Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

Heb je nog geprobeerd de basspoort te dempen ?

cz79

Is een transmissielijn en haalt ook weinig uit, aangezien de bas door de transmissielijn in de hele luidspreker opgebouwd wordt en niet in een apart compartiment met een BR pijp. Als je demping in een TL gaat toepasssen door de 'vent' de dempen dan resulteert dat nagenoeg nooit in een positief resultaat en dit wordt dan ook afgeraden door PMC zelf........dus uiteraard geprobeerd (lekker eigenwijs) maar haalt helemaal niets uit (niets postiefs)

Stadium III

Een Antimode pakken en die gebruiker voor het bass probleem

En goed was is TE veel hoeveel DB denk je zelf dat er versterkt word ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cz79

gemeten een dB of 25 maar als ik een DSP/EQ ertussen zet en ik demp die fequentie (33Hz) een dB of 12 dan is het voor het gehoor al meer dan prima, dus ik vermoed dat de piek een dB of max.15 is.

Hoe ga ik een antimode gebruiken op mijn hoofdluidsprekers en moet je dat willen?

Stadium III

Tja moet je het idd willen dat is de vraag
Verder zou ik gaan schuiven end maar daar zul je zeker wel aan gedacht hebben

Een Sr 7005 zou we goed jou probleem kunnen oplossen  :-P

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cz79

Ik wil best een anti-mode gaan testen maar hoe sluit ik die in vredesnaam aan? Ik heb geen Subwoofer namelijk

lo

Als er 1 beschikbaar zou zijn, wordt er toch een keer een test georganiseerd bij Maurice? Of had ik dat verkeerd begrepen ergens in een ander draadje. Zou je kunnen gaan luisteren en kijken :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Zeker en als dat werkt kost het me 800 euro, dat vindt ik stiekem best een hoop geld en ik weet niet of ik bereid ben dat ervoor te gaan betalen, ook dat is een parametrische equalizer en dan kan ik ook eens gaan kijken voor een Behringer DEQ2496

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cz79

Had ik al gezien maar toch volgens mij echt bedoeld voor een subwoofer, of vergis ik me.

2x Line input is perfect maar twee keer output waarvan 1x 0 graden fase en 1x 180 graden fase, die ga ik toch niet tussen mijn bron en de versterker zetten of op de tape-loop van mijn voorversterker, dan heb ik één kanaal altijd in tegengestelde fase en ik weet niet of dat de manier is.

JohnWx

Citaat van: cz79 op december 24, 2011, 22:03:27
Had ik al gezien maar toch volgens mij echt bedoeld voor een subwoofer, of vergis ik me.

2x Line input is perfect maar twee keer output waarvan 1x 0 graden fase en 1x 180 graden fase, die ga ik toch niet tussen mijn bron en de versterker zetten of op de tape-loop van mijn voorversterker, dan heb ik één kanaal altijd in tegengestelde fase en ik weet niet of dat de manier is.

wat is het meeste gestemd ? :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Stoppen met zeiken!

Wil natuurlijk niet zeggen dat ik mij daar onvoorwaardelijk aan ga houden :angel: :angel: :angel:
Ik bekijk alle opties en als daar een hele goede bruikbare tussen zit om het geluid toch met een minimale investering/inspanning beter te maken dan zal ik dat zeker niet laten.

Je bent van harte uitgenodigd om eens te komen luisteren bij mij thuis onder het genot van een kop koffie, misschien heb jij terwijl je luistert wel een heel goed idee mbt plaatsing o.i.d.

cz79

Citaat van: Stadium III op december 24, 2011, 21:26:44
Lees dit eens door : http://www.anti-mode.info/AM/index.php/producten/anti-mode-8033s.html
Ik heb even gemaild naar anti-mode en zij geven aan dat dat zeker NIET geschikt is voor full range luidsprekers vanwege het frequentiebereik van de anti-mode, lees hier:

Hallo Chris,

Dat gaat niet lukken. De AM8033C corrigeert in het gebied van 16-144 Hz en het frequentiebereik is 5-160 Hz. Typisch voor een subwoofer.

Ik ken je situatie niet, maar als je een voorversterker en eindversterker hebt en je gebruikt bi-amping dan zou je twee AM8033C in het pre-outsignaal voor de basssen kunnen zetten. Het midden en hoog gaat onveranderd naar de eindversterker.

De opmerking over fase is juist. Bij een actieve subwoofer kun je de fase instellen en dan kunnen beide subs goed werken.

Ik denk dat het toch de nieuwe Anti-Mode 2.0 Dual Core gaat worden. Bij pre-order 799,- (€ 60 korting). Bij verandering van luidsprekers of versterker blijft het bruikbaar! Door de staande golven (en ontbrekende frequenties, de z.g. 'buiken') te corrigeren krijg je een veel volwaardiger geluid.

Groet, Ronald

drees62

Citaat van: cz79 op december 25, 2011, 21:49:52
Citaat van: Stadium III op december 24, 2011, 21:26:44
Lees dit eens door : http://www.anti-mode.info/AM/index.php/producten/anti-mode-8033s.html
Ik heb even gemaild naar anti-mode en zij geven aan dat dat zeker NIET geschikt is voor full range luidsprekers vanwege het frequentiebereik van de anti-mode, lees hier:

Hallo Chris,

Dat gaat niet lukken. De AM8033C corrigeert in het gebied van 16-144 Hz en het frequentiebereik is 5-160 Hz. Typisch voor een subwoofer.

Ik ken je situatie niet, maar als je een voorversterker en eindversterker hebt en je gebruikt bi-amping dan zou je twee AM8033C in het pre-outsignaal voor de basssen kunnen zetten. Het midden en hoog gaat onveranderd naar de eindversterker.

De opmerking over fase is juist. Bij een actieve subwoofer kun je de fase instellen en dan kunnen beide subs goed werken.

Ik denk dat het toch de nieuwe Anti-Mode 2.0 Dual Core gaat worden. Bij pre-order 799,- (€ 60 korting). Bij verandering van luidsprekers of versterker blijft het bruikbaar! Door de staande golven (en ontbrekende frequenties, de z.g. 'buiken') te corrigeren krijg je een veel volwaardiger geluid.

Groet, Ronald


Ik heb begrepen dat de Anti-Mode 2.0 Dual Core niet gebruikt kan worden op een geïntegreerde versterker (PM 15-S1). Daar hoef je dan dus ook niet op te wachten. Koop een leuke sub met high-level aansluiting en ga wat spelen met de phase. Denk dat je dat het meeste rendement oplevert.

Edit: niet goed gelezen, dacht dat je een PM had maar is een SA. Versterking is voor en eind?

cz79

Zeker een Thule audio voor en eind versterker.

Begin januari komt mijn neef met zijn sub en dan gaan we leuk eens stoeien, en kijken of we naast de staande golf het geheel nog strakker kunnen krijgen.