Gisteravond een paar uurtjes zoet geweest met plaatsing van de luidsprekers, eerst een cm of 5 á 10 schuiven in de breedte en naar voren en achteren, uiteindelijk werd het centimeter werk (en nog kleiner).
De definitieve opstelling is uiteindelijk iets meer naar voren (cm of 8 t.o.v. de vorige plaats)/
Vanaf dat punt hebben we de Avalons een heel klein beetje ingedraaid en de luidpsprekers verdwenen als sneeuw voor de zon, enkel een breed podium van geluid met de stem precies in het midden, dit was precies zoals het was met het vorige meubel maar dan nog ruimtelijker (effect van een kalere wand). Heerlijk ruimtelijk beeld met veel detail.
Op het einde van de avond toch nog eens een wissel gemaakt met de LS kabels, Art Speak eraf en 1.5mm solid core koper kabel erop, dit gaf precies de helderheid die ik wilde.
De solid core zilver lijkt alles een beetje af te ronden, lekker smooth en zijdezacht, maar wel te zijdezacht, met de stemmen mistte je net iets sprankelends, het leek of de stemmen ingetogen waren, dat was niet meer het geval met de (extreem goedkope) solid core kabel, de stemmen kregen weer de helderheid en er as meer detil waar te nemen zonder in te boeten op diepte en stage.
Maar goed voordat er weer een welles-nietes kabelverhaal ontstaat, de zilver kabel gaat eruit en de nieuwe Solid Core koperkabel (biwire) is besteld, het wordt de Jantzen Solid Core Cable, dit is een Deens merk en wordt veel door de zelfbouwers gebruikt, deze kabel kost me 6,95 euro per meter t.o.v de ArtSpeak van 50 euro per meter, en verdoezelt in mijn set nu net niet datgeen dat ik wel wil horen.
Klaar voor de M&G (wel met zilverkabel waarschijnlijk maar goed...jullie doen het er maar mee)