Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

cz79

Contact is toch contact, spades van AudiioQuest zijn onderweg (deze worden standaard meegeleverd bij de Avalons) dus de nieuwe kabel ga ik afmonteren met nette spades.

Het zijn geen prettige klemmen, maar als ze vast zitten zitten ze ook goed vast dus daar is dan wel weer over nagedacht

still life

Citaat van: cz79 op augustus 22, 2012, 17:01:50

Het zijn geen prettige klemmen,

:yes:

dat bedoelde ik, zitten ook nog eens onderop zeker ?

mss valt een upgrade daar wel te overwegen:
verplaatsen achterop met deftige draaiklemmen
& meteen wat angelhair binnenin proppen..  :-D

wel killing wat betreft resale allemaal, maar het zijn vast blijvertjes..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

cz79

Nee hoor gewoon één keer een goede kabel erop en dan niet meer aankomen, Avalon zal er vast wel redenen voor gehad hebben het op deze manier te doen en geen gouden WBT's te monteren op hun luidsprekers.

Twaron werkt opzich prima, dat heb ik eerder gedaan met Monitor Audio RS8's, maar hier is dat echt niet nodig, deze klinken zonder Angel Hair ook al erg goed.

PS ja onder de luidsprekers zitten de klemmen

Marvin

Is toch handig dat ze onderop zitten?
Loopt het draadje wat netter richting de muur/versterker.


--Verstuurd zonder netwerk--

cz79

Is ook erg mooi en ik vermoed dat Avalon ook dat heeft gedaan om exact die reden, nadeel is dan weer dat het iets lastiger is als je wat wil uitproberen met kabels... :-D

still life

Citaat van: cz79 op augustus 22, 2012, 17:49:53
nadeel is dan weer dat het iets lastiger is als je wat wil uitproberen met kabels... :-D

voila, my point exactly..

maar je maalt er niet om, dus..  8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Misschien dat ze bij Avalon begrijpen dat dat gewissel voor een kleuter en z'n gebit bestemd is, niet voor audiotouwtjes. :-D


--Verstuurd zonder netwerk--

cz79

Citaat van: still life op augustus 22, 2012, 17:59:06
voila, my point exactly..

maar je maalt er niet om, dus..  8-)

Precies, genoeg geprobeerd de nieuwe kabel is onderweg en gaat er op en er dan voorlopig niet meer af.
Jantzen solid core LS cable, voor een heel zacht prijsje (6,95 euro per meter)

cz79

En nieuwe LS kabel is gearriveerd, gelijk even de tijd genomen om alles netjes aan te sluiten op de luidsprekers en de versterker.
Het is een Biwire/Biamp kabel (2x1.0mm2 + 2x0.5mm2) dus zo heb ik hem momenteel ook aangesloten en ik moet zeggen dat deze absoluut niet 'getemd', prima helder met een goede verhouding van detail en muzikaliteit.

Zie de foto's voor de kabel, goede kwaliteit hoeft niet duur te zijn (slechts 6,95 euro p/m)  hello

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op augustus 23, 2012, 22:41:08
En nieuwe LS kabel is gearriveerd, gelijk even de tijd genomen om alles netjes aan te sluiten op de luidsprekers en de versterker.
Het is een Biwire/Biamp kabel (2x1.0mm2 + 2x0.5mm2) dus zo heb ik hem momenteel ook aangesloten en ik moet zeggen dat deze absoluut niet 'getemd', prima helder met een goede verhouding van detail en muzikaliteit.

Zie de foto's voor de kabel, goede kwaliteit hoeft niet duur te zijn (slechts 6,95 euro p/m)  hello
Mooie kabel, Chris!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Dank je, koper geeft toch net even iets meer van datgeen wat ik wilde in het geluid

gerard

Mooi  :-)

Leuk hè dat je echt geen 4mm2 nodig hebt voor een luidspreker kabeltje.
M'n solid core Nordost is 2 x 1,25mm2 koper en gaat ook prima (maar is wel een beetje duurder).
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

cz79

Hiervoor draaide ik met 2x1.0mm2 en dat ging opzich ook prima, zij het niet dat de klank me niet aanstaat.

Ik ga hem lekker proberen en dan komen we er wel achter, maar het beloofd in ieder geval veel goeds

Cornelis1921

#523
Citaat van: cz79 op augustus 24, 2012, 07:35:40
Dank je, koper geeft toch net even iets meer van datgeen wat ik wilde in het geluid
:yes: Ik heb ook altijd koperen touwtjes gehad en had niet het gevoel dat er iets ontbrak aan het geluid. Bij hoofdtelefoon toepassingen is toch vrjwel altijd koper dat voor de bekabeling wordt gebruikt. Zo ook de interne verbindingen in de luidsprekers zelf: Vrijwel allemaal koper tenzij anders dan wordt het meestal vermeldt. Zilver- en goudlegeringen zijn niet alleen duur ze hebben ook een geheel ander geleidingscoëfficient en daardoor een ander karakter, zoals jij dat zelf ervaren hebt bij de PMC met zilververbindingsnoer.
Koper is niet alleen (en nog steeds) relatief goedkoop het heeft ook verreweg het meest neutrale karakter vandaar de brede toepassing in de audio-industrie. Alleen voor noodzakelijk snellere verbindingen wordt zilver toegepast (in bijv. amps).
Ik neem aan dat je het bovenstaande verhaal wel kent, dan is het bestemd voor minder goed geïnformeerden onder ons.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op augustus 22, 2012, 17:01:50
Contact is toch contact, spades van AudiioQuest zijn onderweg (deze worden standaard meegeleverd bij de Avalons) dus de nieuwe kabel ga ik afmonteren met nette spades.

Het zijn geen prettige klemmen, maar als ze vast zitten zitten ze ook goed vast dus daar is dan wel weer over nagedacht
Je haalt mij de woorden uit de mond... Dit had een metafoor kunnen zijn... Hier draait het in het dagelijks leven in de relaties tussen mensen onderling ook om.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *