunt bereiken in audio.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op december 29, 2011, 23:04:37
Die watjes zeggen niet zoveel hoor  :no:

Als ik mijn dynaudio,s aansluit op een 110 wat ht reciever heb ik zoiets van  :gaap:

en dan weer aansluit op de pm15s1 ,wat een kracht dynamiek controle diepte en stereo beeld klank

110 W blijft 110 W  :-P


Maar ik snap je
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

een pm6003 is nog maar een instap in het stereo geluid  byebye

Je kunt best een keer komen luisteren hier

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op december 29, 2011, 23:10:12
een pm6003 is nog maar een instap in het stereo geluid  byebye

Je kunt best een keer komen luisteren hier


nee dat is de 400x serie en wat is instap ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

#98
Citaat van: John Wx op december 29, 2011, 23:12:57
Citaat van: Marantz 81 op december 29, 2011, 23:10:12
een pm6003 is nog maar een instap in het stereo geluid  byebye

Je kunt best een keer komen luisteren hier


nee dat is de 400x serie en wat is instap ?

Bestaat niet meer  :no: is nu de 500x  ,ja dat kun jeje afvragen  :wink: waarme ben je tevreden en welke eisen stel je eraan

Neem bijvoorbeeld Lo zijn Accu setje ,tja das echt wel zo waanzinnig mooi ,er zijn ook mensen die het verschil niet eens horen  :-o

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op december 29, 2011, 23:14:54
Citaat van: John Wx op december 29, 2011, 23:12:57
Citaat van: Marantz 81 op december 29, 2011, 23:10:12
een pm6003 is nog maar een instap in het stereo geluid  byebye

Je kunt best een keer komen luisteren hier


nee dat is de 400x serie en wat is instap ?

Bestaat niet meer  :no: is nu de 500x  ,ja dat kun jeje afvragen  :wink: waarme ben je tevreden en welke eisen stel je eraan

Neem bijvoorbeeld Lo zijn Accu setje ,tja das echt wel zo waanzinnig mooi ,er zijn ook mensen die het verschil niet eens horen  :-o

wist ik niet eens van de 400x oeps
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Het is verder denk ook echt wat je wilt stereo of HT

Daarover zijn ook altijd eindeloze discussie,s   :schater:

Ik vindt het allebei mooi  :yes: maar voor de weergave van muziek gaat er naar mijn smaak niks boven een stereo set , een ander is helemaal in zijn nopjes met zijn HT set voor stereo weegave en heeft dan verder niks te wensen ,dan denk ik vindt met een dvd klinkt het geweldig maar met muziek weergave vindt ik het allemaal tegenvallen

Zoldar

Citaat van: Marantz 81 op december 29, 2011, 23:14:54
Citaat van: John Wx op december 29, 2011, 23:12:57
Citaat van: Marantz 81 op december 29, 2011, 23:10:12
een pm6003 is nog maar een instap in het stereo geluid  byebye

Je kunt best een keer komen luisteren hier


nee dat is de 400x serie en wat is instap ?

Bestaat niet meer  :no: is nu de 500x  ,ja dat kun jeje afvragen  :wink: waarme ben je tevreden en welke eisen stel je eraan

Neem bijvoorbeeld Lo zijn Accu setje ,tja das echt wel zo waanzinnig mooi ,er zijn ook mensen die het verschil niet eens horen  :-o

Niet iedereen gaat ervoor zitten. En geef ze eens ongelijk. je moet ook echt van muziek houden om alleen met muziek bezig te zijn en niet als achtergrond behang aan hebben staan.

Ik weet zeker dat als ik voor een PM15/11 of accu setje ga zitten dat ik veel ga horen wat bevalt. Maar dat zecht volgens mij meer over waar ik naar zoek in de muziek dan of ik andere dingen hoor.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Ja dat is ook zo ,misschien hebben ze wel geluk  :-D

Ik hoef er niet eens echt voor te gaan zitten als ik ook gewoon de tuner heb aanstaan is het de moeite al waard

TurboMarco

Citaat van: Marantz 81 op december 29, 2011, 23:33:41
Het is verder denk ook echt wat je wilt stereo of HT

Daarover zijn ook altijd eindeloze discussie,s   :schater:

Ik vindt het allebei mooi  :yes: maar voor de weergave van muziek gaat er naar mijn smaak niks boven een stereo set , een ander is helemaal in zijn nopjes met zijn HT set voor stereo weegave en heeft dan verder niks te wensen ,dan denk ik vindt met een dvd klinkt het geweldig maar met muziek weergave vindt ik het allemaal tegenvallen
Tja en ik vind een stereo set erg tegenvallen .gelukkig is er de voorsprong door techniek zoals ze bij Audi zeggen  :schater:
De tijd van buisjes vs transistoren ....integrated en/of gescheiden pre's en ev's heb ik onderhand wel gehad ,het was altijd maar tobben om de boel voor elkaar te krijgen en je loopt er dan ook nog eens behoorlijk op leeg .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81