Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op augustus 12, 2012, 07:45:03
Gisteren is mijn nieuwe meubel gebracht en heb ik samen met mijn schonnpa deze geplaatst.
Kabeldoorvoeren gemaakt en de laatste puntjes op de i gezet, TV hoger opgehangen en het meubel geheel ingericht.

Ik ben wat dat betreft echt een pietlut, want ik ben best lang bezig geweest met kabelmanagement, er loopt nu geen enkele kabel parallel meer, alles kruist elkaar haaks of ligt ver weg van elkaar, ik had nu mooi de kans om het in één keer goed te doen dus dan maar wat tijd kwijt :-D

Ik heb ook gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een nieuwe kabel vanuit de Audiogroep naar het meubel te trekken en direct af te monteren op een stekkerblok, welke ik vast heb gemonteerd, geen overgangen daar whatsoever. van het restand kabel wat ik overhield heb ik gelijk een ander stekkerblok (op een andere groep) gemonteerd waar de TV, STB en de PCH-C200 op aangezloten zijn.

Naar de PopcornHour C-200 ligt een Shielded Netwerkkabel (ik had nog een meter of 100 over) naar de meterkast (modem/router/swicth).

Kortom een dag bezig (inclusief het hele huis schoonmaken daarna) maar dan heb je ook wat, zie foto's;

Hoi CZ79,

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. 

Strak hoor  notworthy  :yes:   notworthy

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Dank je, alles werkte ook in één keer  clown1

Even nog wat stoeien met de plaatsing van mijn luidsprekers en dan is het echt af....todat...... :angel:

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op augustus 12, 2012, 09:02:15
Ja staat ook nog zeker bovenaan de to-do list, die vrienden in Tiel zijn eerst nog een week op vakantie en dan zijn ze terug, spreken we dan even wat af,ook als bij hun het front iets is geklaard want zij heeft binnen 15 maanden het erg zwaar te verduren gehad (scheiding man, verlies vader, verlies zus, verlies moeder en verlies schoonvader, verlies goede vriendin).

We houden zeker contact  :-D
Wat een triest relaas, zo'n overdosis leed krijgt niet iedereen binnen zo'n korte tijd te verwerken...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op augustus 12, 2012, 07:50:50
En een detailfoto van de luidsprekeraansluitingen bij mijn Avalon's

@JohnWX: herkenbare kabelbrugjes? :-D
@Cornelis: voldoende foto's???  :-D
Jazeker Chris, alleen voortaan groter, scherper, in kleur en met wat duidelijkere profi uitstraling... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

stupid
P.S. @Chris, ziet er prachtig uit, je kunt wel zien dat er veel tijd, liefde en vakmanschap (schoonpa?) ingestopt is. Hulde Chris! hello En vrouwlief gefeliciteerd met een echte aanwinst van een nieuw meubelstuk.

cz79

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 13, 2012, 03:01:49
Wat een schrijnend relaas, zo'n overdosis leed krijgt niet iedereen binnen zo'n korte tijd te verwerken...

En nog overeind blijven staan, het is een sterke vrouw  notworthy

Erg triest, maar ze blijft het allemaal zonnig inzien en blijft optimistisch en daar heb ik ontzetten veel respect voor, menigeen zou dit niet zo kunnen verwerken

WilliamB

Ziet er SUPER mooi uit, mooie kleur en zeer strak. notworthy
Voedingen zien er ook erg netjes uit.

Veel luisterplezier,

Gr William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

cz79

Een (veel te duur Cassiopeia) stekkerblok voor mij TV, UPC STB en Mediaplayer op een normale groep,
en een vergelijkbaar stekkerblok voor de HiFi apparatuur op een apart aangelegde groep.

We hebben het meubel een grey-wash gegeven, dat leek ons het mooist, ook wetende dat de kleur van de wand erachter leisteen/klei wordt.

WilliamB

Ja Chris, hier heb je goed over nagedacht.
De kast past goed bij het geheel.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

cz79

Op een of andere manier kost het me een hoop moeite om de alles qua geluid goed te krijgen, opnieuw richten, indraaien of toch niet....bestaande kabel gebruiken of toch eens wisselen met een koperdraad? Biwire geporbeerd met koper en het leek warempel wel of het geluid voller werd, ligt dat aan mij? Of............

Keuzes, keuzes, alles klinkt goed maar net even iets te smooth, sprankelend is er niet bij, met de wisseling naar een koperkabel kreeg ik dat weer terug vreemd toch?

Even kijken wat DNM of Anti-cable voor mij kan betekenen?

xander32

Never change a wining team ...

cz79

Weet ik maar ik ben er momenteel niet van overtuigd dat dit de beste match is, koperkabel (biwire) gaf me een betere plaatsing (op de een of andere manier), op de PMC's waren de zilverkabels perfect maar het is gewoon te smooth en te soft.

Ik lever nu ook diepte in, de kabels zijn niet lang genoeg om de luidsprekers meer naar voren te zetten (ruim 1 meter van de achterwand)

lo

Ai ai ai, onrust....... niet goed.... :no:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Nou ja het is gewoon dat ik iets mis wat ik wel had, ik snap heel erg goed dat het nieuwe meubel de nodige klankmatige veranderingen met zich mee zou brengen maar gisteren voor de grap eens aan het stoeien geweest met een cheap-ass koperkabel en die gaf me niet het detail maar wel de plaatsing die ik zocht (was wel in biwire, single wire leek dit effect niet op te gaan).

Ik ga nog met mijn neef een en ander aan plaatsing doen (twee horen en kunnen meer dan één), maar als ik een setjes DNM's kan testen ben ik heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren (solid core koper in biwire versie).

Misschien is het wel gewenning, maar wel vreemd dat een koperkabel me blijer maakt dan de huidige.

PS let wel de set speelt op zeer hoog niveau, dit heb ik nog nooit op deze manier gehad met de PMC's (toch ook niet lullig), het is echt ontzettend mooi maar tot meer in staat denk ik.
Ik wil ze ook verder naar voren plaatsen en dat gaat nu ook niet.

Zoldar

het bi wiren an sich heeft een effect op het hoog. heb het zelf ook zo meegemaakt met bruggetje. voor mijn set too much treble.

zijn de avalons niet gewoon veel smoother? dat is iets wat ik nooit zal zeggen van PMC's. recht voor zijn raap.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden