Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cz79

Gisteravond een paar uurtjes zoet geweest met plaatsing van de luidsprekers, eerst een cm of 5 á 10 schuiven in de breedte en naar voren en achteren, uiteindelijk werd het centimeter werk (en nog kleiner).
De definitieve opstelling is uiteindelijk iets meer naar voren (cm of 8 t.o.v. de vorige plaats)/

Vanaf dat punt hebben we de Avalons een heel klein beetje ingedraaid en de luidpsprekers verdwenen als sneeuw voor de zon, enkel een breed podium van geluid met de stem precies in het midden, dit was precies zoals het was met het vorige meubel maar dan nog ruimtelijker (effect van een kalere wand). Heerlijk ruimtelijk beeld met veel detail.

Op het einde van de avond toch nog eens een wissel gemaakt met de LS kabels, Art Speak eraf en 1.5mm solid core koper kabel erop, dit gaf precies de helderheid die ik wilde.

De solid core zilver lijkt alles een beetje af te ronden, lekker smooth en zijdezacht, maar wel te zijdezacht, met de stemmen mistte je net iets sprankelends, het leek of de stemmen ingetogen waren, dat was niet meer het geval met de (extreem goedkope) solid core kabel, de stemmen kregen weer de helderheid en er as meer detil waar te nemen zonder in te boeten op diepte en stage.

Maar goed voordat er weer een welles-nietes kabelverhaal ontstaat, de zilver kabel gaat eruit en de nieuwe Solid Core koperkabel (biwire) is besteld, het wordt de Jantzen Solid Core Cable, dit is een Deens merk en wordt veel door de zelfbouwers gebruikt, deze kabel kost me 6,95 euro per meter t.o.v de ArtSpeak van 50 euro per meter, en verdoezelt in mijn set nu net niet datgeen dat ik wel wil horen.

Klaar voor de M&G (wel met zilverkabel waarschijnlijk maar goed...jullie doen het er maar mee) :-D




Cornelis1921

@Chris: je hebt nu eenmaal kabelfanatici en kabelonverschilligen... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Goed om te lezen dat het betere schuifwerk een goed resultaat heeft opgeleverd :yes:.

cz79

Het grappige is dat ik zeker aan de fanatici kant sta, maar ik heb dus nu installatiedraad 1.5mm2 gebruikt en dat klonk anders (beter imo) dan de zilver kabels van ArtSpeak, dus duur is niet per definitie goed en goedkoop is niet per definitie slecht.

Zoldar

mooi verslag en lekker bezig met de Avalons  HB hello

vreemd genoeg heb ik ook wat zolveren kabels die naar de smoothe kant neigen. vraag is natuurlijk of het echt zilver is.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

  :mrgreen: Een legering zou theoretisch verschil kunnen maken t.o.v van puur.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

Mooi dat je toch weer het geluid hebt weten te vinden waar je naar op zoek was pompom
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

cz79

Citaat van: Zoldar op augustus 21, 2012, 20:40:57
mooi verslag en lekker bezig met de Avalons  HB hello

vreemd genoeg heb ik ook wat zolveren kabels die naar de smoothe kant neigen. vraag is natuurlijk of het echt zilver is.

99.99% zilver, ik heb het eerder gehoord, echter bij de PMC's matchte het meer dan prima, maar nu is het gewoon te, als het verzilverd koper was niegde het waarschijnlijk niet naar 'te smooth'.

Maar goed solid core koper werkt erg goed en match uitstekend en dat is was ik dan ook ga proberen

Zoldar

Citaat van: cz79 op augustus 21, 2012, 21:43:36
99.99% zilver, ik heb het eerder gehoord, echter bij de PMC's matchte het meer dan prima, maar nu is het gewoon te, als het verzilverd koper was niegde het waarschijnlijk niet naar 'te smooth'.

Holy crap! zijn idd "99,99% pure silver" van silver qab. Heb ze nog liggen hier en gebruik ze tussen de Sony ES en de Marantz. Dat temt de zaak heel aardig zodat de triangles op zolder het prima doen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

temmen is inderdaad een mooie beschrijving van datgeen wat ik nu juist niet wil dat ze doen, wel grappig dat het bij de PMC's zo goed klonk en nu dus te getemd  :-D

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op augustus 21, 2012, 22:15:31
temmen is inderdaad een mooie beschrijving van datgeen wat ik nu juist niet wil dat ze doen, wel grappig dat het bij de PMC's zo goed klonk en nu dus te getemd  :-D

grrr nog zoveel nachtjes slapen  clown1

Groet Whisper

ps.heb nog echt zilver liggen op zolder ?? 2 maal 5 meter.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marvin

Snel naar het contantpand.... :-D


--Verstuurd zonder netwerk--

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Hoest met diegene die steeds maar weer moedeloos werd van het draaien  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: cz79 op augustus 21, 2012, 20:35:23
Het grappige is dat ik zeker aan de fanatici kant sta, maar ik heb dus nu installatiedraad 1.5mm2 gebruikt en dat klonk anders (beter imo) dan de zilver kabels van ArtSpeak, dus duur is niet per definitie goed en goedkoop is niet per definitie slecht.

:yes:

vwb je bekabeling zit de bottleneck vast in die ellendige speakers klemmen op je avalons..



verder geslaagde zet, mbt je nieuwe interieur/meubilair..  8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300