Uw Favoriete Bron!

Gestart door Zoldar, december 07, 2011, 14:08:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Keuzes zat. Kies en licht toe waarom

(SA)CD speler
15 (37.5%)
Platenspeler
7 (17.5%)
Streamen (of PC Audio)
12 (30%)
Radio/DAB/internetradio
5 (12.5%)
Ipod
1 (2.5%)

Totaal aantal stemmen: 39

Zoldar

Keuzes zat. De opleving van Vinyl. De komst van Streaming of PC audio. De invloed van de Ipod en laten we de CD en SACD niet vergeten!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep



Voor mij de CD/SACD omdat ik nog niets beter op mijn set heb kunnen beluisteren. Van iPod met een Wadia dock tot en met vinyl heb ik de laatste tijd grondig uitgetest. En hoewel er cd's zijn van betere en mindere kwaliteit was dat toch het medium dat keer op keer bovenaan bleef staan. Zeker de SACD gaf een onbetwistbare kwaliteit.

pameijer

CD, want alle muziek die ik goed vind koop ik uiteindelijk op CD. Ik stream ook veel, luister graag (internet-)radio en heb ook LP's, maar CD is toch wel het prettigst.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Cornelis1921

#4
 :yes:
[(SA)CD via] sa8003: mag dan wel geen topspeler zijn, doch functioneerd als primaire bron naar behoren. Er valt in het middensegment genoeg te genieten. (SA)CD omdat dat voorlopig mijn belangrijkste toegang tot de muziek is en blijft. Heb geen interesse in streaming en de FM-radio is met de komst van de nieuwe Radio4 programmering dusdanig onaantrekkelijk geworden, dat ik nog maar zelden ernaar luister.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

heb ingevuld cd maar eigenlijk radio met Somertijd tussen 4 en 7 elke dag
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

men SA11S1 geeft een zeer mooi en detailrijk stereo geluid ,blijft keer op keer genieten van muziek pompom

Paul

Mijn favoriete bron is ,s ochtends zwarte koffie en ,s avonds een biertje  :-D staan niet in de lijst dus niet gestemd.  :roll: clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

Heb zitten twijfelen tussen de streamer of platenspeler.

Ik draai nauwelijks CD's meer omdat ik ze nu allemaal rip voor de streamert. Maar verreweg de meeste muziek die ik heb staat op CD. Nu dus op de NAS.

Maar als ik er een avondje voor ga zitten draai net even wat meer LP's dan dat de streamer aan staat. De vraag is hoe lang ik dat nog praktisch blijf vinden als de nieuwigheid van analoog wordt ingehaald door het aanbod high rez albums.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Mijn (SA)CD speler (SA15S1 vM) doet het uitstekend en geeft zeker met SACD een mooi plaatje, maar ik wil in de toekomst nog wel eens wat uit proberen met een mooie DAC en mijn Popcorn Hour C200.
Voorlopig blijft de CD speler nummer één

gerard

Ik luister veel radio en mijn rega radio doet dat erg goed; soms weinig verschil met een cd.
Ik laat me graag verrassen door de verschillende muziek op diverse zenders.
Bij een cd heb ik toch wel snel dat ik het te voorspelbaar vind.

Misschien binnenkort ook een squeezebox touch oid voor internetradio en dan nog uit te breiden met een NAS.
Dan m'n muziek via de NAS (random) af kunnen spelen lijkt me ook een leuke optie.

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

211

(SA)CD is voor mij toch wel het ultieme luistergenot. Zelfs met bezoek thuis loop ik bij voorkeur toch met een CD'tje naar de speler. Op eenzame hoogte dus de SA-11S2...

Maar ik heb ook een tweetal knijpdoosjes (squeezebox) voor de ultieme luiigheid...;-) één in de woonkamer en één in de slaapkamer op het nachtkastje, met koptelefoon voor de héééle late uurtjes...
Zolang je maar geniet....

rexp

Cassettedeck. Alle bands die in de jaren 80 mijn muzieksmaak hebben gevormd heb ik nog op bandje. Daarnaast gaat er qua looks weinig boven een cassettedeck. En menig opname van LP klinkt beter dan de CD.

WimPeu

Citaat van: Paul op december 07, 2011, 18:05:27
Mijn favoriete bron is ,s ochtends zwarte koffie en ,s avonds een biertje  :-D staan niet in de lijst dus niet gestemd.  :roll: clown1

stupid

:-D

Anders de Squeezebox.....wat een uitvinding. SA11 is ook mooi maar omslachtig dus fav is de SB.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pietjepc

Mijn favoriete bron is momenteel mijn platenspeler. Wilde altijd al graag een platenspeler en nu ik er dan een heb, gebruik ik hem veelvuldig :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F