Citaat van: Cornelis1921 op december 21, 2011, 03:51:57
Gisterenavond een interessant en tevens boeiend gesprek gehad met Janver over de leeftijd in relatie tot een bepaalde bronvoorkeur. De ouderen, >40 jaar, onder ons (de meerderheid) verkiest de SA(CD)speler als belangrijkste bron, zoniet de enige. De jonkies en de toekomstige meerderheid, <40 jaar, verkiest streaming als zijn belangrijkste bron, maar ook vinyl is niet onbelangrijk. Ergo: ooit zal de SA(speler) als bron gemarginaliseerd (of misschien wel geëlimineerd) worden ten faveure van streaming. Doch de toekomst zal het uiteindelijk uitwijzen hoe hierin de hazen gaan lopen, maar de trend is nu al duidelijk waarneembaar: zie de uitslag van de poll.
Klinkt enigszins logisch. Veel mensen houden niet van verandering. Cd is vertrouwd en bekend en velen hebben ook een aardige verzameling. Die gooi je niet zomaar overboord.
Of zou het de 'angst' voor het onbekende zijn?
Voor de echte ouderen (niet specifiek hier op het forum) kan dat de belangrijkste reden zijn lijkt me.
Streaming, dat is iets met netwerk, en een PC (NAS), en kabels, of nog enger: draadloos. Als je daar niet in thuis bent dan is de drempel nogal hoog ja.
Nou ben ik de 40 al wel gepasseerd maar ben al een tijd streaming fan (ik schaar mezelf nog niet onder de ouderen
). Maarja, als techneut (IT-er) is dat bijna logisch