Uw Favoriete Bron!

Gestart door Zoldar, december 07, 2011, 14:08:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Keuzes zat. Kies en licht toe waarom

(SA)CD speler
15 (37.5%)
Platenspeler
7 (17.5%)
Streamen (of PC Audio)
12 (30%)
Radio/DAB/internetradio
5 (12.5%)
Ipod
1 (2.5%)

Totaal aantal stemmen: 39

merlin

Citaat van: cz79 op december 20, 2011, 13:21:18
Allemaal helemaal leuk, maar ik moet dan wel echt thuis even overleggen.
Het begon namelijk met een klein testje met de Metrum, een 'officiele' M&G met meerdere mensen had ik eigenlijk voor later in gedachten en zal ik even in de groep moeten gooien.

Tijd om toegangskaarten te laten drukken en te verkopen a raison van 1 kop koffie of thee en gebak zelf meebrengen! lol
Heeeele Weekend maar reserveren haha
Beetje midden van het land? neem ik mijn oude cd speler ook mee....
oh sorry, ik had nog geen toegangskaart gekocht.....  :-)
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

huub1

gebruik ze beiden. cd speler plus platenspeler.
luxman l507u. versterker. plus 308cd  a32 tuner.
acoustic energy AE 1 signature. op de orginele stands.
velodyne dd10 sub.
micro seiki dd 40. platenspeler.

Zoldar

Je favoriet aankruizen bitte
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

 8-) Gisterenavond een interessant en tevens boeiend gesprek gehad met Janver over de leeftijd in relatie tot een bepaalde bronvoorkeur. De ouderen, >40 jaar, onder ons (de meerderheid) verkiest de SA(CD)speler als belangrijkste bron, zoniet de enige. De jonkies en de toekomstige meerderheid, <40 jaar, verkiest streaming als zijn belangrijkste bron, maar ook vinyl is niet onbelangrijk. Ergo: ooit zal de SA(speler) als bron gemarginaliseerd (of misschien wel geëlimineerd) worden ten faveure van streaming. Doch de toekomst zal het uiteindelijk uitwijzen hoe hierin de hazen gaan lopen, maar de trend is nu al duidelijk waarneembaar: zie de uitslag van de poll.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

mis nog 1 bron


het Marantz mannen koor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

QuattroNL

Citaat van: Cornelis1921 op december 21, 2011, 03:51:57
8-) Gisterenavond een interessant en tevens boeiend gesprek gehad met Janver over de leeftijd in relatie tot een bepaalde bronvoorkeur. De ouderen, >40 jaar, onder ons (de meerderheid) verkiest de SA(CD)speler als belangrijkste bron, zoniet de enige. De jonkies en de toekomstige meerderheid, <40 jaar, verkiest streaming als zijn belangrijkste bron, maar ook vinyl is niet onbelangrijk. Ergo: ooit zal de SA(speler) als bron gemarginaliseerd (of misschien wel geëlimineerd) worden ten faveure van streaming. Doch de toekomst zal het uiteindelijk uitwijzen hoe hierin de hazen gaan lopen, maar de trend is nu al duidelijk waarneembaar: zie de uitslag van de poll.
Klinkt enigszins logisch. Veel mensen houden niet van verandering. Cd is vertrouwd en bekend en velen hebben ook een aardige verzameling. Die gooi je niet zomaar overboord.
Of zou het de 'angst' voor het onbekende zijn?
Voor de echte ouderen (niet specifiek hier op het forum) kan dat de belangrijkste reden zijn lijkt me.
Streaming, dat is iets met netwerk, en een PC (NAS), en kabels, of nog enger: draadloos. Als je daar niet in thuis bent dan is de drempel nogal hoog ja.

Nou ben ik de 40 al wel gepasseerd maar ben al een tijd streaming fan (ik schaar mezelf nog niet onder de ouderen :-o). Maarja, als techneut (IT-er) is dat bijna logisch  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op december 21, 2011, 09:29:26
Citaat van: Cornelis1921 op december 21, 2011, 03:51:57
8-) Gisterenavond een interessant en tevens boeiend gesprek gehad met Janver over de leeftijd in relatie tot een bepaalde bronvoorkeur. De ouderen, >40 jaar, onder ons (de meerderheid) verkiest de SA(CD)speler als belangrijkste bron, zoniet de enige. De jonkies en de toekomstige meerderheid, <40 jaar, verkiest streaming als zijn belangrijkste bron, maar ook vinyl is niet onbelangrijk. Ergo: ooit zal de SA(speler) als bron gemarginaliseerd (of misschien wel geëlimineerd) worden ten faveure van streaming. Doch de toekomst zal het uiteindelijk uitwijzen hoe hierin de hazen gaan lopen, maar de trend is nu al duidelijk waarneembaar: zie de uitslag van de poll.
Klinkt enigszins logisch. Veel mensen houden niet van verandering. Cd is vertrouwd en bekend en velen hebben ook een aardige verzameling. Die gooi je niet zomaar overboord.
Of zou het de 'angst' voor het onbekende zijn?
Voor de echte ouderen (niet specifiek hier op het forum) kan dat de belangrijkste reden zijn lijkt me.
Streaming, dat is iets met netwerk, en een PC (NAS), en kabels, of nog enger: draadloos. Als je daar niet in thuis bent dan is de drempel nogal hoog ja.

Nou ben ik de 40 al wel gepasseerd maar ben al een tijd streaming fan (ik schaar mezelf nog niet onder de ouderen :-o). Maarja, als techneut (IT-er) is dat bijna logisch  8-)

Sorry maar 40+ is vintage  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Citaat van: Zoldar op december 20, 2011, 11:29:40
Moon 300D DAC schuift graag aan  :lol:
Ik vindt het heel leuk als je eens langskomt en neem dan zeker de DAC ook mee (tegen die tijd heb ik wellicht een iegen DAC  :angel:) maar die dag wil ik geen echte M&G houden, vrouw en kinderen zijn gewoon thuis en ik weet niet of het zoń goed idee is om dan met 4 man de hele middag te gaan zitten luisteren en vergelijken.

merlin

Citaat van: John Wx op december 21, 2011, 09:08:08
mis nog 1 bron


het Marantz mannen koor
hmm man ben ik wel en een mooie stem heb ik ook!
-alleen als ik ga zingen kruipen zelfs de poezen onder de bank-
(waar gebeurd bij vrienden)
mogelijk gaan ook je dure speakers uit hun zettingen (dak...) hahaa
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)