Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

cz79

Citaat van: SB_Marantz op januari 18, 2013, 10:15:03
Ben eigenlijk wel schieuwnierig naar die Avalons........

Kom je toch gezellig eens aan bij me  :-D

cz79

Momenteel heb ik een logee thuis:

De Meridian 566.20 DAC, even kijken wat dat gaat brengen. Ik kan ook redelijk vergelijken met de Marantz SA15 dus ik heb vanavond even wat te doen.

Enig minpuntje is dat er dan ook een loopwerk/CD speler moet komen mocht deze goed bevallen (ruimte en esthetisch) :-D

@JohnWX waarom enkel een loopwerk en niet een CD speler MET hetzelfde loopwerk, dus een 500 is een loopwerk en bijna niet verkrijgbaar, de 506/507 is een CD speler met volgens mij hetzelfde fysieke loopwerk als de 500, goed verkrijgbaar en mooi geprijsd

Janver

Heb je nu ook de handtekening van Wim?

Mooie test, ben benieuwd of het wat gaat brengen in je setup!
Hier kan uw reclame staan!

cz79

Dezelfde handtekening in ieder geval vwb de DAC, ik heb hem op proef dus we gaan het eens beluisteren (paar avonden) voordat ik wat beslis

thepioneer

Hey Chris,

Wat heb je een mooie upgrade gemaakt. Ik kan het weten want eens stond het hier  HB

Ik ben blij dat het loopwerk niet voor onderdelen gebruikt gaat worden. Echt zonde want hij is net als de dac in nieuwstaat.

Gefeliciteerd
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op januari 29, 2013, 23:12:46
Hey Chris,

Wat heb je een mooie upgrade gemaakt. Ik kan het weten want eens stond het hier  HB

Ik ben blij dat het loopwerk niet voor onderdelen gebruikt gaat worden. Echt zonde want hij is net als de dac in nieuwstaat.

Gefeliciteerd

Leuk om te volgen die Chris
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Nu nog 3 á 4 weken wachten op het loopwerk, morgen maar even bellen voor concrete afspraken

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op januari 29, 2013, 23:30:02
Nu nog 3 á 4 weken wachten op het loopwerk, morgen maar even bellen voor concrete afspraken
Dus we blijven draaien Chris? Ik was al bang dat er nog iemand verloeren zou gaan aan het louter en alleen streamen van audiocontent.
Chris, i.i.g. alvast gefeliciteerd met het nieuwe loopwerk.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

We blijven draaien alhoewel ik de optie voor streamen wel even heb meegenomen (en toch weer aan de kant he gezet), de DAC heb ik in ieder geval.
Ik heb wel bij Wim gezien hoe makkelijk het steamen is,je hebt een NAS met daarop al je CD's, een Squeezebox (bijv.) en met de Ipad kies je vanuit je luie stoel welke muziek je gaat luisteren/skippen/pauzeren/wisselen, gemak dient de mens en op die manier is het puur gemak, en je hbt je eigen CD's die je streamt dus je bent niet gebonden aan 'online' content.

Schijfjes draaien heeft nog iets magisch vind ik en zolang ik dat ervaar blijf ik dat doen, als dat gevoel er niet meer is dan komt er wellicht een NAS en een Squeezebox, maar zover is het nog niet

jrm

Interessante ontwikkelingen Chris!
Dat wordt dan zeker weer een bezoekje waard!  :-D

cz79

Je komt maar gezellilg eens langs, wel over een week of wat want dan pas heb ik het loopwerk in huis

cz79

Met de Meridian wordt het net een tikje prettiger en muzikaler, hoog en mid komen iets meer naar voren waardoor alle tonen (bas, mid en hoog) beter in balans zijn, ook de bas wordt strakker (vond ik al maar kan blijkbaar nog meer).

thepioneer

Het is ook wel een erg prijzig dacje geweest dus dan mag je ook iets verwachten. Als je de 500 erop zet met de aes aansluiting.

Geweldig gewoon :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

cz79

Apogee kabel AUS neem ik over van Wim en het loopwerk is met uiterlijk twee weken gereed (volgens Edwin  pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom)

thepioneer

Dan moet ik hem niet zo lang aan de praat houden  violent1 anders kun je nog langer wachten.

Ik koop echt regelmatig bij Edwin, en dat bevalt erg goed. Ik heb nu een Burmester interlink thuis van hem om te proberen. Edwin weet heel erg goed welke kabel wat doet. Ik verbaas me er altijd over hoe hij kan adviseren.

Met de audio note kabels zat hij zuiver goed. Met mijn luidsprekers kabels ook zuiver goed en nu met de Burmester weer.

Ik wou mijn geluid iets verder de kamer in hebben zodat het minder ver weg klinkt. Hij adviseerde de Burmester omdat die iets sprankelijker is en het geluid meer de ruimte in zet. Klopt echt precies. De kabel moet nog wat meer inspelen maar de resultaten zijn er precies zo als hij zei.

Mijn laatse aankoop bij hem is mijn Burmester eindversterker.  hello

Vind het leuk dat je zo enthousiast bent over Meridian
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550